בלי דמעות וצעקות: 5 טיפים איך להשכיב את הילדים לישון

שעת ההשכבה הגיעה, ושוב העולל מבקש כוס מים ורק עוד סיפור אחד ודי. הסופרת ומנחת ההורים מציגה כמה כללי זהב להרדמת הילדים, והכי חשוב, כשכולם רגועים ושמחים

חדשות כיפה מנוחה פוקס 27/07/22 17:09 כח בתמוז התשפב

בלי דמעות וצעקות: 5 טיפים איך להשכיב את הילדים לישון
צילום: shutterstock

1. הגיע זמן שינה

הרגילו את ילדיכם לשינה. סגלו דפוס קבוע של התנהגויות: ארוחת ערב, אמבטיה, סיפור ושינה. הדפוס הזה מקנה לילד ביטחון וגורם לו להבין מה קורה סביב. חשבו אתם, אילו מישהו היה מוליך אתכם בכל פעם למקום אחר בלי להתייעץ אתכם ובלי לספר לכם לאן הולכים, הייתם נמצאים בחשש: לאן אגיע? מה אעשה עוד רגע? גם ילדכם חייב את הדפוס הקבוע כדי להיות נינוח. 

צילום: shutterstock

2. מעט אור

אל תקפידו על כיבוי אורות אם זה מפריע לילד, יש אנשים שנרדמים עם אור. אפשר לכבות אחרי שהוא נרדם או להשאיר אור קטן או אפילו במסדרון שמסתנן לחדר. 

צילום: shutterstock

3. מצב לילה

העבירו את הבית למצב לילה. הקפידו שבזמן ההשכבה הבית יהיה פחות חי ונושם. המפגש של האחים בסלון הרבה יותר מעניין מאשר המיטה. לכן, בשעה שהקטנים שוכבים לישון יש להקפיד עם הגדולים שיכינו שיעורים בשקט או ישוחחו בקולות נמוכים בסלון. 

צילום: shutterstock

4. המיטה לא עונש

אל תשדרו לילד שהמיטה היא תחליף לעונש. כך הוא עלול לחבר את המיטה והשינה לדבר שלילי. להפך, שעת ההשכבה זהו זמן שקט ורגוע, בו אתם מצביעים על המיטה ואומרים בחיוך: "המיטה שלך כבר מוכנה לשינה חמוד, תראה איך היא כבר מחכה לך". הילד יביט במיטה הנוחה והנעימה ויתלהב אף הוא אחרינו. 

צילום: shutterstock

5. עייפים? הולכים לישון

דאגו להשכיב את הילד אך ורק כשאתם יודעים שהוא באמת עייף. אחרת, לא פלא שהוא יחפש סדקים בהשכבה. בדקו אם הוא ישן בזמן וכמה זמן. בנוסף, הקדימו רפואה למכה ועוד לפני שתראו סימנים לעייפות גדולה קחו אותו למיטה, אחר כך כבר עלול להיות מאוחר מדי וההשכבה תהפוך לקשה. 

צילום: shutterstock

מנוחה פוקס היא סופרת ומומחית לתהליכי חינוך