אחרי שהופצו סרטונים מחרידים: הצעד הקיצוני של טיקטוק

טיקטוק מגיבה לביקורת: "עד כה הסרנו יותר מ-500 אלף סרטונים וסגרנו 8,000 שידורים חיים באזור ישראל, הגדה ועזה לאחר שהפרו את כללי הקהילה שלנו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 12:35 ל בתשרי התשפד

אחרי שהופצו סרטונים מחרידים: הצעד הקיצוני של טיקטוק
טיקטוק, הסתה ברשתות החברתיות, צילום: shutterstock

בעקבות הביקורת על הרשת החברתית "טיקטוק" בה מתפרסמים סרטוני הסתה של החמאס כולל סרטונים שלועגים על השבויים והנרצחים, הוציאה היום החברה הודעה לציבור ואמרה: "טיקטוק מתנגדת לטרור. אנו בשוק ומזועזעים ממעשי הטרור הנוראיים בישראל בשבוע שעבר ומביעים צער גדול על האירועים האחרונים וכאב עמוק על כל מי שנפגע."

בחברה הצהירו כי :"מאז אירועי הטרור האכזריים ב-7 באוקטובר, אנו ממשיך לפעול כדי להסיר תוכן שמפר את את כללי הקהילה שלנו. עד כה הסרנו יותר מ-500 אלף סרטונים וסגרנו 8,000 שידורים חיים באזור ישראל, הגדה ועזה לאחר שהפרו את כללי הקהילה שלנו."

שמירה על פלטפורמה בטוחה בטיקטוק

בחברה הודיעו כי הקימו חמ"ל כדי לשמור על הקהילה ברשת בטוחה:
"כחלק ממערך ניהול המשברים שלנו, הפעולות שביצענו כדי לסייע בשמירה על הבטיחות של הקהילה כוללות:
• השקת חמ"ל המאגד אנשי מפתח בצוות הבטיחות הגלובלי שלנו. צוות הבטיחות הגלובלי מונה 40,000 מומחים בתחום בטיחות התוכן, להם מגוון מומחיות ופרספקטיבות אזוריות, העוזרות לנו לפעול בזריזות, לנקוט פעולות מהירות ולהגיב למשבר המתפתח.

• פיתוח ושדרוג מערכות הזיהוי האוטומטיות שלנו בזמן אמת בשעה שאנו מזהים איומים חדשים: זה מאפשר לנו לזהות ולהסיר באופן אוטומטי תוכן גרפי ואלים מבלי שחברי הקהילה שלנו ייחשפו אליו.

• הוספת בודקי תוכן דוברי ערבית ועברית הסוקרים תוכן הקשור למלחמה. כיוון שרווחתם הנפשית חשובה לנו, אנו מספקים משאבי רווחה נוספים עבורם במהלך תקופה זו.

• המשך אכיפת כללי הקהילה שלנו נגד אלימות, שנאה ומידע שגוי ומזיק על ידי הסרת תוכן וחשבונות מפרים. כך לדוגמה, אנו מסירים תוכן שתומך בהתקפות הטרור האלימות או לועג לקורבנות שנפגעו מהאלימות. במקרים בהם מתפרסם תוכן המציג שנלקח בשבי, אנו עושים כל שביכולתנו להגן על כבודו ולהסיר במהירות המרבית את התוכן שמפר את הכללים שלנו.. אינינו סובלים כל ניסיון להסית לאלימות, לטרור או להפיץ אידיאולוגיות שנאה.. יש לנו מדיניות של אפס סובלנות לתוכן המשבח ארגוני טרור או ארגונים המקדמים אידיאולוגיות שנאה ארגונים אלו אינם מורשים להיכנס לפלטפורמה שלנו. אנחנו גם חוסמים האשטאגים שמסיתים לאלימות או מפרים את הכללים שלנו בדרך אחרת.

• הוספנו התראות על תוכן שעלול להיות מזעזע או גרפי כדי להזהיר אנשים בטרם יצפו בו ויופתעו. כחלק מההבנה המתמשכת שלנו כי יש צורך לחרוג ולפעול למען אינטרסים ציבוריים בנוגע לתכנים מסוימים, אנו מכירים בכך שתוכן מסוים שעלול להפר את הכללים שלנו יכול להיות לטובת הציבור, ואנו מאפשרים לתוכן זה להישאר בפלטפורמה למטרות תיעודיות, חינוכיות והסברתיות.

