יוצאים לחירות | לאחר שנה בה לא יצאו למסעות, בתנועת הנוער עזרא יוצאים למסע פסח

אחרי שנה שלימה בה החניכים היו סגורים בבית סוף סוף הם משוחררים - יש מסע פסח, מתווה מיוחד של משרד הבריאות, אפשר לתנועת הנוער עזרא לצאת למסע פסח, באופן בריא ובטוח.

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/21 13:32 ח בניסן התשפא

יוצאים לחירות | לאחר שנה בה לא יצאו למסעות, בתנועת הנוער עזרא יוצאים למסע פסח
צילום: יח"צ

כבר שנה שבני הנוער בבית מתוסכלים כשהטיול היחיד שלהם הוא מהחדר למטבח, הנופים הכמעט יחידים שראו אלו התמונות של מייקרסופט בדף הבית במחשב והמפגשים והפעילויות שלהם בתנועת הנוער נעשו בצורה ווירטואלית, כעת לאחר השנה  הקשה שחוו מעולם, לראשונה בני הנוער חוזרים להיפגש ויוצאים לטבע והיום, יצאו אלפי חניכים של תנועת עזרא למסע פסח ברחבי הארץ, תחת התארגנות לוגיסטית מורכבת לאור מתווה והנחיות משרד הבריאות

את ארבע הקירות בבית הם מכירים היטב מהשנה האחרונה. כל תקייה במחשב סוירה לא מעט פעמים ואת המירוץ לברוח מהשיעמום הם מכירים מקרוב. כעת, אחרי כל החודשים הללו שבהם היו סגורים בבית הם משוחררים, על פי מתווה מיוחד של משרד הבריאות, הצליחו בתנועת הנוער עזרא  להכין את הלוגיסטיקה המורכבת ועשו הכל בכדי שאלפי חניכי התנועה יצאו, אחרי שנה, למסע פסח.  

צילום: יח"צ

ששונה מתנועות הנוער שבחרו לדחות את המסע בגלל לוגיסטיקה מורכבת, היום (א') יצאו אלפי חניכים למסע  ברחבי הארץ כאשר הסניפים פוצלו ל10 מסלולים מהצפון ועד לדרום בינהם: נחל יבניאל, נחל אלון, דרך בורמה, תל עזקה, תל לכיש ועוד. 
התנועה בנתה את מתווה המסע בצורה המקפידה על הנחיות משרד הבריאות וההגבלות. התרגשות החניכים ניכרה בשטח כאשר סוף כל סוף הותר להם לבלות עם חבריהם, לטייל ולחוות את הארץ דרך הרגליים.
כחלק מההיערכות הלוגיסטית, החליטו בתנועה לתת הזדמנות להורים שרצו להביא את ילדיהם לנקודת תחילת המסלול  וסיפקו עבורם נקודות המתנה ששם נהנו מכיבוד, שיעורים וסתם מינגלינג עם שאר ההורים

מזכ"ל תנועת עזרא שאול דה מלאך: "בדיוק לפני שנה עצרנו את כל ההכנות למסעות פסח, רגע לפני היציאה בשל הקורונה. מאז ועד לשבועות האחרונים, חניכנו כמו כל הילדים בארץ ספונים בבתיהם כמעט שנה שלמה, ללא אינטרקציות חברתיות ראויות וכולנו מבינים את המשמעויות ההרסניות והקשות של המצב. לכן, ברגע שהותר לתנועות הנוער לחזור ולטייל, קפצנו על ההזדמנות. אנו מאמינים שטיולים אלו הם התרופה הכי חשובה לחסך הכי משמעותי של החניכים שלנו בשנה האחרונה. 
בחודשים האחרונים עשינו את כל ההערכויות הנדרשות כדי להגיע לרגע הזה, הן בטיחותית ובריאותית והן ארגונית ולוגיסטית, והכל בתוך חוסר הוודאות שכולנו חיים בו בשנה הזו. מאוד מרגש לחזור לטבע ולמסלולים ולפגוש שוב את החניכים שכה התגעגענו אליהם"