הילדים שלכם נחשפו לסרטון המחריד של התצפיתניות? זה מה שאתם צריכים לעשות

מאז השבעה באוקטובר מסתובבים ברשת סרטונים רבים עם אלימות קשה, רצח וקרבות דמים. אם הילדים שלכם נחשפו לכמה מהם, או שאתם חוששים שהם עלולים להיחשף, כדאי שתכינו אותם בהתאם

חדשות כיפה מירית חממי 22/05/24 19:28 יד באייר התשפד

הילדים שלכם נחשפו לסרטון המחריד של התצפיתניות? זה מה שאתם צריכים לעשות
מתוך הסרטון הקשה, צילום: מתוך הסרטון

כבר מעל לשבעה חודשים שאנו חיים במציאות מלחמה בגזרות השונות. בימים הראשונים למלחמה רובנו לא יכולנו לעצור את הדמעות. ובתוך כל זה, הילדים והילדות שלנו נחשפו ברמה שונה לאזעקות, לחדשות ולסרטונים השונים שרצו ברחבי הרשת. חלקנו לא היינו פנויים לנהל שיח על כך, קיווינו שהילדים לא ישאלו או יקבלו את התשובות במסגרת אחרת, אבל האמת היא שמהתכנים הקשים שנחשפו אליהם כבר אי אפשר להתעלם.

בקשו מהם להתייעץ אתכם לפני צפייה בסרטון

כדי למנוע חשיפה מזיקה לעוד סרטונים בעתיד, חשוב שתדברו עם הילדים שלכם על התכנים שמסתובבים ברשת. תסבירו להם שיש לא מעט סרטונים שיכולים להיראות בסדר, הרי הם מפורסמים לעיני כל באינסטגרם או ברשת חברתית אחרת, אך עלולים להיות קשים מאוד לצפייה. בקשו מהם להתייעץ אתכם לפני הצפייה והסבירו להם כמה חשוב לא להעביר לאחרים סרטונים כאלה ברשת.

אפשרו להם לשאול שאלות גם אם אין לכם תשובות

לגבי התכנים שכבר נחשפו אליהם, חשוב שתשבו עם הילדים בצורה רגוע שתאפשר שיח ללא הפרעות. תזכירו לילדים שיש לנו צבא חזק, אנחנו נלחמים ולא מוותרים. אפשרו להם לשאול שאלות בחופשיות, כך גם תוכלו להבין לאיזה תוכן הם נחשפו ומה אפשר למנוע מהם בעתיד. גם אם לא תדעו את התשובות לכל השאלות שלהם תוכלו להתייעץ ולספק להם תשובה מאוחר יותר, לא כזו שהם ימצאו ברחבי האינטרנט.

כמובן שהיה עדיף שלא היו צופים באף סרטון או נחשפים למידע קשה ואלים, אבל אם כבר קרה - זו הזדמנות נהדרת לדבר על רגשות, לשתף מה חשתם בזמן הצפייה ולתת לכל דבר שם וכותרת. תעזרו לילדים לחשוב יחד מה נותן להם כוח, תחושת ביטחון וודאות.

הכותבת היא מנחת הורים מטעם מכון אדלר.