רבע מהישראלים משקיעים יותר מ-200 שקלים במשלוח מנות

כך עולה מסקר שערכה עמותת "חסדי נעמי". כ-10% מהישראלים יצמצמו את השקעתם במשלוחי המנות, בשל מצוקה כלכלית. מהסקר עולה כי המנהג רווח במיוחד בירושלים ובדרום הארץ

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 20/02/13 15:01 י באדר התשעג

רבע מהישראלים משקיעים יותר מ-200 שקלים במשלוח מנות
Yosarian-cc-by-sa, צילום: Yosarian-cc-by-sa

יוקר המחיה והמצוקה הכלכלית שחוות משפחות רבות בישראל, עלול להשפיע גם על משלוחי המנות: כך עולה מסקר שערכה עמותת ”חסדי נעמי“. מהסקר עולה כי רבים מהישראלים יאלצו לצמצם השנה במשלוחי המנות ואפילו לוותר עליהם, בשל מצוקה כלכלית.

במדגם ארצי שערכה עמותת חסדי נעמי בקרב 500 משתתפים עולה כי כ10%- מכלל הישראלים הנוהגים במשלוח מנות בחג הפורים, הודו כי ישקיעו השנה הרבה פחות במשלוח, עד כדי ירידה של כ-30% עד 50% מהשקעתם בשנה שעברה. זאת ועוד, 2% מכלל האוכלוסיה, אשר נוהגת לשלוח מנות מדי שנה ושנה, דיווחו כי עקב מצבם הכלכלי ימנעו השנה מלשלוח מנו.

”חסדי נעמי“ בדקה מהו סכום ההוצאה על משלוח מנות בקרב האוכלוסיה ומצאה כי 28% מאלה אשר נוהגים לשלוח מנות מדי שנה מוציאים של כ-50 שקלים, לעומתם 26% משקיעים מדי שנה סכום של כ-100 ושקלים ו7% בלבד משקיעים מדי שנה סכו העומד על כ-250-200 שקלים. 25% מכלל שולחי המשלוחים דיווחו כי בכוונתם להשקיע סכום גבוהה מ-200 שקלים על משלוח המנות.

נתון מעניין נוסף שעלה מן המדגם הארצי הוא כי מנהג משלוחי המנות רווח בעיר ירושלים יותר מכל עיר אחרת בארץ. 73% מתושבי ירושלים דיווחו כי ישלחו השנה משלוח מנות זאת לעומת 61% מאזור הדרום, 55% מאזור הצפון ו53% מאזור גוש דן. בעקבות תוצאות המדגם פתחה עמותת ”חסדי נעמי“ במבצע משלוחי מנות למעוטי יכולת. בדומה לכך, קהילות רבות בארץ יתנו את סכום השקעתם במשלוח מנות לצדקה אולם יקפידו לצאת ידי חובת המצווה.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il