"הבית של פרח" - משנים את כללי המשחק בטיפול ושילוב אוטיסטים בחברה

רשת פרח חנכה מסגרת דיור בקהילה המיועדת לנערים על הרצף האוטיסטי המוגדרים בתפקוד גבוה. "מקום חם ומזמין שבו הם יוכלו לגדול ולהתפתח בבטחה ובאהבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/24 14:12 כא באייר התשפד

"הבית של פרח" - משנים את כללי המשחק בטיפול ושילוב אוטיסטים בחברה
הבית של פרח, צילום: רשת פרח

השבוע התקיימה חנוכת מסגרת חדשנית וייחודית מסוגה באזור המרכז, מבית רשת פרח לחינוך מיוחד - "הבית של פרח", בטקס קביעת מזוזה מרגש. מדובר במסגרת דיור בקהילה המיועדת לנערים על הרצף האוטיסטי המוגדרים בתפקוד גבוה. "הבית של פרח", הממוקם בראש העין, נועד לתת מענה לילדים עם התנהגות מאתגרת שזקוקים לסביבה מסודרת ותומכת שתאפשר להם להשתלב בחברה עם כלים טובים יותר.

הרב משה שטיין, מנכ"ל רשת פרח מספר על החזון מאחורי המיזם: "ב'הבית של פרח' המטרה לספק לנערים לא רק מקום מגורים, אלא בית אמיתי. מקום חם ומזמין שבו הם יוכלו לגדול ולהתפתח בבטחה ובאהבה תוך שמירה על רמה גבוהה של חינוך ותמיכה מקצועית."

במסגרת החדשה כבר החלה לפני מספר חודשים קליטה של 6 נערים, כשהתוכנית היא להגיע לתפוסה מלאה של 12 דיירים. הנערים לומדים בבתי ספר שונים באזור המרכז ומגיעים למסגרת החל משעות הצהריים, כשהם זוכים להתערבות חינוכית ותרפויטית ייחודית, כולל ארוחות ולינה.

בית חם ואוהב

בית חם ואוהב צילום: רשת פרח

ב"הבית של פרח" צוות מקצועי רחב, הכולל פסיכיאטרית, אחות, מנתחת התנהגות, עו"סית, מטפל בגינון, אם בית ומנהלת, ומדריכים שמלווים את הדיירים בכל שלב. המסגרת מעניקה דגש רב על שילוב בקהילה ועל תהליכים חינוכיים שמותאמים לצרכים האישיים של כל דייר. המטרה היא שהנערים ישתלבו בקהילה, בפעילויות בשעות הפנאי, בתחבורה ציבורית, ובעתיד גם בתעסוקה ובצבא, עם כל התמיכות הנדרשות לכך כמובן.

מבחינה עיצובית הבית מתוכנן כך שיהיה מזמין ונעים כמו בית רגיל ולא כמו מוסד חוץ ביתי, כדי להפחית תחושות של זרות וניכור עבור הדיירים. חשוב לצוות שהמסגרת תהיה מקום חם לילדים, למשפחותיהם ולעובדים. כחלק מהתוכנית הטיפולית המסגרת מציעה גם סדנאות, פעילויות קבוצתיות ואישיות ותוכניות העשרה שמתמקדות בפיתוח מיומנויות חברתיות והתמודדות עם האתגרים הייחודיים לנערים על הרצף האוטיסטי.

"הבית של פרח" הוא רק הראשון בסדרה של מסגרות דומות שמתוכננות להיפתח בעתיד, כחלק מתוכנית רחבה יותר של רשת פרח להקנות תמיכה ולהבטיח את שלמת הטיפול והשילוב החברתי של נערים עם אוטיזם ברחבי הארץ.

רשת פרח פועלת מעל 20 שנה ומפעילה עשרות מסגרות לחינוך מיוחד בפריסה ארצית. אלפי ילדים, בכל הגילים ובמגוון רחב של לקויות וצרכים מיוחדים, מקבלים מעטפת חינוכית-טיפולית מותאמת אישית.