צריך לארגן מחדש את החיים

רגע לפני ש´עזרא´ סוגרים חודש ארגון, וכך מגיעים לסיומם כמעט חודשיים של חגיגות בתנועות הנוער, אבינועם הרש בעקבות ארגז הכלים לחיים שלובן בדם, יזע ומאות קומונריות צרודות שגילו ששעת שינה היא משאר יקר ערך

חדשות כיפה אבינועם הרש 11/12/14 17:15 יט בכסלו התשעה

צריך לארגן מחדש את החיים
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

רגע לפני שקדחת הארגון משאירה כאן אבק, עיניים אדומות וסניפים שטובעים בגואש מוגש לכם 'ארגז כלים לחיים' שלובן במהלך החודש בדם, יזע ומאות קומונריות צרודות שגילו ששעת שינה היא משאב הרבה יותר יקר מאורניום מעושר.

  1. קרדיט זה לחלשים.

זה נפל עליך באחת בלילה, כששוב פעם נשארת לבד בסניף. חשבת שאתה חלק ממכונה גדולה וגילית שהחג'דומט היחיד שקורע לעצמו את הצורה מביט בך במראה. אחר כך, ברשימת התודות, במקום שיבקשו ממך להדליק משואה לתפארת הסניף, התאכזבת לגלות שהשם שלך נכלל תחת ההגדרה היבשה: "ותודה לכל המדריכים שעזרו".

ברוך הבא לכלל הראשון לחיים:

רוב הדברים הטובים שתעשה, יישארו בינך לבין אלוקים. אם תלמד להסתפק בזה, תוכל להפוך את העולם!

  1. דמעה אחת שווה יותר מחודש ארגון מוצלח

אחרי כל העבודה הקשה שעשית ל'כתובת אש'. חשכו עיניך: חברך 'המוכשר' הרס לך הכול. השעון מראה שכבר אין זמן לתקן. בא לך לאכול אותו. חי. הייאוש אוחז אותך בגרון. התסכול מחבק אותך. בסוף אתה פולט לעברו:

"לא נורא אחי, בקטנה" ומרגיש שלמרות שהשבט שלכם הפסיד בתחרות, הניצחון כולו שלך.

כלל שני לחיים:

לפעמים המטרה היא רק הדרך למטרה האמיתית: הגילוי וההכרה בתעצומות הנפש הכבירים שטמונים בך ומתגלים דווקא במצבי קיצון. אחרי שגילית אותם, גם אתה מבין שקורצת מהחומרים של הגדולים ביותר.

  1. 'תעבירו את זה הלאה'.

תחשבו כמה אנרגיה השקעתם באידאלים שקשורים לרעיון גדול שלכאורה אין לכם ממנו רווח מידי. נראה לכם מובן מאליו? תסתכלו על רוב האנשים שמתקרבים לעשור הרביעי לחייהם וטובעים בטרדות החיים, משכנתא ומושגים כמו עו"ש וקופות גמל שנשמעים לכם כמו סינית. בעידן שמקדש את ההישגיות והמימוש העצמי, המסירות שלכם היא אי של שפיות. לפיד הנתינה שלכם חייב לעבור לדור החניכים הבא רק בכדי לדעת שעדיין יש כאן אנשים גדולים שנותנים בשביל לתת. נסו להיזכר בימים הקסומים הללו של חודש הארגון גם בעוד עשרים שנה, כשהילדים שלכם יוותרו על מרתון חזרה לבגרות במתמטיקה בשביל עוד ערב עם החניכים שלהם.

כלל שלישי לחיים:

כמו להבה ברוח, רוח הנעורים והרצון להפוך את העולם חייבים שמירה תמידית. אם תשכילו לתעד לכם את תקופת הזהב הזו, תוכלו גם בעוד עשרות שנים להיזכר שפעם, הטרידו את המנוחה שלכם, אנשים עסוקים שכמותכם, דברים חשובים באמת שחלקם עדיין מרוחים בצורת פסוקים בגואש כחול על הסניף.

והמהפכנים האלו היו פעם אתם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן