אל תבנו יותר מדי על העדכון החדש של וואטסאפ

ווטסאפ הודיעה שהיא מאריכה את טווח הזמן שבו ניתן למחוק הודעה עד ל-60 שעות מרגע שליחתה. אבינועם הרש תוהה האם זה טוב ליהודים ואיך כל זה קשור לתיקון המידות שלנו | למאמר המלא

חדשות כיפה אבינעם הרש 21/08/22 16:37 כד באב התשפב

אל תבנו יותר מדי על העדכון החדש של וואטסאפ
וואטסאפ, צילום: shutterstock

מעשה ביהודי שנסע לחתונה שהייתה בינונית לטעמו ובסיום החתונה התבלבל בין שתי בחורות שנקראו מיכל ובמקום לשלוח הודעה בוואטסאפ למיכל שהוא רצה, שלח למיכל הכלה שזה עתה התחתנה. וזה מה ששלח: 'האמת, חתונה בינונית'.

ורק אחרי עשרים וארבע שעות הוא הבין לאיזה בור הוא נכנס רק שכבר לא היה יכול למחוק את ההודעה, ומאז ניסה לכפר ולתקן ולדבר ללמפה. שולח "אהלן", ומיכל לא עונה. ובכן, לא עוד! השבוע נתבשרנו שמלך הפייסבוק והוואטסאפ מארק צוקרברג, שוב הואיל בטובו לחון עלינו, עדת נתיניו השבויים וכך התבשרנו על העדכון החדש של וואטסאפ.

למי שלא מעודכן, הגרסה העדכנית של ווטסאפ תאפשר לכם למחוק הודעות עד יומיים לאחר ששלחתם אותן, כך הכריזה וואטסאפ בציוץ בטוויטר. מעתה יהיו לכם  60 שעות להחליט אם לבטל שליחה של הודעה. כלומר תוכלו למחוק את הודעה ששלחתם בטעות או שלא, עד יומיים ו-12 שעות לאחר השליחה כאשר עד היום יכולתם למחוק הודעות רק עד שעה, 8 דקות ו-16 שניות, כך דווח גם באתרי החדשות השונים שהתרגשו מהפיצ'ר החדש.

"בזכות הפיצ'ר החדש הזה אנחנו יכולים לאסוף את חרפתנו וגם אחרי יומיים וחצי למחוק את ההודעה ולהשמיד ראיות"

ולמה הידיעה הזו אמורה כל כך לרגש או לעניין אותנו?

כי אם עד עכשיו היינו יכולים לשלוח הודעה למישהו והוא החליט 'לייבש' אותנו ולא לענות לנו והיינו מרגישים כמו טמבלים שלא לומר טיפשים חסרי כבוד, עכשיו, בזכות הפיצ'ר החדש הזה אנחנו יכולים לאסוף את חרפתנו וגם אחרי יומיים וחצי למחוק את ההודעה ולהשמיד ראיות ובכך בעצם להציל את שאריות כבודנו האבוד.

העניין שהחידוש הזה של וואטסאפ בדבר הגדלת זמן מחיקת ההודעה ממשיך את מגמת העולם המדומיין שהאדם יוצר לעצמו. עולם בו האדם משתדל להשאיר כמה שפחות מקום ליד המקרה ולנסות ולשלוט בכל תנועה ודבר:

שלחתי איזה וואטסאפ טיפשי? לא נורא. הכול טוב. עכשיו הכול בשליטה יותר מאי פעם. אפשר תמיד להתחרט. עד יומיים וחצי.  אשכרה נצח. ואז מגיע יהודי לחיים האמתיים שמחוץ לוואטסאפ ומגלה לחרדתו שבעולם הזה אין לו באמת את האפשרות למחוק דברים גם שישים שעות אחרי.

את הנזק הזה, שום פי'צר שבעולם לא יוכל לתקן. גם לא צוקרברג בכבודו ובעצמו

כי בעולם האמיתי לפעמים מספיקה מילה אחת לא במקום. מבט. בשביל לקרוע את הבן אדם ולהחריב אותו מבלי שתהיה לנו אפשרות להתחרט, למחוק או להחזיר את המצב לאחור.

כמו אותה גברת שנסעה באוטובוס ונשאלה על ידי חברתה, אמא של בת בגיל ההיכרויות מה דעתה על בחור שהוא מעומד לצאת עם הבת שלה, ואותה גברת שנשאלה לא אמרה כלום, רק החרתה באפה בתנועת ביטול ודי לה לאמא של אותה בחורה בתנועה הזו בכדי לבטל את ההצעה ולהרוס את ההזדמנות של הקמת בית בישראל. בלי לומר מילה.

ואת הנזק הזה, שום פי'צר שבעולם לא יוכל לתקן. גם לא צוקרברג בכבודו ובעצמו.