על אינטואיציה הורית: איך יודעים מה נכון עבור הילדים?

יש מין פלא כזה בטבע שכל ילד מגיע להורים המדויקים לו וכל הורה זוכה בילדים המדויקים לו. זוהי ידיעה שלא מצריכה לימוד והעמקה, זוהי ידיעה של הנשמה, ככל שהורה יאפשר לעצמו להיות פנוי, להיות קרוב למידע הפנימי הזה שקיים בו ולאפשר למידע הזה להיות זמין עבורו, כך הילדים שלו יזכו בהורה שיודע ומרגיש אותם

חדשות כיפה אורה פולק 08/12/21 11:58 ד בטבת התשפב

על אינטואיציה הורית: איך יודעים מה נכון עבור הילדים?
צילום: shutterstock

ההורים הם בעלי הידע והרגש הכי מדויק עבור הילד שלהם. זה נכון באופן מאד כוללני וגורף, כמובן שישנם יוצאים מהכלל שעליהם ארחיב בהמשך. איך זה יכול להיות? הרי לא כל ההורים למדו הורות, לא כל ההורים מחוברים לעצמם רגשית, לא כל ההורים ניחנו ביכולות הללו. 

יש מין פלא כזה בטבע שכל ילד מגיע להורים המדויקים לו וכל הורה זוכה בילדים המדויקים לו. זוהי ידיעה שלא מצריכה לימוד והעמקה, זוהי ידיעה של הנשמה, ההורים יודעים מה נכון ומה מתאים לילדים שלהם מבחינת הצרכים הפיזיים של הילד, הצרכים המנטאליים והצרכים הרגשיים שלו.

ככל שהורה יאפשר לעצמו להיות פנוי, להיות קרוב למידע הפנימי הזה שקיים בו ולאפשר למידע הזה להיות זמין עבורו, כך הילדים שלו יזכו בהורה שיודע ומרגיש אותם. מה עושה הורה שמתלבט ולא בטוח שהאינטואיציה ההורית שלו מדויקת, או שהוא לא מרגיש שהמידע הראשוני והבסיסי שמגיע עם האינטואיציה ההורית ברורים לו?

אלה שאלות מצוינות ונפוצות יותר ויותר בקרב הורים. ככל שיש בידול בכל תחום מתחומי החיים, וכל נושא הוא עולם ומלואו עם תורה סדורה שכדי להתמצא יש ללמוד ולהעמיק בה, כך עולה הרגשה שאם אני לא איש מקצוע או שלא מגיע מתחום מסוים אזי אין לי מושג בו והנושא הופך להיות רחוק ממני.

גם תחום ההורות הפך להיות כזה. יש מסגרות רבות ללימודי הורות, ישנם גישות ושיטות שונות להורות דבר שהוא מבורך כשלעצמו לכל מי שמעוניין להעמיק בתחום זה, אך אליה וקוץ בה.

לאותם הורים שהם "רק" הורים ולא אנשים מלומדים בתחום ההורות, עודף ההיצע והאפשרויות הקיימות כיום בשוק ללמידת תחום ההורות יכול להיות גורם מאיים ומחליש אפילו על האינטואיציה הבסיסית והראשונית שאותה הם קיבלו עם הפיכתם להורים. אותם הורים מתקשים לסמוך על עצמם, בטוחים שכל התשובות הנכונות נמצאות בשדות אחרים ולא אצלם. 

לאותם הורים אני רוצה להציע הצעה חשובה. בואו ותנסו להנמיך את הווליום על כל מה שנמצא מחוץ לכם בעניין ההורות, תנסו לפתח הקשבה לתשובות שקיימות בתוככם לשאלות שעולות וצפות בהקשר להורות שלכם, בהקשר לילדים שלכם. הרבה מהתשובות נמצאות אצלכם בפנים.

אחרי שתצליחו להקשיב לאותה אינטואיציה ובכל זאת תרגישו שמשהו חסר לכם ושהייתם רוצים ללמוד מיודעי דבר בתחום, אז יהיה הזמן הנכון לפנות לגורם מקצועי וחיצוני שייתן משלו ויחכים אתכם בצורך המדויק שלכם. בהחלט מותר שלא לדעת ונכון ללמוד ממי שיודע אבל זהו רק השלב השני.

אל תוותרו לעצמכם על חיפוש התשובות בתוככם, מתוך אותה אינטואיציה הורית, הילדים שלכם מחכים לידע ולרגש ההורי שלכם.

אורה פולק

מומחית להורות I טיפול רגשי בגיל הרך

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן