חוסן לאומי מדור מיוחד

מרפאה חדשה לבריאות הנפש באופקים: נלחמים על הנפש שלנו

תוספת של מאות טיפולים מידי חודש לתושבי הדרום והעוטף במרפאה חדשה לבריאות הנפש של "בית חם" באופקים | אריה מונק, מנכ"ל "בית חם": "אנחנו ניצבים בפני גל גדול של פניות כתוצאה מהמלחמה, וביתר שאת מכיוונם של תושבי הדרום שזקוקים לחיזוק החוסן הנפשי. המרפאה באופקים תעניק את הטיפול הרגשי הנדרש לחוסן הנפשי בצורה המקצועית והנגישה ביותר."

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/12/23 13:13 יב בטבת התשפד

מרפאה חדשה לבריאות הנפש באופקים: נלחמים על הנפש שלנו
מטפלים בנפש, צילום: Ptashkimenko,Shutterstock

ההשלכות הנפשיות הקשות הנובעות מהתארכות ומעוצמת המלחמה, בין היתר ממורכבות המראות והחוויות שעדים להם תושבי הדרום והעוטף, מביאות להתמודדויות נפשיות רבות הדורשות ליווי וטיפול. עמותת "בית חם" פותחת בימים אלה מרפאה חדשה בעיר אופקים אשר תעניק טיפול וליווי רגשי מקצועי לחוסנם הנפשי של תושבי הדרום. אנשים המתמודדים עם פוסט-טראומה, ופגיעות נפשיות נוספות שנגרמו כתוצאה מהמלחמה. מדובר בתוספת של מאות טיפולים מידי חודש לתושבי הדרום והעוטף.

במרפאה יוענקו על ידי הצוות המקצועי של "בית חם", ביניהם פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאלים, סדרות של טיפולים בטראומה ממוקדים לתושבי אופקים והסביבה. טיפול רגיש תרבות שיתן מענה לקהלים המגוונים באזור, ביניהם האוכלוסייה החרדית-דתית. בנוסף, יינתנו הרצאות לצוותי הוראה ולהורים להתמודדות עם המצבים שהמלחמה מייצרת, כגון חרדה אצל ילדים, קשיים בהסתגלות לשגרת מלחמה, קושי ביכולת לחזור לשגרת הלימודים ועוד. כמו כן יינתנו שירותים למיצוי זכויות המגיעות לתושבי הדרום בעקבות המלחמה.

אריה מונק ואשת הנשיא

אריה מונק ואשת הנשיא צילום: יעקב כהן


ל"בית חם" רשת מרפאות בפריסה ארצית המעניקות טיפול מקצועי ודיסקרטי, בדגש על מענה למצוקות בעיתות חירום ומלחמה המשפיעות ישרות על הנפש. מרפאת אופקים מצטרפת לרשת המרפאות בערים בני ברק, ירושלים, ביתר עילית, בית שמש, אלעד, מודיעין עלית ועוד. עמותת "בית חם" מעניקה שירותי טיפול ושיקום בקהילה כבר מעל 25 שנה. אלפי אנשים המתמודדים עם משברי חיים שונים זוכים לתהליך טיפולי-שיקומי, באמצעות צוות של כ-400 עובדים עם ניסיון טיפולי רב הנותנים מענה מקצועי, מגוון ורגיש תרבות. העמותה מפעילה 7 מרפאות לבריאות הנפש ברחבי הארץ, ושני גופים גדולים לטיפול וליווי נפגעי ונפגעות טראומה מינית - מרכז "בנפשנו" ומרכז "בליבנו".

אריה מונק, מנכ"ל "בית חם": "אנחנו ניצבים בפני גל גדול של פניות כתוצאה מהמלחמה, וביתר שאת מכיוונם של תושבי הדרום שזקוקים לחיזוק החוסן הנפשי. המרפאה באופקים תעניק את הטיפול הרגשי הנדרש לחוסן הנפשי בצורה המקצועית והנגישה ביותר."