אף פעם לא היה קל יותר לשחק לגו

מסתבכים בהרכבת לגו? נמאס לכם לבנות כבישים? אפליקציה חדשה מציעה אפשרויות הרכבה חדשות בהתאם לחלקים שקיימים אצלכם, והיא אפילו גם מצביעה על המיקום שלהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/21 12:46 כז בתמוז התשפא

אף פעם לא היה קל יותר לשחק לגו
צילום: shutterstock

דורות של ילדים גדלו על משחק הלגו המפורסם, והשקיעו שעות רבות באיסוף והרכבת כל החלקיקים הקטנים לכדי מומנטים וצורות חדשות. עם השנים חלקי הפלסטיק הקטנים נאבדו או נדחפו לארגז המשחקים והפכו למקשה מבולגנת של פלסטיק צבעוני. 

אפליקציה חדשה בשם Brickit מציעה שימוש נוח יותר במשחק הדני, ומסייעת לכם במציאת והרכבת החלקים. באמצעות סורק ממוחשב, תוכלו לסרוק את כל חלקי הלגו, לאחר שפיזרתם אותם על משטח רחב, והאפליקציה כבר תפעל למענכם. היישום, אשר משתמש באלגוריתם למידת מכונה (ML) מבוסס על ראייה ממוחשבת ולאחר שיסרוק את כל החלקים יתן לכם הצעות מה תוכלו להרכיב, כולל הוראות הרכבה. 

האפליקציה מזהה את המיקום של כל חלק, מצביעה עליו, ובתהליך שאורך שניות נותנת אפשרויות לבנייה עם החלקים שאולי לא ידעתם שיש לכם. לאחר שבחרתם את המודל הרצוי, היישום יפעיל הוראות מדויקות עד להרכבת המומנט. 

כך למשל, בתוכנית חיות כיס של תאגיד השידור הציבורי, הציעה האפליקציה 23 רעיונות מתוך 420 חלקי לגו אקראיים, כולל הוראות הפעלה. 

האפליקציה החדשנית זמינה רק למשתמשי אייפון וניתנת להורדה בחינם מחנות האפליקציות של אפל.