ראש ישיבת ההסדר בחיפה: "דו קיום בחיפה? שקר גס"

השב"כ החל לחקור את החשש שגל השריפות מקורו בהצתות. עבור הרב אליהו זיני, אין בכלל מה לבדוק: "למה חשש? זה תרגיל נבזי שנועד למנוע מהעם להתקומם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/11/16 17:34 כג בחשון התשעז

ראש ישיבת ההסדר בחיפה: "דו קיום בחיפה? שקר גס"
דוברות המשטרה, צילום: דוברות המשטרה

גל השריפות, או שמא גל טרור ההצתות? במערכת הביטחון מתגברים החששות לפיהן, לפחות בחלק ממוקדי השריפות, מדובר בהצתות מכוונות על רקע לאומני. הרב אליהו רחמים זייני, ראש ישיבת אורו ישועה בחיפה, חושב שמדובר במכבסת מילים שנועדה למנוע מהציבור לקלוט את התמונה המלאה.

בעקבות התגברות ההערכות, לפיהן אנו מתמודדים עםגל הצתות, החל היום ארגון השב"כ לחקור את המקרים, זאת במקביל לחקירת המשטרה. על פי החשש מדובר בהצתות על רקע לאומני ולדברי מפכ"ל המשטרה, מספר חשודים ברחבי הארץ אף נעצרו. "יש גם הצתות ויש הרבה מאוד לא הצתות", אומר היום המפכ"ל, רוני אלשיך, בהודעה לכלי התקשורת והוסיף כי "סביר להניח שמי שמצית לא מצית רק מתוך פירומניה. סביר להניח שהיכן שזה הצתות זה הולך לכיוון לאומני, אנחנו לא רוצים להפריע לחקירה. אני מניח שזה לא מאורגן. אנשים רואים בחדשות ומנצלים את ההזדמנות. אני מציע להשאיר את נושא החשד להצתות בפרופיל הרלוונטי".

(צילום: דוברות המשטרה)

לעומת המפכ"ל, הרב אליהו רחמים זיני, ראש ישיבת ההסדר בחיפה, טוען שלא מדובר רק בחשדות וחששות: "חשש? למה חשש? אסור לנו לקבל בכלל את המילה הזו. זה תרגיל נבזי של העולם הפוליטי המושחת של מדינת ישראל שמראש משחק את המשחק כאילו יש אפשרות אחרת כדי למנוע מהעם להתקומם". לגבי ה-'דו קיום' המפורסם שאוהבים להתהדר בו בעיר חיפה, אמר הרב זיני כי מדובר ב-"שקר גס, אפילו שלחתי מסרון לראש העיר ו'בירכתי' אותו על הדו קיום המצוין".

לגבי ניסיון ההצתה סמוך לישיבה שנמנע על ידי תלמיד הישיבה, אמר הרב זיני כי "אלמלא פעולה של תלמיד הישיבה כל השכונה היתה נשרפת. יש לידנו חורשה ואחד התלמידים ראה מישהו שמכין את ההצתה, הוא ניסה לתפוס אותו אך ללא הצלחה. הוא מייד הודיע למשטרה, אבל גם הם לא הצליחו לתפוס אותו, אך לפחות הוא מנע את האסון". לסיום, ביקש הרב להדגיש שצריך להפסיק לזרות חול בעיני הציבור: "חייבים לשים קץ לדבר הזה שמנסים למנוע מהעם להבין את המציאות. זה כמו שבגוש עציון מתלבטים אם מדובר בתאונות או בפיגועי טרור. זה התחיל לפני 25 שנה וכל זה כדי לשבור את תגובתו הבריאה והספונטית של העם".