המדריך לפעילויות ואטרקציות לסוף החופש הגדול

הילדים כבר מטפסים על הקירות? אנחנו כאן כדי להקל עליכם לעבור בשלום את היישורת האחרונה של החופש

חדשות כיפה דניאל וייס 22/08/21 11:53 יד באלול התשפא

המדריך לפעילויות ואטרקציות לסוף החופש הגדול
צילום: shutterstock

החופש הגדול מגיע לסיומו, אנחנו ממש לקראת היישורת האחרונה ולרוב דווקא בשלב הזה נגמרים הכוחות והרעיונות להפעלות להעביר את הימים הלאה בכיף. אז מה עושים עם הילדים ערב החזרה לבתי הספר?

יקב, מסעדה ונוף עוצר נשימה

בין האטרקציות הרבות בשומרון, נמצא יקב כביר בישוב אלון מורה. מלבד המסעדה שבמקום, אחת האטרקציות שניתן למצוא ביקב הוא טיול איזייירדר בין היקב עצמו לבין כרמי הענבים שמשתרעים על שטח של כ80 דונמים. מדובר באטרקציה לצעירים בני 17+ ולמבוגרים, שנקראת 'לגלות את היין דרך השטח'. בפעילות ניתן להשכיר רכבי שטח מיוחדים ולנסוע איתם בין נופיה המיוחדים של השומרון ובין גתות עתיקות שפזורות במקום.

כאמור, במקום פועלת גם מסעדה חלבית ולצד היינות המצוינים שמייצר היקב, ניתן להזמין במקום ארוחת בוקר מפנקת. מהתפריט ניתן להזמין: סלטים מגוונים, גבינות משובחות שמיוצרות גם הן באזור גב ההר שבשומרון ועוד. האווירה המיוחדת במקום היא לא תוצאה רק מהאוכל אלא גם מהנוף עוצר הנשימה של הרי השומרון שנשקף מהמסעדה. במקום פועל מרכז מבקרים וניתן גם לקבל טעימות יין, וכן הדרכה וסיור ביקב.

את הנוף המרשים ניתן לראות גם ממצפה הר כביר הסמוך. שמורת הטבע הר כביר נמצאת גם היא בתחומי היישוב אלון מורה, והיא חלק מגוש הררי גדול המתנשא מצפון מזרח לשכם מעל לערוצו הגדול של נחל תרצה. במצפה כביר, הפסגה המערבית של הר כביר, ישנן מספר תצפיות שביניהן שביל הליכה רגלי נוח שאורכו כ- 600 מטרים והוא מתאים לכל המשפחה. כמו כן, ניתן להגיע עם רכב עד פסגת ההר עצמו למי שלא מעוניין בהליכה הרגלית.

בראש הפסגה עומד 'מצפה לונץ', לצדו ישנם עצי אלון עתיקים ותצפיות נוף רחבות ומרהיבות ביופיין לכל ארבעת כיווני האוויר. בצפון מזרח הרי הגלבוע ומרחבי צפון השומרון, בצפון הרחוק הר החרמון, במזרח הרי הגלעד, במערב הר גריזים הר עיבל ובניהם העיר שכם, ובדרום רכס איתמר, תל ארומה, עמק בית דג'ן ועמק המכמתת.

יקב כביר

יקב כביר. צילום: יח"צ

עוד פרטים ואטרקציות נוספות בשומרון  באתר תיירות שומרון 

 

קיץ של חוויות בשמורת הטבע והגנים הלאומיים

סיור ערב בגן לאומי החדש מגדל צדק או טיול שקיעה בגן לאומי עבדת? סיור וסרט בגן לאומי מבצר נמרוד?  או שכשוך ערב נעים בבריכות בגן הלאומי חמת טבריה? קיץ של חוויות בשמורות הטבע והגנים הלאומיים- בואו ליהנות מהטבע וערכי המורשת גם בשעות הערב.

רשות הטבע והגנים מרחיבה את שעות הפעילות בעשרות שמורות וגנים לאומיים נבחרים. הרחבת שעות הפעילות תאפשר לציבור המטיילים להמשיך ולטייל בשעות הנעימות של היום וליהנות ממגוון פעילויות לכל המשפחה בשעות נוחות. בנוסף, חלק מהאתרים יפתחו בשעות הערב גם באמצע שבוע, מה שמאפשר לקפוץ לביקור בטבע גם לאחר יום עבודה. 

