די לבכי בזמן תקיעת שופר - כך תעסיקו את הילדים בבית הכנסת

ראש השנה מתקרב ובא ואיתו התפילות החגיגיות בבתי הכנסת. בעוד לחלק מהציבור מדובר בזמן מרגש ומחבר, עבור הורים לילדים קטנים - זה מקור אמיתי לחרדות | אספנו עבורכם 3 טיפים כדי לצלוח את התפילה בשלום

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 17:59 כח באלול התשפג

די לבכי בזמן תקיעת שופר - כך תעסיקו את הילדים בבית הכנסת
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

ראש השנה. תפילות, התעלות, קדושה. כל הקהילה מתכנסת בבית הכנסת בלבוש חגיגי, איזו אווירה. עד שהבן הקטן שלך מתחיל לבכות. כמובן שהוא לא היחיד - הילדה של השכנים זורקת במבה על האחיינית שלך, בת השש מושכת לך בשמלה (החדשה והחגיגית) כל חמש דקות, והגדול מתרוצץ בין עזרת הנשים לעזרת הגברים. המחשבה היחידה שעוברת לך בראש, לאורך כל התפילה, היא "חבל שלא נשארתי בבית". בדיוק בשבילך, אספנו טיפים ורעיונות שיעזרו לך לצלוח את התפילה הארוכה יחד עם הילדים, וגם להצליח, לשם שינוי, באמת להתפלל.

אוכל קדימה אוכל

אוכל זה המפתח לצליחת התפילה. ילדים רעבים הם ילדים עצבניים, וילדים שאוכלים - בדרך כלל שקטים יותר. לפני שאתם יוצאים מהבית, ארזו תיק נשנושים: הקפידו להכניס לתוכו חטיפים שקטים, כמו במבה ותפוצ'יפס, כי רעש של לעיסות גרוע כמעט כמו דיבורים בתפילה. גם מסטיקים זה פתרון מעולה לשקט לאורך זמן. כמובן, תוסיפו אוכל מזין והפתעה מיוחדת לילדים שיתנהגו יפה לאורך כל התפילה.

אוכל, קדימה אוכל

אוכל, קדימה אוכל צילום: shutterstock

בחרו את בית הכנסת הנכון

לא משנה כמה תשקיעו, יש בתי כנסת שפשוט אין טעם להביא אליהם ילדים. בחרו בית כנסת שמגיעות אליו הרבה משפחות וילדים, שהאווירה מכילה ומכבדת, ואף אחד לא מתחיל לצעוק ברגע שתינוק פורץ בבכי. שימו לב שבית הכנסת נמצא בסמוך לגן שעשועים או פארק, או שלפחות הרחבה החיצונית שלו מגודרת - ככה שתוכלו לאפשר לילדים לשחק בכיף גם בלעדיכם.

לבחור את בית הכנסת הנכון

לבחור את בית הכנסת הנכון צילום: shutterstock

קבעו עם חברה או בת משפחה

פתרון נוסף לא יתאים לכולם, אבל בהחלט יכול להציל לא מעט אימהות: קבעו מבעוד מאוד להגיע לבית הכנסת יחד עם חברה או בת משפחה, ולהתחלק בזמן התפילה כדי לאפשר לשתיכן להתפלל, לפחות בצורה חלקית. בזמן שהאחת בבית הכנסת, השניה מעסיקה בחוץ את הילדים, ולהפך. זה אמנם פתרון שלא מתאים לכולם, אבל עדיין יכול להתאים לנשים רבות.

צילום: shutterstock