דווקא עכשיו: משרתים בחזית האזרחית

יריד ההכוון לשירות הלאומי-אזרחי יצא לדרך. מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי: "השירות הלאומי-אזרחי הינו חלק משמעותי בבניית החוסן הלאומי-חברתי של המדינה הן בשגרה והן בחירום והשנה חשיבותו גוברת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/24 20:06 כב בטבת התשפד

דווקא עכשיו: משרתים בחזית האזרחית
ראובן פנסקי ואנשי החמד ביריד, צילום: דרור סיתהכל

מחזקים את החוסן האזרחי: יריד ׳שירות עם שליחות׳ התקיים בסימן רוח ההתנדבות הישראלית.
היריד נתן למועמדות לשירות מידע חיוני והכוונה לתפקידי השירות הלאומי-אזרחי לשנת תשפ"ה. בהתאמות לרוח התקופה ולאתגרי המלחמה בשירות הלאומי אזרחי אלפי תלמידות י"ב בחמ"ד הגיעו להיחשף לתפקידי השירות המוצעים בשירות. בהמשך, יוקם אתר ייעודי למועמדות המתכלל את כל תפקידי השירות הלאומי-אזרחי.



יריד ההכוון הוא שיתוף פעולה זו השנה השביעית של רשות השירות הלאומי, משרד החינוך ואגף החינוך הממלכתי דתי. במהלך היריד מתקיימות הרצאות ושיחות הכוון עם הגופים המפעילים והגופים המוכרים (עמותות השירות): האגודה להתנדבות, בת עמי, שלומית, עמינדב, אופק, של-שילה וחיבור חדש.
בנוסף, המועמדות שמעו הרצאה על שליחות מפי אורית מרק אטינגר ששכלה את אחיה פדיה מרק ז"ל, בלחימה בעזה.

נשאו ברכות בטקס המרכזי: מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, בכירים נוספים מהמגזר הציבורי ומנכ"לי הגופים המוכרים.
בטקס יתקיים מעמד תפילה לשלום חיילי צהל וכוחות הבטחון, לרפואת כל הפצועים ולהשבת החטופים בשלום לביתם וקריאת פרק תהילים לזכר הנופלים.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות והממונה על השירות הלאומי-אזרחי, אורית סטרוק: "החוסן של העורף הוא-הוא שמאפשר גם לחיילים שבחזית להסתער ולנצח, והוא נשען במידה רבה על השירות הלאומי-אזרחי. עם ישראל יכול להיות גאה מאד בלמעלה מ 19 אלף המתנדבות והמתנדבים שלנו, שהחל מהיום הראשון למלחמה משמשים נדבך מרכזי מאד בחיזוק העורף, על מגוון אתגריו, ובהתייצבות בחזית האזרחית לכל משימה. משימות החוסן האזרחי אליהן נקראות ובהן עומדות בהצטיינות המתנדבות שלנו, לא יזכו על פי רוב לאור הזרקורים, ולא לתהילת מנצחים. לעיתים הן נראות כמשימות "קטנות" לנוכח התמונה הגדולה של עם במלחמה, אך הן-הן שמחזקות את השרשרת החברתית כולה, ומאפשרות לה לעמוד באתגרי המלחמה, ומכאן חשיבותן העצומה. בדיוק כפי שאמר הרב דרוקמן: "הנני גם לדברים הקשים ביותר, הנני גם לדברים הקטנים ביותר".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי: "הגעתי הבוקר לבנייני האומה בירושלים להכיר את אלפי מועמדות השירות הלאומי- אזרחי רגע לפני שהן מתחילות שירות עם שליחות משמעותי לחברה הישראלית. המשרתות החדשות יצטרפו למאמץ הלאומי, כפי שאנחנו עדים לו בימים אלה, בו השירות הלאומי נותן כתף ותורם תרומה משמעותית בכל הזירות- בביטחון, בחינוך, ברווחה, בבריאות ועוד. השירות הלאומי-אזרחי הינו חלק משמעותי בבניית החוסן הלאומי-חברתי של המדינה הן בשגרה והן בחירום".

מ"מ ראש מנהל החמ"ד, שוש נגר: "הבחירה בשירות הלאומי-אזרחי היא קיום התפילה איתה אנו חותמים בוקר, צהרים וערב: " לתקן עולם במלכות שדי". השרות הלאומי-אזרחי הוא הביטוי לערכים עליהן התחנכו תלמידותינו, ערכים של: שותפות, ערבות הדדית, נתינה ותמיכה. השנה בתקופת המלחמה למדנו יותר מתמיד על חשיבות השירות הלאומי בחזית האזרחית. למדנו כמה נזקקו לעשיה האדירה של בנות השירות, שנה זו היא שנתה היפה של השירות הלאומי. זכינו בנסיבות כואבות של המלחמה לראות את הגודל של הנוער המופלא והמיוחד, אתן דור העתיד של עם ישראל. בחירתכן בשירות משמעותי היא בחירה להיות חלק משרשרת ארוכה של נתינה וראיית הזולת".