בנוסף, רשות הטבע והגנים תפעיל תחנות מידע והסברה בעשרות אתרים ברחבי הארץ, לרווחת המטיילים. בתחנות הללו יוצבו מדריכים שיספקו המלצות ומידע על מסלולי טיול, ועל ערכי טבע, נוף ומורשת באזור, וגם כללים לטיול בטוח. בנוסף לכך, יחולקו שקיות זבל למטיילים שרוצים לנקות אחריהם ולהשאיר את השטח נקי עבור המטיילים הבאים.

פרטים נוספים באתר רשות הטבע והגנים 

לילות שאן, גן לאומי בית שאן צילום: נתנאל כהן

 

ניווט סלולארי

צאו לחוויה משפחתית עם משחק ניווט סלולרי במגוון אתרים בכל רחבי הארץ. משחק ניווט סלולרי עצמאי, במקום ובזמן שאתם בוחרים. כדי להנות מהמשחק כל מה שצריך זה להיכנס לאתר: יש לאן לבחור את המקום בארץ בו תרצו לשחק מבין עשרות אפשרויות, ביניהן: זכרון יעקב, רמת הגולן, נווה צדק, יער בן שמן ועוד, לרכוש ערכה ולאחר כדקה הכל במייל. בערכה ישנה מפה שניתן ואף מומלץ להדפיס, הנחיות וקוד כניסה להתחלת המשחק. כל הניווטים הם בשטח הפתוח ואינם מצריכים תיאום מראש או תשלום כניסה. המשחק ידידותי למשתמש וקל לתפעול. מכשיר טלפון ראשי מוביל את המשחק וישנה אפשרות לשיתוף מסך כך שכל משתתף יכול לעקוב אחרי המשחק בנייד שלו. משך הפעילות כשעה וחצי. בכל משחק כשמונה תחנות ובכל אחת מהן כארבע חידות ,שאלות או משימות שדרכן ניתן ללמוד על המקום שבו נמצאים. תוכלו לבחור בין משחק רכוב או רגלי ולאחרונה התחדשנו במשחק בפארק המעינות ובעוד מקומות מעניינים.

ניווט

ניווט. צילום: יח"צ

 ללמוד מבאר שבע על העולם

 מוזיאון הילדים בבאר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, משיק קיץ סובב עולם במסגרתו המשפחות ילמדו, ישחקו ויחוו את המדינות דרך התרבויות השונות: משימות בנושאי מדינות יפוזרו ברחבי המתחמים, סדנת יצירה של כדור פורח ומשקפת לחוקר הצעיר, מתחם משחקי רצפה ענקיים. בנוסף בין התאריכים 15.8-30.8.2021 הצגה מיוחדת ומדהימה חובקת עולם. לצד כל אלו יעמדו לרשות המבקרים מרחב עצום של חוויות פיזיות, רגשיות וחינוכיות מגוונות, שיספקו להם זמן איכות משפחתי מלא בהנאה. 

לונדע, מוזיאון הילדים של באר שבע מתפרס על פני 3 קומות גדולות, בשטח כולל של 4,000 מ"ר, פזורים שמונה מרחבי ידע בהם למעלה מ-50 מייצגים ומתקנים שונים ומפתיעים, וכוללים משחקי חוץ ופנים. הצבעוניות של המקום אנרגטית ומסקרנת והמבקרים בו נכנסים לעולם אחר, עולם הילדים. כל חלק עוסק בפן אחר של העולם הסובב אותנו, ומאפשר לילדים לחוות את המציאות על רבדיה השונים, לגלות את עצמם ואת מקומם במרחב האישי, המשפחתי, הציבורי והחברתי,  כפרטים וכחלק מקבוצה. בנוסף יש במקום שני שטחי חוץ מושקעים המשלימים את החוויה.

המוזיאון פתוח בימים א-ו בין השעות  09:30-18:30 , ימי שישי 09:30-14:00 

מומלץ להזמין מקומות מראש דרך אתר האינטרנט   ובטלפון 08-6226926  

לונדע. צילום: יח"צ
 

פארק אתגרי לכל הגילאים- GRAVITY PARK

המתחם גדול ומרווח ומשתרע למאות מטרים של הנאה וכיף אמיתי.

