רעש בחתונות? לא בהכרח...

האומנם הרעש בחתונות אליו התרגלנו הוא הכרחי? מסתבר שלא בהכרח

חדשות כיפה תזמורת הכצעקתה 08/06/10 00:00 כו בסיון התשע

רעש בחתונות? לא בהכרח...
shutterstock, צילום: shutterstock

כולנו מכירים את הבעיה ואת המטרד. מגיעים לחתונה, וכבר ממגרש החנייה שומעים את עוצמת הדציבלים המרקיעה שחקים. רגילים לזה כבר... מה לעשות. הסבתא מוכנה להיכנס לאולם רק עם אטמי אוזניים. שיחה עם זה שיושב לידך בזמן האוכל אפשרית רק בשפת הסימנים. חוזרים הביתה עם כאב ראש, ועצבים מרוטים.

אז זהו, אנחנו פה כדי לספר לכם שזה לא מחויב המציאות, שניתן בהחלט להנות ממוסיקה המושמעת בחתונה גם בעוצמה סבירה לגמרי, ואפילו לנהל שיחה עם שכניכם לשולחן בלי להרים את הקול ולאמץ את האוזניים.

לעיתים תזמורות או תקליטנים סבורים, שאם לא יגבירו את עוצמת הקול למקסימום, רחבת הריקודים תישאר ריקה.

המציאות המוכרת לנו מוכיחה שאין זה נכון כלל. הקהל ירקוד בשמחה ובהתלהבות אם המוסיקה שמחה ומקפיצה,גם כשהעוצמה נסבלת, והשמחה בלב לא עולה ביחס ישר לכפתור הווליום.

לעיתים העוצמה המופרזת נובעת מתיאום לא נכון של העוצמה בין הנגנים השונים או מאיכות גרועה של מערכת ההגברה.בתזמורת מקצועית, הנגנים יגיעו לאולם זמן ניכר לפני ראשוני האורחים, ויוקדש זמן ותשומת לב רבה לכיוון העוצמה והתיאום (באלאנס בעברית) חשוב כי איש מקצוע יתפעל את מערכת הסאונד, וישתמש במערכת הגברה איכותית ומקצועית (שעולה לא מעט כסף ומהווה חלק נכבד מהמחיר שגובות התזמורות)

בזמן האוכל והמנוחה מן הריקודים, המוסיקה אמורה להיות מנגינת רקע נעימה שכיף להאזין לה אם חפצים בכך, אך מי שדווקא מעוניין לדבר לא אמור לסבול ממנה.

האחראי על ההגברה אמור בזמן האוכל להנמיך משמעותית את העוצמה, יחסית לעוצמה שהושמעה בזמן הריקודים.

המשוב המצוין מן הקהל בזמן האירוע ובסיומו, מוכיח כי התחשבות באוזני הקהל היא חיונית ואפילו מתגמלת.

באדיבות תזמורת "הכצעקתה?!" -תזמורת חסידית ישראלית

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן