צעירי "הבית היהודי" כבר שימחו למעלה מ-100 חתונות

צעירי המפלגה מפעילים מוקד בו חברים כ-3,000 צעירים וצעירות, אשר "מוזנקים" לשמח זוגות צעירים באולמות השמחות בכל רחבי הארץ. "בעינינו זו מצווה גדולה", הם מספרים

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 31/01/13 13:28 כ בשבט התשעג

צעירי "הבית היהודי" כבר שימחו למעלה מ-100 חתונות
ההנהגה הצעירה, צילום: ההנהגה הצעירה

צעירי ”הבית היהודי“ לא נחים על זרי הדפנה: ההנהגה הצעירה של המפלגה ממשיכה במשימה חשובה קצת יותר מחלוקת פליירים והדבקת סטיקרים, בתקווה שבישראל לא תהיה ולו חתונה אחת עצובה. חברי ההנהגה הצעירה גיבשו צוותי ”משמחים“ שיכולים ”לקפוץ“ לחתונות בהתרעה של שעות בודדות, כדי לשמח זוגות צעירים אשר נישאים באופן מצומצם יותר מהרגיל, בעיקר משיקולים כלכליים.

בהינתן ההתרעה, מוזנקים לאולם השמחה כ-30 צעירים שיוצאים לשמח. חילוניים, דתיים או חרדים, להם זה לא משנה. עד כה השתתפו במבצעי החתונות למעלה מ-3,000 צעירים וצעירות פעילי הבית היהודי. "כשיצאנו לדרך לא חלמנו שנגיע למספרים האלה", אומר אביחי גרינוולד, רכז צוות משמחים. לדבריו, "לפני חודש מישהו אמר לי שאנחנו מתקרבים לחתונת המאה. ברגע הראשון אמרתי לו שהוא מגזים אבל אז ספרתי והבנתי שהוא צודק".

(כוננות משמחים, כל השבוע. החבר'ה בפעילות מבצעית בשטח, צילום: ההנהגה הצעירה)

יום בהיר אחד מקבל גרינוולד טלפון: ”צריכים אתכם בחתונה שמתחילה עוד שעתיים". ההנהגה הצעירה נכנסה לפעולה. "כמובן שלא היה קל לארגן 'משמחים' בהתראה כל כך קצרה אבל הצוות הצליח לארגן 20 אנשים והמשפחה שמחה מאוד", הוא מספר, "אחר כך רבים מהם מתקשרים לפרגן ולהודות על החבר'ה המדהימים". אחרי ההזנקה המהירה הם יודעים היום לספר שגם חתונות חילוניות בימי שישי כבר מזמן לא מפחידות אותם, הם מתייצבים.

באילו חתונות אתם נתקלים?

"קורה שזוג מתחתן ללא ההורים, או בנוכחות הורה אחד בלבד. אם זה בגלל שהם עלו לבד וההורים בחוץ לארץ, אם בגלל שאחד ההורים נפטר או שהיו בעיות במשפחה. במקרה כזה אנחנו משתדלים לרקוד אפילו יותר טוב מבדרך כלל והמתנה הכי גדולה שאנחנו מקבלים זה באמת לראות את השמחה בעיניים של החתן והכלה".

עם כל הרצון הטוב, צוותי המשמחים של ”הבית היהודי“ רשמו גם כשלונות מביכים. "באחת הפעמים, הגענו לחתונה עם חמישים חבר'ה אלא שההורים לא ידעו בכלל שאנחנו מגיעים ודרשו בתוקף שנעזוב", מספרת רעיה חיראק, "הכלה דווקא רצתה שנישאר אבל ההורים סירבו. היה ממש לא נעים אבל החבר'ה לא התווכחו ופשוט התפזרו".

בימים אלו חוגגים חברי ההנהגה הצעירה את החתונה המאה שצוות זכה לשמח. מבחינתם זהו ציון דרך של מפעל שהתחיל אך לא מזמן וכנראה שגם רחוק מלהסתיים. "אנחנו גדלנו על מאמר חז"ל 'כל המשמח חתן וכלה כאילו בנה חורבה מחורבות ירושלים', המשפט הזה הוא הדגל שמנחה אותנו", אומר נתנאל אריאל מההנהגה הצעירה, "הצוות המדהים הזה עוזר לחתנים וכלות לשמוח ביום חתונתם ומבחינתנו זה הדבר הכי חשוב שיש".