לא מצליחים לקום מהמיטה? כך תיפטרו מהדיכאון החורפי

החורף גורם לנו לפעמים להתחפר במיטה ולא לצאת מהפוך, ומביא איתו לא פעם דכדוך ועייפות. הנה חמישה טיפים שיעזרו לכם להעביר את הבאסה, ולהצליח לשמוח גם במינוס מעלות בחוץ

חדשות כיפה הדרת פכטר, חדשות כיפה 16/01/23 15:58 כג בטבת התשפג

לא מצליחים לקום מהמיטה? כך תיפטרו מהדיכאון החורפי
צילום: shutterstock

החורף מוציא מכולנו את הדוב הפנימי, זה שמעדיף להישאר בבית מכורבל וחמים. לא כיף לקום בבוקר ולראות עננים, קשה עוד יותר כשזה מלווה בקור ותחושת צינון מתמדת. ככל שהטמפרטורות יורדות והימים מתקצרים בצורה ניכרת, הגוף שלנו מייצר יותר מלטונין ואנו נוטים להרגיש רדומים, פחות פעילים ופחות אופטימיים. אבל עם כמה טריקים מפנקים ומהנים, תוכלו לשמור על מורל גבוה ולהפיק את המרב מהעונה הקרה.

1. מים וקרמים

בחורף אנחנו נדרשים להתאמץ טיפה יותר כדי להראות רעננים. העונה הקרה לא תמיד מתנהגת בחסד עם העור שלנו, ולכן להקפיד על שתיית מים זה הכלל הראשון והבסיסי ביותר. תקנו לעצמכם בקבוק מדליק עם עיצוב שעושה חשק לשתות, ושימו לעצמכם למטרה לשתות בערך שני ליטר ביום. בנוסף, פינוק קטן שכדאי לאמץ בחורף זה למרוח קרמים. קרמים ישאירו אתכם רוויי לחות ויעשו לכם תחושה טובה בפנים ובגוף. למצטיינים - שימו קרם ידיים ושפתון בתיק, משהו עם ניחוח שיעיר אתכם ביום חשוך, ותהנו מחוויית המיני ספא.

צילום: shutterstock

2. פיג'מות מפנקות

אם כבר רוב הזמן אנחנו בבגדי בית ופיג'מות אז למה לא להשקיע? הרצון להתלבש חם ונעים נשמע מפנק וחלומי, רק שבפועל רבים מאיתנו נוטים ללבוש מיקס מעניין של סווטשרטים בלויים וישנים עם טרנינג שמרוב הכביסות שעבר כבר איבד צורה. תפנו את הארון מאותם פריטים שניצלים בדרך פלא כל שנה מהסינון של פסח ותקנו לעצמכם שלושה סטים חדשים ורעננים של פיג'מות ובגדי בית. כאלה שנראים טוב ויעניקו מראה נקי במקום זרוק, מבלי לוותר על הנוחות.

צילום: shutterstock

3. לאכול בריא

כשלא כיף לשבת בבית קפה בשישי בבוקר, ולצאת לאוטו בגשם בשביל לסוע למסעדה נראה יותר כמטלה מאשר בילוי, מבשלים בבית. פתאום יש הזדמנות להשקיע מעט יותר בבישול ובתפריט. למרות שאוכל רווי שמן וסוכר הוא הכי מנחם בימים קרים, דווקא אוכל בריא משפר את המצב רוח לטווח ארוך. זה לא משהו שטרם לא ידענו, אבל תמיד טוב להזכיר, אוכל בריא מכניס אנרגיות חדשות ושומר אתכם שמחים ופעילים. הגוף והנפש שלכם יודו לכם.

צילום: shutterstock

4. ארגון החלל שלכם מחדש

ארגון מחדש של הרהיטים וסידור החלל שלכם, יכול להיות בדיוק הריענון אליו אתם זקוקים בחורף. זה לא רק נותן תחושה של הישג ושליטה על הסביבה שלכם, אלא גם מאפשר לכם ליצור אווירה נעימה ומזמינה בבית. דמיינו לעצמכם התכרבלות על מיטה חדשה עם כריות ושמיכות רכות, או ישיבה בסלון נקי ומאורגן מוקף בדברים האהובים עליכם. זה לא רק משפר את האסתטיקה של הבית, אלא גם עוזר להפחית את הלחץ והעומס. מה שהופך את זה לדרך מושלמת לנצח את הבאסה החורפית. אז קחו את חומרי הניקיון שלכם, סדרו מחדש את הרהיטים והתכוננו ליהנות מעונת חורף שמחה ונעימה!

צילום: shutterstock

5. זמן לקרוא זמן ללמוד

קריאה ולמידה במהלך חודשי החורף יכולים להיות דרך מצוינת להילחם בדאון שמביא איתו החורף. ככל שהימים מתקצרים ומזג האוויר מתקרר, זה יכול להיות קל ליפול למצב של תרדמה ולהזניח את הצמיחה האישית שלנו. עם זאת, קריאה ולמידה יכולים לספק תחושת מטרה והגשמה, וזו גם יכולה להיות דרך מצוינת לברוח מהחד-גוניות של עונת החורף. בין אם זה קריאת ספר חדש, קורס מקוון או פשוט הרחבת הידע בנושא שמעניין אתם, פעולת הלמידה יכולה להיות דרך מצוינת לשמור על מוטיבציה ומעורבות. בנוסף, קריאה ולמידה יכולים גם לעזור לשפר את התפקוד הקוגניטיבי ולהפחית מתח, מה שהופך אותה לדרך מצוינת לשמור על בריאות נפש וגוף במהלך חודשי החורף.

צילום: shutterstock

החורף מאפשר לנו לאגור כוחות ולהעמיק, תקופה של הסתגרות יכולה להוביל לבנייה מחודשת. קחו את הזמן להשקיע בעצמכם, ביקירכם ובביתכם וכך תמיד תצליחו להרגיש  שמחים ונרגשים, לא פחות מאשר ביום קיצי שמשי ונעים.