סובלים מייסורי מצפון בחופש הגדול? כך תגרמו לילדים להרגיש מוערכים

גידול ילדים זו משימה קשה ומפרכת, אך היא הופכת קשה יותר כשמתלווים אליה ייסורי מצפון יום-יומיים. במקום לחיות בתחושה שאתם לא הורים מספיק טובים, הגיע הזמן להבין שגם השמחה שלנו משמעותית עבור הילדים שלנו

חדשות כיפה שלומית בלאו בוזנח 08/08/23 16:53 כא באב התשפג

סובלים מייסורי מצפון בחופש הגדול? כך תגרמו לילדים להרגיש מוערכים
צילום: shutterstock

בואו נדבר על הדבר הכי נפוץ בהורות: ייסורי מצפון. אני מרגישה שאין דרך להתחמק מזה. כל דבר שעושים, כל מילה שאומרים, הכל מגיע עם מטען כבד ושחור של ייסורי מצפון שלא מרפים. בתחילת החופש הייתה לי תוכנית סדורה מה נעשה בכל יום. ידעתי שאין מצב שהילדים רק ישבו מול הטלוויזיה, שנצא לטיולים בטבע ולא רק נרבוץ במשחקיות, שנפגוש את כל קרובי המשפחה הידועים לנו, שנקרא הרבה ספרים ושנעשה חיים משוגעים. הגענו לשלב המהמם הזה שבו אין לנו תינוק קטנטן והילדים מספיק גדולים בשביל לעשות איזה מסלולון ולשבת ברכב קצת יותר מעשר דקות ברצף. כבר הכנתי רשימות של מה יהיה ומה נעשה, קניתי חומרי יצירה, שריינתי תאריכים והתכוננתי מכל הלב.

אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד. בפועל, בחוץ רותח ואנחנו מהטיפוסים שסובלים מהחום. לקטנה יש בגן קייטנה עד אמצע אוגוסט אז אנחנו חייבים לחזור בכל יום עד 16:00 להוציא אותה מהגן, וחבל להפסיד ימים אם לא חייבים. לי יש עבודה בעסק שלי, בעלי צריך לתת שעות בעבודה שלו, והגדולים, גם אחרי משחקי המים במרפסת והביקורים אצל חברים, יושבים בסוף מול המסך ורק זה מה שמעניין אותם.

הדבר הכי קל בעולם זה ליפול למשבצת של ייסורי המצפון

הדבר הכי קל בעולם זה ליפול למשבצת של ייסורי המצפון, להרגיש כמו האמא הכי גרועה שיש ולהלקות את עצמי על הרגע שבו הכנסנו את הטלוויזיה הביתה. בכל פעם שהילדים אוכלים אוכל קנוי ולא מבושל, בכל פעם שהם מקבלים ממתק במקום פרי, בכל פעם שאנחנו בוחרים להישאר בבית במקום לצאת לגן השעשועים - כל פעם כזו היא בור חדש של ייסורי מצפון שבאמת מייסרים. אז החלטתי שדי, אי אפשר ככה יותר. נכון שיש אילוצים ולא הכל מסתדר כמו בתוכנית, נכון שלא תמיד יש כוח להקפיד על הכללים שמקפידים עליהם בשגרה, אבל גם השמחה שלי חשובה וגם היכולת שלי לראות את הרגעים הטובים צריכה ריענון.

היום אני משתדלת להתמקד במה שכן טוב. יצאנו לקניון, זה נכון, אבל הלכנו לאיזה מופע לילדים שהתקיים שם בחינם ועל הדרך גם קנינו נעלי ספורט לכולם כי היו מבצעים טובים. היינו כל היום בבית, אבל שיחקנו בקלפים או במרפסת וזמן גיבוש משפחתי הוא גם דבר נפלא. אכלנו אוכל שהזמנו מבחוץ, אבל זה שיחרר אותי מהצורך להכין ארוחת צהריים וככה יכולתי לסגור עוד פינה עם לקוחה בעסק ועכשיו אני הרבה יותר רגועה ופנויה לילדים.

גם חיבוק או חיוך הופכים אותי לאמא טובה

פעם חשבתי שהמושג "אמא טובה דיה" הוא תירוץ של עצלניות שלא מוכנות להשקיע בילדים שלהן. כמה טעיתי. היום אני מבינה שגם חיוך לילדים, גם חיבוק, עצם ההרגשה שלהם שהם אהובים ורצויים אלו הדברים שמגדירים אמא טובה, אפילו אם הבית לא מתוקתק ואין שלושה סירים על הכיריים בכל רגע נתון. אמא טובה זו אמא שאכפת לה מהילדים שלה, אמא שמצליחה לראות את הטוב שברגע ומלמדת גם את הילדים שלה לראות את הטוב ולהגיד תודה על מה שיש. ואם זה כל מה שיצא מהחופש הזה - דיינו.

טיפ קטן: לא חייבים לשלם הרבה כסף בשביל להעסיק את הילדים מחוץ לבית. בהרבה מרכזי קניות יש פעילויות חינמיות לגמרי בחופש הגדול, יצירות וגם הופעות לילדים, וגם בספריות ובפרסומים של מתנ"סים ועיריות. כדאי לברר בכל שבוע איזה פעילויות חינמיות יש באזור שלכם, וככה הילדים ירגישו שמשקיעים בהם ואתם תצטרכו לשלם רק על הדלק.