ספריי או קרם? המדריך המלא לבחירת קרם ההגנה לקיץ

קרם הגנה הוא אחד המוצרים הפופולאריים שמלווים את כולנו בחום הכבד בישראל. חברות רבות החלו לייצר מייקאפים, קרם פנים ועוד הכוללים מקדם הגנה. אופיר רובין רוקח רשת סופר-פארם, עם כל הטיפים איך בוחרים קרם הגנה מתאים, למה חשוב לשים לב, ומתי הוא באמת אפקטיבי?

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/22 17:57 יא באב התשפב

ספריי או קרם? המדריך המלא לבחירת קרם ההגנה לקיץ
קרם הגנה, צילום: shutterstock

קרם הגנה הוא תכשיר המשמש להגנה על העור מפני קרינת השמש בתחום האור אולטרה סגול (UVA ו UVB), ומגיע בצורה של תרסיס, משחות וקרמים. כיום את קרם ההגנה לא מורחים רק בדרך לים, אלא גם לקראת פעילויות יום-יומיות בין אם זה טיול עם הכלב, ריצה או אפילו לפני העבודה. השוק היום מוצף במגוון מקדמי הגנה שונים- למבוגרים, ילדים, ספורטאים ועוד. אופיר רובין, רוקח רשת סופר-פארם עם הטיפים לבחירת קרם הגנה המתאים ביותר ושימוש נכון:
טיפים ומידע נחוץ לשימוש נכון בקרם הגנה 

•    קרם סמיך או ספריי? אם אתם מתלבטים בסוג קרם ההגנה, ראשית הבחירה בין קרם לספריי תלוי בנוחות השימוש של המשתמש. יחד עם זאת, יש לציין כי קרם סמיך עמיד יותר לגוף שמגיע במגע עם מים וזיעה, לכן הוא הרבה יותר יעיל מספריי.

•    למה לשים לב לפני שבוחרים את הקרם הגנה? מה שחשוב בבחירת הקרם הוא המדד שרשום על קרם ההגנה SPF – sun protection factor. מדובר במדד מעבדתי ליעילות תכשיר ההגנה מהשמש - ככול שהוא גבוה יותר יש יותר הגנה מקרינת UBV. בארץ השמשית שלנו, מומלץ להשתמש בלפחות 30 SPF ומעלה. למעשה, המספר על מקדם ההגנה קובע כמה זמן ניתן לחשוף את העור לקרני השמש תוך שמירה על מידת סיכון מינימלית מפני כוויות. לדוגמא -  SPF  30 יספק לנו בערך 5 שעות של הגנה. 

•    האם הקרם מגן עלינו כשאנחנו נרטבים? רטיבות פוגעת ביעילות קרם ההגנה וחשוב להימרח יותר כאשר אנחנו באים עם מגע של מים. ישנו ספריי הגנה שעמיד למים זהו תכשיר שנותן הגנה ארוכה יותר לאחר מגע עם רטיבות- מומלץ לספורטאים, שחיינים ולכול מי שעושה פעילות ספורטיבית או מזיע.


•    כמויות- לא רק רטיבות משפיעה על ההגנה של הקרם אלא גם כמות החומר שאנו מורחים על הגוף, כדאי למרוח כל שעתיים או לחדש מריחה אחרי שהייה במים.

•    לא רק לקרם הגנה יש מקדם SPF- כיום ישנם תכשירי לחות רבים לפנים המכילים SPF, ולכן בבחירת קרם לחות מומלץ לבחור קרם עם מקדם הגנה. מבין המוצרים הקיימים היום בשוק: דר פישר אולטרסול , לייף, סבוקאלם ועוד רבים אחרים.

•    לא רק בים- בכל שעות היום אנחנו נחשפים לשמש. אם זה בדרך לאוטו, ביציאה מהמשרד וכדומה. חשוב למרוח קרם הגנה גם ביציאות הקטנות מהבית, בדרך לאוטובוס או בהליכה אל האוטו אנחנו חשופים לקרינת שמש. מכיוון שאלו פעולות שמתבצעות באופן יום יומי חשוב להימרח יום יום. 

•    תינוקות וילדים – בדרך קטנטנים סובלים מעור יבש ורגיש, ולכן יש למצוא קרם שמותאם לגילם ויכול להקל על עורם כגון: אולטרסול בייבי, מוסטלה לתינוקות, סבוקאלם בייבי, קרם פנים להגנה לשמש של וולדה ועוד.  

אופיר רובין

אופיר רובין צילום: גבע טלמור

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן