הפעוט שלכם סרבן מקלחות? זה מה שעליכם לעשות

מה טבעי יותר לתינוקות, שטרם לידתם חיו תשעה חודשים בתוך מים בבטן אמם, מאשר לשחות? אבל אם גם הקטן שלכם מסרב להתקלח, נעמי מביאה עבורכם כמה טיפים מועילים

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 25/06/19 18:02 כב בסיון התשעט

הפעוט שלכם סרבן מקלחות? זה מה שעליכם לעשות
צילום: shutterstock

מה טבעי יותר לתינוקות, שטרם לידתם חיו תשעה חודשים בתוך מים בבטן אמם, מאשר לשחות בבריכה? אמנם על הגיל שבו צריך להתחיל ללמד אותם לשחות כשהם כבר בחוץ, יש כמה תיאוריות והמרבים אומרים שממש בהתחלה, או לכל המאוחר בגיל חצי שנה, אפשר להכניס אותם לבריכה בצמוד למבוגר כמובן, ואז רואים איך הם עושים תנועות שחיה נכונות באופן אינסטינקטיבי.

אבל גם הממעטים מסכימים שבגיל שנתיים-שלוש אפשר, עם מצופים, להכניס תינוקות למים ולראות כמה זה מרגיש להם טבעי. מצד שני יש תינוקות המגיבים על שהות במים בבהלה ובוכים מרה אפילו כשרוחצים אותם באמבטיה. לא אכנס לסיבות המשוערות לתופעה הזו, אבל אציע בהמשך כמה טיפים להתמודדות.

אך קודם אתחיל בקולקציות הביגוד לבריכה ולים בגיל הרך, שהשנה בולטים עליהם הדפסים של פלמינגו ותוכיים לצד גיבורי דיסני הנצחיים כמו מיקימאוס. בולטת גם העובדה שהיצרנים מייעדים אותם לתינוקות. ברשת שילב למשל, בגדי ים וכובעי ים הם בגדלים המתאימים מגיל אפס, ועד גיל 5. הם עשויים מבדים מסננים קרינה בדרגת ההגנה המרבית: +50 UPF, ע"פ דרישות התקן האמריקאי, וכוללים דגמים עם שרוולים ארוכים. הכובעים מסנני הקרינה מצוידים במגן עורף ועולים כ-40 שקלים. בגדי ים עם שרוול ארוך עולים כ-90 שקלים ועם שרוול קצר כ-80 שקלים.

צילום: סאנווי

צילום: צ'ילדרנס פלייס

 

למותג סאנוויי שהיה הראשון שהציג בפנינו את בגדי הים ארוכי השרוולים ומסנני הקרינה, יש בגדי ים החל מגיל הטף ב-139 שקלים.

ברשת חנויות האופנה SELECT יש בגדי ים, מצופים וגלגלי הצלה, בטווח מחירים של כ-10 עד כ-50 שקלים.

למותג האופנה האמריקאי  THE CHILDREN'S PLACE בגדי הים של הטף גם הם מחומרים חוסמי קרינה ומתחילים במידות לגיל שנה. החל מכ-100 שקלים. הצבעים השולטים בקולקציה הם סגול, ורוד, טורקיז ותכלת.  לבנים הקטנים יש בגדי ים בסגנון מכנסי גלישה וחולצות גלידה בצבעים חזקים של כתום, כחול וירוק זוהר, גם הם מבדים מסננים קרינה.  גם הם מגיל שנה.                                              
וברשת קסטרו בגד ים מתוק במיוחד בגוונים ורודים, הנראה כמו בגד בלט ועליו הדפס של ציפורי פלמינגו.

גם תינוקות שלא פוקדים בריכות, זכאים למגע קבוע עם מים באמבטיה. ג'ונסון אנד ג'ונסון Johnson & Johnson)), מותג מוצרי התינוקות הבינלאומי, השיק למענם באחרונה סדרה חדשה בשם "ג'ונסונס מגע הכותנה". החידוש הבולט ביותר בתכשירים האלה הוא העדר פראבנים, סולפטים ופתאלטים. התוצאה היא ארבעה מוצרים, תרחיץ, שמפו, שמן ותחליב לחות לפנים ולגוף בעלי מגע עדין והרכב המותאם לעור תינוקות בני יומם.

תמנון משפריץ

תמנון משפריץצילום: נובי

בובה

בובהצילום: נובי

כחלק מהמהלך החדש, למרבית המוצרים האלה נוספו משאבות לחיצות כך שניתן להוציא מהם את החומר ביד אחת במצבים המוכרים בהם היד השנייה אוחזת בתינוק. התרחיץ והשמפו עולים 23 שקלים מחיר מומלץ, תחליב הלחות 33 שקלים ושמן התינוקות 27 שקלים.

ואם מחפשים תכשירים המתאימים לעור העדין של התינוקות, המותג תינוקלין המיובא לארץ על ידי ליימן שליסל, השיק ג'ל כביסה חדש בשם BABY SENSITIVE שהוא היפואלרגני ומתאים לעור רגיש (נבדק דרמטולוגית). כ-35 שקלים למיכל של 2 ליטרים.

צילום: shutterstock

 

הזכרתי את תופעת התינוקות הבוכים ואפילו צורחים בהיסטריה במים. שלי לביא - יועצת להתפתחות תינוקות למותג NUBY חושבת שיתכן שהדבר נובע מרגישות יתר לתחושות של מים וקצף סבון על העור, מתגובתיות יתר למעבר מטמפרטורת האוויר לטמפרטורה החמה יותר של מי האמבט, או מרפלקס הבהלה (נקרא גם רפלקס מורו), שקיים לעתים אצל תינוקות עד גיל 3-4 חודשים.

לפעמים הסיבה היא עייפות או רעב, מצבים בהם לא רצוי לרחוץ תינוקות. ויש תינוקות שפשוט לא אוהבים להיות ערומים ופורצים בבכי כאשר מפשיטים אותם. אז איך מתמודדים? 

לביא מציעה לרחוץ את התינוק מהר ככל האפשר, להתחיל בשיער ובפנים ולסיים את כל התהליך בדקות ספורות. אם מדובר ברפלקס בהלה, להכניס את התינוק למים דרך הצד, קודם כתף ואז לגלגל בעדינות אל הגב. כך גם כשמוציאים אותו מהמים. הבדלי טמפרטורה אפשר למנוע על ידי חימום החדר שבו נמצא אמבט התינוק לחום של המים עצמם.

תינוקות הצורחים כשמפשיטים אותם, אפשר להכניס למים עטופים בחיתול טטרה דק ואז לאט לאט להסיר אותו. גם בזמן ההלבשה לא חושפים את כל הגוף שיישאר עטוף במגבת אלא בהדרגה, רק את הרגליים בזמן שמלבישים מכנסיים וכו'. וחשוב לחפש ולמצוא את זמן הרחצה המתאים יותר ספציפית לתינוק שלכם, ערב, בוקר או צהריים, לא חייבים לדבוק בלו"ז קבוע או מוכתב. ותינוקות שכבר יושבים, אפשר לשעשע בצעצועים כולל מזרק המים של נובי הנראה בתמונה. את צעצועי המים חשוב לשטוף ולייבש אחרי כל רחצה. 

לפעמים גם בובה רכה שהתינוק מחבק בזמן שמלבישים אותו, יכולה להרגיע. כבש את לבי כרבולון מחמד, גם הוא של נובי, בצורת בעל חיים חייכן ומצחיק. מחירו 45 שקלים.