5 דרכים קלילות להפוך את יום המשפחה לאירוע מגבש

יום המשפחה יכול לעבור עלינו כעוד יום רגיל, אבל הוא גם יכול להיות הזדמנות מצוינת להתגבש כמשפחה ולהקדיש תשומת לב אישית לכל אחד מהילדים

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 20/02/23 16:01 כט בשבט התשפג

5 דרכים קלילות להפוך את יום המשפחה לאירוע מגבש
צילום: קנבה

יום המשפחה מצוין בעיקר בגנים, בבתי הספר היסודיים או במבצעים ברשתות השונות. לנו, כהורים, נחמד לקבל את כרטיס הברכה שהקטן הכין בגן עם מריחות צבעי הפסטל, אך אנחנו בהחלט לא מחפשים חג נוסף לטרוח לכבודו. האמת היא, שבניגוד לשאר החגים בהם אנחנו טורחים בעיקר בענייני האוכל, האורחים או הפרטים הטכניים, יום המשפחה יכול להיות דווקא הזדמנות משפחתית להתגבש ולבלות יחד.

במקום להחליק את היום ולסכם אותו בשיר חדש שלימדו את הקטנה בגן, אלו חמישה דרכים שבאמצעותם תוכלו לנצל את היום לפעילות משפחתית מגבשת:

1. סבב פרגונים

מתי בפעם האחרונה יצא לכם לשבת ולהחמיא לכל אחד מבני המשפחה, או לקבל מחמאות מהילדים שלכם? בשביל סבב הפרגונים אתם לא צריכים להכין שום דבר או לארגן את הבית, אתם רק צריכים לכנס את כל בני המשפחה בסלון ולערוך סבב שבו כל אחד מפרגן לשני על תכונה שהוא אוהב בו, וכך לחבר ולגבש בין האחים.

צילום: קנבה

2. משחק משותף

אתם אפילו לא חייבים לערוך פעילות דרמטית ומרגשת. אם אתם מחפשים משהו קליל יותר, אפשר לנצל את יום המשפחה לזמן משותף של משחק שכולם אוהבים. ביום-יום כל אחד חוזר מבית הספר או מהעבודה והולך ישר לעיסוקיו הפרטיים, לרוב מול המסכים, ויום המשפחה יכול להיות הזדמנות מצוינת לשבת כולם ביחד ולשחק מונופול, בלי לחכות עד לשבת.

צילום: קנבה

3. ארוחת ערב משפחתית

אם אתם משפחה נפלאה שדואגת לערוך ארוחות משותפות בכל יום, אולי הסעיף הזה פחות יתאים לכם. אבל אם גם אצלכם כל אחד בא בזמן שלו, חוטף סנדוויץ' או חביתה ומתקדם הלאה, יום המשפחה יכול להיות הזדמנות מצוינת להתכנס ביחד לארוחה אחת, שכוללת מאכל כיפי כל שהוא (הוא לא חייב להיות מסובך, אפשר להסתפק גם בפסטה אדומה) ושיחה בין כל דיירי הבית.

צילום: קנבה

4. פעילות במטבח

האפשרות הזו אמנם גוררת אחריה קצת לכלוך, אבל היא המגבשת והמהנה מכולן. אפשר לאסוף את כל הילדים למטבח ולבחור להכין משהו ביחד: עוגיות, פנקייקים או לחמניות. כל בני המשפחה יכולים לקחת חלק בפעילות, מהגדול ועד לקטן, ובסופו של דבר כולם גם יזכו לאכול מהתוצר המפנק.

צילום: קנבה

 5. מתנות

אין דבר שילדים אוהבים יותר ממתנות, ולשם כך הם צריכים לחכות ליום ההולדת שלהם או לאפיקומן בפסח. יום המשפחה הוא הזדמנות מצוינת לפנק כל ילד במתנה גדולה, לא יקרה מדי, ולהעביר מסר ברור לילדים: לפעמים אנחנו רוצים לתת לכם סתם ככה, כי אנחנו אוהבים אתכם, בלי סיבה מיוחדת.

צילום: קנבה