קורס 'נתיב' - גם בשירות הלאומי

אל קורס הגיור הצה"לי, מצטרף כעת קורס חדש - 'נתיב לאומי'. מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי: "יחזק את הקשר ואת תחושת השייכות של המתנדבים למדינת ישראל ולעם ישראל"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 11/11/15 16:02 כט בחשון התשעו

קורס 'נתיב' - גם בשירות הלאומי
Zuzana Janku, פלאש 90, צילום: Zuzana Janku, פלאש 90

עד כה, רק חיילי צה"ל זכו להשתתף בקורס הגיור הידידותי והמהיר, 'נתיב'. כעת, במסגרת המאמצים להשוואת תנאי המתנדבים והמתנדבות בשירות הלאומי-אזרחי לתנאי החיילים העורפיים, ולאחר פניות שהתקבלו בנושא, פרסמו ברשות השירות הלאומי-אזרחי כי הם צפויים לפתוח מסלול נפרד של קורס 'נתיב' שייקרא: 'נתיב לאומי'.

רשות השירות הלאומי-אזרחי איתרה עשרות רבות של מתנדבים שאינם יהודים (שאינם מהמגזר הערבי) הפועלים במסגרות יהודיות, אשר חלקם אף לא מודעים לעובדה שאינם יהודים, והיא צפויה לפנות אליהם ולהציע להם להשתתף בקורס. יצוין כי ההשתתפות בקורס אינה חובה עבור אף מתנדב והיא מיועדת למעוניינים בכך בלבד.

עקיבא לם, לשעבר מפקד בקורס 'נתיב' בירך בשיחה עם כיפה על המהלך. "טוב לראות שהמדינה עושה כל שביכולתה בתוך מסגרת ההלכה, לבוא לקראת אלו שרוצים להתגייר, מדובר בצעד ראוי וחשוב". עם זאת לם מסתייג מעט ואומר: "אני לא מאמין שהדבר יעלה את כמות הגיורים באופן משמעותי, מכיוון שהבעיה היא לא בהזדמנויות להתגייר, אלא עם רצון הלא יהודים להתגייר".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, אמר בכינוס ההסברה הראשוני למועמדים שהתקיים היום בתל אביב: "פתיחת קורס 'נתיב לאומי' הינה צעד חשוב נוסף במאמצנו, יחד עם השר הממונה אורי אריאל, להשוואת תנאי המתנדבים לתנאי החיילים העורפיים". ג'רבי הוסיף ואמר כי "קורס זה מחזק את הקשר ואת תחושת השייכות של המתנדבים למדינת ישראל ולעם ישראל, ובכך משלב אותם בצורה טובה יותר בחברה הישראלית".

(צילום: יחצ)