• ביצענו התאמות זמניות במדיניות של טיקטוק במאמץ למנוע באופן יזום שימוש בפלטפורמה לעידוד שנאה, אלימות או טרור. כך לדוגמה, אנו מוסיפים מגבלות נוספות על הזכאות לעלות לשידור חי, כהגבלה זמנית, בהתחשב בסיכון המוגבר בהקשר של מצב בני הערובה.

• אנחנו משתפים פעולה עם רשויות אכיפת החוק ברחבי העולם בהתאם להנחיות אכיפת החוק שלנו, המשקפות נורמות בינלאומיות בנוגע להיבטים משפטיים ולזכויות אדם.. אנו מודעים היטב לסיכונים הספציפיים והמיידיים לחיי אדם הכרוכים בחטיפת בני ערובה, ועובדים עם רשויות אכיפת החוק כדי להבטיח את שלומם של הקורבנות בהתאם לנהלי החירום שלנו.

• אנחנו בקשר עם מומחים ברחבי התעשייה והחברה האזרחית, כגון Tech Against Terrorism והמועצות המייעצות שלנו, העוזרות לנו להמשיך להגן ולאבטח את הפלטפורמה שלנו בזמנים קשים אלה."

תמונת מצב עגומה

תמונת מצב עגומה, צילום: shutterstock

כך תשלטו על הפיד שלכם בטיקטוק

בטיקטוק מזכירים כי ישנם אמצעי בקרה ופיצ'רים והם מעודדים את כל הגולשים ו לשקול להשתמש בהם כשהם מעצבים את חוויית הטיקטוק שלהם, המתאימה להעדפות האישיות שלהם. אלו כוללים:

1. שליטה על פיד ה'פור-יו': אנשים יכולים להקיש על 'לא מעוניין' על תוכן שהם רוצים לראות פחות; או לבחור 'רענן' אם הם רוצים לאתחל את הפיד שלהם. כאשר 'מצב מוגבל' מופעל, הוא עוזר להגביל הצגת תוכן שעלול שלא להתאים לקהל הרחב ומסנן תוכן עם תוויות אזהרה.

2. שליטה על תגובות: אנשים יכולים לבחור מי יוכל להגיב על הסרטונים שלהם, לסנן מילות מפתח מתגובות או לבדוק תגובות לפני פרסומן. הם יכולים גם לחסום, למחוק ולדווח על תגובות בכמות גדולה. אנו מעודדים אנשים לחשוב פעמיים טרם פרסום תגובות לא נעימות.

3. בקרות זמן מסך: אנו מציעים מגוון כלים שיעזרו לאנשים להתאים אישית את הזמן שלהם באפליקציה שלנו ולשלוט בו, כגון כלים להגדרת מגבלת זמן מסך, תזכורות לקחת הפסקה, להתנתק לפני השינה ועוד.

4. כלי הצימוד המשפחתי: באמצעות פיצ'ר הצימוד המשפחתי שלנו, הורים ואפוטרופוסים יכולים לקשר את חשבון הטיקטוק שלהם לחשבון של ילדם המתבגר כדי להפעיל מגוון הגדרות תוכן. לדוגמה, הם יכולים לבחור לכבות את החיפוש, להפעיל את 'מצב מוגבל' ולהתאים אישית את הגדרות זמן המסך.

5. דיווח: כל אחד יכול לדווח על תוכן בטיקטוק, כולל על תגובות, חשבונות ושידורים חיים. לחצו לחיצה ארוכה על סרטון, הקישו על דיווח ובחרו סיבה, למשל הפצת מידע שגוי.
בנוסף, אנו מספקים לקהילה שלנו משאבים מועילים במספר נושאים, כולל כיצד לזהות שנאה ולדווח עליה, כיצד לשתף בבטחה סיפורים על בריאותם הנפשית ואיך לגשת לעזרה אם הם זקוקים לה.