לתכנן את שנת 2021 מזוית קצת אחרת

למרות שרובנו רוצים להגיע לגיל 120 כאשר אנחנו עדיין צעירים, יפים, כשירים לחלוטין, וללכת לעולם שכולו טוב במות נשיקה, סביר להניח שזה לא יקרה. טיפים להתמודדות

חדשות כיפה מירית הופמן 07/01/21 22:30 כג בטבת התשפא

לתכנן את שנת 2021 מזוית קצת אחרת
להכין צוואה, צילום: shutterstock

"אוף ממש נמאס לי", התחילה ורדית את שיחת הזום השבועית שלנו.

"ממה נמאס לך?"

"מהקורונה הזאת, מהמצב המעצבן הזה. את יודעת שאני בקושי יוצאת מהבית אפילו הפגישות איתך אני מנהלת דרך זום, ושלא לדבר על העובדה שבפעם האחרונה שנישקתי וחיבקתי את הנכדים שלי היה לפני פורים. די, ייאוש, ממש נמאס לי".

"אני מאד מבינה אותך אבל על הדברים האלה אין לך שליטה. בואי נתרכז בפתיחת השנה החדשה דווקא בדברים שיש לנו שליטה עליהם".

הקורונה הבהירה לנו היטב כמה החיים לא צפויים וניתנים לשינוי בכל רגע. בואו נתחיל את שנת 2021 ברגל ימין.  בואו נתכנן את החיים לשינוים הלא צפוים האלה עד כמה שאנחנו יכולים.

למרות שרובנו רוצים להגיע לגיל 120 כאשר אנחנו עדיין צעירים, יפים, כשירים לחלוטין, וללכת לעולם שכולו טוב במות נשיקה, סביר להניח שזה לא יקרה. במעגל החיים הטבעי רובינו נזדקן, ייתכן שגם נחלה במחלה שתפגע בכושר השכלי שלנו, (מחלה שמאפיינת את גיל הזקנה), ונצטרך להתמודד עם זה.

ולמרות שכולנו מודעים למצב דברים טבעי זה, רובינו לא ממש ערוכים לזקנתנו או למותנו מבחינה משפטית.

ניתן לחלק את התכנון המשפטי לכמה מישורים:

תכנון משפטי בתחום האישי, הרפואי והכלכלי- למשל על ידי יפוי כוח מתמשך אשר מאפשר לנו לבחור מראש מיופה כוח והנחיות לפיו יפעל, אם וכאשר נאבד את הכשירות השכלית שלנו ולא נוכל לנהל את חיינו בעצמנו. המטרה בעיקר לחסוך מאוהבינו את הצורך להגיע לערכאות משפטיות על כל הבירוקרטיה הכרוכה בכך כדי לבקש להתמנות כאפוטרופוס עלינו.

תכנון משפטי בתחום הרפואי כהנחיות לקראת סוף חיים- מסמכים המיועדים לקבלת החלטות בזמן שנשאר לנו רק עוד פרק זמן קצר, של עד ששה חודשים, לחיות. מטרת המסמכים האלה להבטיח כי במידה ואנחנו חסרי כשירות משפטית ונותרו לנו עד ששה חודשים לחיות, הרופאים יכבדו את בקשותינו הרפואיות שכבר מתועדים מראש במאגרים של משרד הבריאות.

תכנון משפטי לאחר המוות- על ידי עריכת צוואות ונאמנויות. מסמך משפטי זה אכן מוודא שהרכוש שלנו, עליו עמלנו וצברנו כל חיינו, מועבר בהתאם לרצונות שלנו ולא בהתאם לתכתיבים של חוק הירושה.

היתרון של תכנון מראש הוא שניתן למנוע בעיות משפטית הכרוכות בהוצאות כספיות ובהליכים ארוכים ומיותרים, ובכך להבטיח כי רצונותינו והעדפותינו יקויימו.

בואו, שבו עם עצמכם ועם יקיריכם וחישבו קדימה. תחילת השנה החדשה היא זמן מצוין להכין את עצמנו גם מבחינה משפטית. שנת 2021 בואי-אנחנו מוכנים!

שתהיה זו שנה מלאה בטוב, בבריאות ובשמחה!

 

 

 

לטורים קודמים

מירית הופמן, עו"ד - מומחית בתכנון בין דורי וליווי משפטי ואישי לגיל השלישי.
לשאלות בנושאים משפטיים העוסקים בגיל השלישי, ניתן לפנות בכתובת המייל  mirit@lawmirit.com