עונת המעבר לידיעת מאיה ורטהיימר- ככה עושים רילוקיישן

הרילוקיישן של מאיה ורטהיימר ובעלה אסף זמיר בקיץ הקרוב לניו יורק, הזכיר לנו שלמרות שפחות משפחות נופשות השנה בחו"ל, אבל יש תפקידים ברחבי העולם שישראלים ממשיכים לאייש. לרוב אותם בעלי תפקידים מגיעים עם משפחות, איך תכינו את הילדים למעבר?

חדשות כיפה אביה טרכטינגוט  26/07/21 14:39 יז באב התשפא

לידיעת מאיה ורטהיימר- ככה עושים רילוקיישן
מזוודות, צילום: שאטרסטוק

 

עונת הרילוקיישנים בשיאה וזה בדיוק הזמן לעצור רגע ולהבין איך מתכוננים מנטאלית  לרילוקיישן. מה נכון וכדאי לעשות כבר בארץ,

1. לשתף, לדבר, לתקשר את המעבר.

הילדים שלנו, ממש כמונו זקוקים לביטחון. במקרה של מעבר כמו רילוקיישן, נוכל לספק להם תחושה של ביטחון על ידי כך שירגישו שותפים לו. לכן, מומלץ לשתף אותם באופן מאוד מוחשי לגבי מה הולך לקרות. (ולהימנע מלדבר מעל הראש שלהם כמו שלפעמים עושים…) למה הכוונה בשיתוף מוחשי מוחשי? ילדים עד גיל 6 חווים את העולם דרך חמשת החושים ולכן, אפשר ממש להראות להם גלובוס ולשרטט את המסלול שהמטוס שלנו יעבור עד להגעה ליעד. להראות להם תמונות של הבית בו תגורו, של השכונה ובית הספר ואפילו אם אתם ממש רוצים להשקיע, לייצר קשרים ראשוניים עם ילדים מקומיים (ישראלים בתור התחלה). בנוסף, לספר להם מהם השלבים מהרגע שאתם עוזבים את הבית ועד שתנחתו ביעד החדש. אם אתם מזהים שהילדים מרבים בשאלות, זו הדרך שלהם לאותת לכם שהם זקוקים לביטחון. תנו להם אותו. תענו על כל השאלות שלהם בפירוט המירבי אותו הם מבקשים. זכרו: ידע=ביטחון= רוגע = שיתוף פעולה 

*עם ילדים מתבגרים, כלומר מגיל 9 ומעלה, רצוי לדבר על הנושא מוקדם ככל שניתן. אפילו חצי שנה מראש. מומלץ פשוט לשאול אותם- ״מה תרצו לדעת על המעבר?״ ובהתאם לספק להם את כל המידע שיכול לעזור להם. ככל שהם ירגישו יותר מעורבים, הם ירגישו יותר מסוגלים. 

 

2. יצירת קשר עם ביביסיטר(יות) מקומית ובתור התחלה רצוי ישראלית.

הימים הראשונים ברילוקיישן הם מתישים, מסורבלים ומלאים בסידורים ומשימות. אחד הדברים שיקלו עליכם משמעותית את הימים האלו זו עזרה טכנית עם הילדים. איך מוצאים כזו? אפשר ליצור קשרים בקבוצת פייסבוק מקומית ופשוט לברר שם על ביביסיטר. מומלץ לדבר איתה כבר מהארץ ולקבוע איתה טנטטיבית לימים הראשונים של אחרי המעבר. עם הגיעכם, ליצור איתה קשה ולקבוע מפגש קליל של הילדים בנוכחותכם. יתכן שגם הילדים שבישראל היו סופר זורמים, יתקשו לשחרר אחרי המעבר. זה ממש בסדר ונורמאלי. ניתן למצוא יחד איתם פעולות שיסייעו להם להתרגל לביביסטר החדשה במקום החדש. 

 

3. כזוג- להיות קשובים אחד לצורכי השניה ולהיפך.

אחד הפרמטרים שישפיעו מאוד על ההסתגלות המשפחתית תהיה התקשורת ביניכם כזוג. ככל שתיטיבו לתקשר ביניכם בצורה מיטיבה ובריאה את מה שאתם מרגישים, תהיו קשובים לצורך האחד של השנייה, כך הסיכוי להסתגל בצורה מיטיבה (עבור כולכם) הולך וגדל. כחלק מההכנה הזוגית לקראת המעבר, מומלץ לתכנן את השבוע הראשון בקפידה. כאמור, הימים הראשונים מסורבלים. הכל חדש. גם לכם. ניתן להכין מראש רשימת מטלות לימים הראשונים כולל רשימת ״סופר״. ככל שתגיעו מוכנים יותר כך תחסכו מעצמכם אווירה לחוצה וחוסר וודאות (שגם ככה נוכחת בכמות גבוהה), עם הגעתכם. 

 

4. אחת המטרות של הורים במעברים ובטח ברילוקיישן היא  שהילדים יסתגלו כמה שיותר בקלות וכמה שיותר מהר. הדרך הכי טובה לעזור להם להסתגל היא פשוט להיות שם בשבילם.

לאפשר להם להרגיש את כל קשת הרגשות ברכבת ההרים הזו שנקראת הסתגלות. לא להתפלא אם קשה להם או אם הם בוחרים להימנע בהתחלה. לא להאיץ בהם.פשוט לאפשר להם להיות. להבין בעצמם לאט לאט את הקצב הנכון עבורם, לסמוך עליהם שהם יהיו בסדר. והכי, לסמוך עליכם ההורים שאתם תוכלו להתמודד עם הקושי שלהם להסתגל. כי כשלילד שלנו קשה (בכל גיל) , הוא מרים עיניים אלינו והוא היה רוצה לפגוש שם במבט שלו, משהו יציב אך גם רך, חם ועוטף (לא מוחץ). כזה שמשרה ביטחון של יחד משפחתי, שייתן לו את הכח לצלוח כל אתגר. 

הכח הזה, משמעותי יותר מכל דבר פיזי שנלמד אותו. 

אז שתהיה הסתגלות מצמיחה! 

הכותבת היא מאמנת נשים ואמהות להסתגלות מאוזנת ברילוקיישן ומעברים, מערכות יחסים וביטחון עצמי. נשואה ואמא ל4. ברילוקיישן בדאלאס טקסס