ארגון בטרם: ההגבלה על פתיחת בריכות השחיה, עלולה לעלות בחיי ילדים

בימים הקרובים אמורות להתקבל החלטות על ההקלות הבאות במשק. לקראת הדיונים, ארגון בטרם לבטיחות ילדים ואיגוד השחייה יוצאים בקריאה למקבלי ההחלטות: "אפשרו שיעורי שחייה לילדים בבריכות מקורות. לימודי שחייה מצילים חיים, במיוחד בשנה שאחרי הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/04/21 09:48 כה בניסן התשפא

ארגון בטרם: ההגבלה על פתיחת בריכות השחיה, עלולה לעלות בחיי ילדים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

בשנה האחרונה עקב מגפת הקורונה מרבית בתי הספר לשחייה היו סגורים. ההקלות האחרונות במשק אמנם אפשרו פתיחת חדרי כושר, חוגי ספורט ובריכות - אך בתי הספר לשחייה לילדים, שרובם ככולם פועלים בבריכות מקורות, לא זכו עד כה להקלה ולמעשה נותרו סגורים.

לקראת הדיונים בסבב ההקלות הבא במשק בימים הקרובים, פונים ארגון בטרם לבטיחות ילדים ואיגוד השחייה למקבלי ההחלטות בבקשה לאפשר מיידית הפעלת בתי הספר לשחייה ומתן היתר לפעילות ילדים בבריכות מקורות,  תוך הקפדה יתרה על ההנחיות ושמירה על בריאותם.

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בחמש השנים האחרונות (2021-2016) טבעו למוות 103 ילדים. טביעה מהווה את הגורם השני בשכיחותו לתמותת ילדים בתאונות (אחרי תאונות דרכים).

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "מחקרים מהעולם מראים שלימודי שחייה מצילים חיים. במיוחד אחרי שנת הקורונה, כאשר גם ילדים שידעו לשחות בילו פחות בבריכה, יש חשיבות קריטית לפתוח את החוגים ולאפשר להורים לשלוח את ילדיהם לחוגי שחייה ולשיעורי ריענון. כל החלטה אחרת עלולה לעלות בחיי ילדים".

יו"ר איגוד השחייה, סימון דוידסון: "אנו מפצירים במקבלי ההחלטות לקבל באופן מיידי את ההחלטה הנכונה. עזרו לנו עכשיו למנוע את הטביעה הבאה. אגודות השחייה בישראל ערוכות לפתיחה מיידית של בתי הספר לשחייה, עם המדריכות והמדריכים המקצועיים ביותר. השיעורים נעשים בקבוצות קטנות, ובתוך המים המלאים בכלור, שהוכח כחומר חיטוי נגד הקורונה. איסור קיום שיעורי השחייה הוא סכנת חיים".

אורלי סילבינגר, מנכ״לית בטרם לבטיחות ילדים

אורלי סילבינגר, מנכ״לית בטרם לבטיחות ילדיםצילום: ינאי רובחה