מה מחכה לכם במתחם? 

מתחם טרמפולינות צבעוני בו תוכלו לקפץ וליהנות ממגוון אזורי קפיצה ובריכת ספוגים ענקית. מתחם טרמפולינות נפרד לקטנטנים

משחקיית פעלטון - שתי קומות של משחקיית ג‘ימבורי הכוללים מרחב פעילות מאתגר, פעלטונים, בריכת כדורים, מסלולי פעילות מעשירים ומוגנים עם אינספור הפעלות ואטרקציות חווייתיות לפעוטות וילדים עד גיל 8. קירות טיפוס במגוון גבהים ודרגות קושי, מכונות משחק - מגוון משחקי שולחן, וידיאו וסימולטורים.

להורים גלריית צפייה , בזמן המנוחה תוכלו לצפות על הילדים מפינת הישיבה המרווחת, הכוללת גם קפיטריה מפנקת במיוחד.
זמן נינג'ה, שילוב של ספורט וכיף לרוץ, לקפוץ, לטפס, להתנדנד, להיתלות וליהנות כמו נינג‘ה

NINJA TIME POOL - מגוון מתקנים מאתגרים מעל בריכת כדורים ענקית שאוהבים לקפץ אליה

פרטים באתר GRAVITY PARK

פארק אתגרים. צילום: יח"צ

 

התחזית: שלג בירושלים

שלג אמיתי באטרקציה הגדולה של הקיץ: ממלכת השלג בגן הבוטני בירושלים

מידי שנה הגן הבוטני מכריז בריש גלי על פעילות הקיץ לילדים ומבוגרים גם יחד. בממלכת השלג יפגשו הילדים בהרבה דמויות "קפואות" שהם אוהבים ומכירים. גולת הכותרת של ממלכת השלג היא "אוהל השלג", שבתוכו יש שלג אמיתי, לאורך המסלול דמויות של "ביג פוט" אותם צריך לחפש ולספור כמה קיימים לאורך המסלול, "מבוך פתיתי השלג" כמו ב'עידן הקרח", תחנת 'מלכת הים' בה ידגו דגים בקרח, הרכבת פאזל תחת קרח קפוא ועוד

גולת הכותרת של ממלכת השלג היא כמובן "אוהל השלג". בתוך האוהל הזה יש שלג אמיתי שמופק ממכונה שעומדת בחוץ, ומזרימה פנימה שלג.

מומלץ להביא בגדי החלפה ברכב למקרה הצורך

שעות הפעילות: א'-ה' מהשעה 17:00 עד 21:30

עלות: כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה - 89 ₪ מבצעים בכל חברות האשראי של 1+ 1. כרטיסים מוזלים בוועדים השונים ובמועדוני כוחות הביטחון,

לפרטים והזמנת כרטיסים: בימות 6226* 

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי 

ממלכת השלג. צילום:תום עמית
 

קרח זה כל הסיפור שלנו

היכל הקרח מציע שפע של פעילויות חווייתיות לפנאי ולבילוי עם החברים או המשפחה. אם עדיין לא הייתם בהיכל הקרח המהפנט בבאר שבע בחופש הגדול, אתם מוזמנים להחליק  לחוויה של אורות, מוזיקה מקפיצה לכל המשפחה וכמובן משטח החלקה על הקרח ברמה הגבוהה ביותר.

המתחם מציע מגוון פתרונות החלקה במקום אחד: אירועי קונספט, בת מצווה ובר מצווה, ימי הולדת וימי גיבוש מקוריים וייחודיים עם צוות מקצועי וציוד איכותי שיתנו לכם סיבה טובה להחליק אלינו. חוויה ספורטיבית משחררת אנרגיות, משפרת סיבולת לב ריאה לצד אימון כח ומהירות, משפרת יציבה ושיווי משקל. בסופי שבוע, ימי חופש, חגים ומועדים כולנו מחליקים – להיכל הקרח!

היכל הקרח נמצא במיקום מרכזי ואטרקטיבי המציע היצע של פעילויות להשלמת החוויה מגיל 3 ומעלה.

לפרטים באתר היכל הקרח
 

היכל הקרח. צילום: יח"צ