יום המשפחה כשההורות נוגסת בזוגיות יש בזה מסר מוטעה מול הילדים

לילדים שלנו קשה לראות את אותנו כבני אדם נפרדים או כבני זוג. אנחנו לא נשאיר אותם ונצא לדייט, אלא נטייל רק איתם, ולפעמים לא נמצא זמן משלנו במשך השבוע שהוא זמן זוגי של שיח נעים שהוא לא בנושאי הילדים ותפקוד הבית

חדשות כיפה עדנה דולב 01/02/22 14:06 ל בשבט התשפב

כשההורות נוגסת בזוגיות יש בזה מסר מוטעה מול הילדים
צילום: shutterstock

כשאומרים משפחה אני רואה לנגד עיני סל ענק שב שהוא לא בנושאי הילדים והבית, תוכו ישנם מרכיבים שהופכים את המשפחה למקום מצמיח ומגן על כל חבריה, שמייצר את התחושה שאין כמו בבית, אז בסל הזה נכניס הקשבה, תקשורת מכבדת ובגובה העיניים, כבוד הדדי, הכלה גם כשאני לא במיטבי, עידוד גם כשאני לא מצליח ולא עומד בציפיות, שיתופי פעולה, אהבה, מגע, חברות, ניהול קונפליקטים, דאגה, חיבור חזק, אופטימיות, הומור וכו'.

כל משפחה תוסיף את שלה אל הסל שרק ילך ויתרחב עם הזמן, נדייק אותו כדי שנתנהל במשפחה שלנו בנעלי בית, נתנסה ונתאמן, נתרום וניתרם, נשתייך ונרגיש שבמשפחה שלנו אנחנו יחידים ומיוחדים, אהובים ללא תנאי.

המשפחה היא הנכס היקר שיש לשמור עליו מכל משמר, היחיד מושפע מהמשפחה והיא מושפעת ממנו. היום המשפחה מגיעה במבנים ובצורות שונות, כל משפחה והיופי שלה, הקול הייחודי שלה, חברי המועדון המיוחד הזה הם אלו שמכירים היטב את החברים בו והם מכירים את הקול המשפחתי הייחודי.

בדרך כלל כשאנחנו מדברים על משפחה אנחנו מתכוונים להורים וילדים. ביום המשפחה אני רוצה לתת מקום לזוגיות שבהורות. ברגע שהפכנו להורים אנחנו מעט משאירים בצד את הנושא הזוגי, לא נתרשל בתפקיד ההורי שלנו אבל בתפקיד הזוגי אפשרי, עוד נגיע אליו כשהילדים יגדלו… אבל כשהזוגיות ננגסת עיי ההורות יש בזה מסר מוטעה מול הילדים שלעיתים קשה להם לראות את הוריהם כבני אדם נפרדים או כבני זוג. אנחנו לא נשאיר אותם ונצא לדייט, נטייל רק איתם, נחגוג בחייק המשפחה ולפעמים לא נמצא זמן משלנו במשך השבוע שהוא זמן זוגי של שיח נעים שהוא לא בנושאי הילדים ותפקוד הבית.

פעמים רבות אני שומעת מהזוגות שלא נעים להם לקחת זמן לעצמם כי זה יהיה על חשבון הילדים או כי הילדים לא מסכימים…. אז אני רוצה לומר שכשאנחנו משקיעים בזוגיות שלנו וצריך להשקיע בזה כי זה לא יתנהל מעצמו וזה גם מאד מתגמל במיידית, אז אנחנו תורמים להורות שלנו כי זה מטעין אותנו באנרגיות טובות, מיטיב עם מצב הרוח ועם האוירה המשפחתית בבית.

כשאנחנו מתייחסים לזוגיות שלנו אנחנו מלמדים את הילדים שלנו מודל בתקשורת ובשיתוף פעולה, מלמדים איך נכון לריב, איך מנהלים חלוקת תפקידים, איך מקבלים החלטות ובכלל נותנים להם מודלינג של זוגיות. כשאנחנו מזמינים חברים ומוזמנים ויוצאים לבלות כזוג, הם רואים מודל של חברות, התייעצות ובכלל יחסי גומלין בין מבוגרים. כשאנחנו מתקשרים במגע ובחיבוק הם לומדים מהי תקשורת לא מילולית נעימה ובעיקר הם מבינים שההורים הם גם אנשים נפרדים עם צרכים ורצונות משלהם והם גם בני זוג שמשמרים ומזינים את היחסים ביניהם והם גם הורים, מזה הם רואים שבחיים אין רק ו או אלא גם וגם.

 

אז ביום המשפחה נחגוג זוגיות והורות ונברך על השילוב הזה אפשר ללמוד הורות וזוגיות כמו כל דבר אחר שאנחנו משפרים את היכולות שלנו

 

עדנה דולב, יועצת משפחתית וזוגית ומנחה בכירה במכון אדלר