פתיחת שנת הלימודים האקדמית: הקורסים המוזרים ביותר

שנת הלימודים האקדמית החלה היום וברבים מהמוסדות האקדמאים הולכים לחבוש את ספסל הלימודים (או שורת הכדורים) סטודנטים רבים שיעסקו גם במגוון מוזר למדי של קורסים אותם אספנו עבורכם באופן אקראי

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 18/10/15 17:42 ה בחשון התשעו

פתיחת שנת הלימודים האקדמית: הקורסים המוזרים ביותר
Kamira / Shutterstock.com, צילום: Kamira / Shutterstock.com

קרמיקה

לא מדובר בחוג אומנות אלא בידע אקדמי טהור שיעניק לכם גם נקודות לתואר וכמובן ישנה לכם את כל ההסתכלות על העולם בכלל ועל כלי הקרמיקה בפרט. אם תבחרו ללמוד באוניברסיטת בן גוריון במסלול לארכיאולוגיה תוכלו להתעמק בסמסטר הקרוב בכמה קורסים מרתקים במיוחד, ביניהם "הקרמיקה הקלאסית בארץ ישראל" בו תוכלו להתעמק בתעשיית הקרמיקה העתיקה של ארץ ישראל. במידה ואתם הרבה יותר רחבי אופקים תוכלו גם להשתתף בקורס "קרמיקה קדומה" שככל הנראה ייתן לכם ידע רחב הרבה יותר על אותם כלי קרמיקה חשובים במיוחד.

(צילום: shutterstock)

שפה נוספת

במידה והאנגלית שלכם כבר מספיק טובה (או שהתייאשתם ממנה) תוכלו ללמוד אכדית או חתית עתיקה הקורסים בשפות הקדומות הללו אינם כלולים בין קורסי החובה לתואר במחלקה ללשון עברית ולשונות שמיות באוניברסיטת בר אילן. קהל היעד שלהם מתמקד בתלמידי תואר שני ושלישי, שמתעניינים בתרבות ובשפה ורוצים להעמיק בנושא, או בחוקרים שעוסקים בעולם המקרא. ד"ר אתי הבר, המלמדת אכדית ושומרית, מסבירה כי "שפות אלו נלמדות ככל שפה קוהרנטית עם דקדוק והרבה טקסטים ספרותיים ביניהם עלילות גילגמש וחוקי חמורבי". בין היתר לומדים הסטודנטים גם את כתב היתדות. לדברי הבר, נדרשת מהסטודנטים אינטליגנציה ווירטואוזיות רבה כדי לעבור משפה עתיקה ללימוד מודרני והשוואתי. "יש שמתמקצעים רק בכך, שכן זהו כלי חשוב למחקר ללשון הקלאסית העברית".

צלילה מדעית

בבית הספר למדעי הים של המכללה האקדמית רופין תוכלו להשתלם בסמסטר הקרוב במהלך לימודיכם בבית הספר למדעי הים בקורס צלילה מדעית שיעניק לכם נקודות זכות לתואר ראשון במדעי הים. בקורס שהינו קורס חובה לכל מי שיבחר לבצע קורס שיטות מחקר לבוגרי שנה ב במכללה ומסיימי הקורס יהיו זכאים לתעודת צולל מדעי מטעם ארגון הצלילה המדעית AAUS איתו ביה"ס למדעי הים עובד .

לכל החוששים לא צוללים סמסטר שלם, ארבעה ימים בלבד מהשעה שמונה בבוקר ועד השעה שתיים בצהריים יספקו את החובה הנדרשת.

(צילום: shutterstock)

טיפוח קנאביס

צמחוניים? רוצים ללמוד באמת בכיף? באוניברסיטת אוקסטרדאם (Oaksterdam) הממוקמת באוקלנד קליפורניה, תוכלו ללמוד הכל על הצמח הכי משמח שיש. במכללה הייחודית, שנוסדה בשנת 2007, ניתן להירשם לקורסים שיקנו לכם ידע נרחב על תעשיית המריחואנה כמו כלכלת חשיש, המדע של הקנאביס, וקנאביס ועסקים. לא ברור עם הלימודים במכללה כוללים בדיקה מעשית של הסחורה ושלילת רישיון הרכב עם ההרשמה.

(צילום: Shutterstock)

תואר ראשון בבאולינג

התעייפתם מהלימודים ובא לכם גם לשחק וגם לקבל נקודות זכות אקדמאיות? תוכלו להירשם בטכניון לקורס "באולינג", כן כן, הכולל אפילו סילבוס הכולל: עמידת‏ מוצא,‏ הליכה ‏נכונה, תזמון ‏וקואורדינציה‏ (למידת‏ היחס‏ שבין ‏הרגליים ‏והידיים), עמידת ‏סיום ‏נכונה ואיך ‏לכוון ‏נכון ‏לעבר ‏מטרות ‏שונות ‏על ‏המסלול. אם שאלתם, במהלך כל "שיעור" ישחקו הסטודנטים שני משחקים בהנחיית המורה והציון יסתמך על 80 אחוז נוכחות ורק 20 אחוז יכולת אישית.

אם אתם יותר נמרצים תוכלו לקבל את נקודות הזכות האקדמאיות על עשרות חוגים נוספים ביניהם, שיט קייקים, זומבה, יוגה, סיוף, רוגבי ופינג פונג.

(צילום: shutterstock)

לימודי הארי פוטר

את הקורס המוזר הזה לא תמצאו בישראל אלא רק באוניברסיטת דורהם בבריטניה והוא עוסק בהארי פוטר. את הסילבוס אתם בטח כבר מכירים עכשיו נותר לכם רק לחקור את הסוגיות כבדות המשקל של גריינפינדור וסלית'רין, להתחבט בסוגיות של אנרכיה ומרד - מתום בראון ועד הארי פוטר ולחקור את תופעת הארי פוטר בקונטקסט חברתי, תרבותי וחינוכי. באוניברסיטה מצהירים שמטרת הקורס היא להשוות את מערכת החינוך המודרנית לזו שמופיעה בספריה של ג'יי קיי רולינג ולנסות להסביר את הרלוונטיות של סדרת הספרים במערכת החינוך של המאה ה-21 ואת הסיבות לפופולאריות הרבה שלהם.

כך או כך, גם אם אתם נמצאים באחד מהחוגים הייחודיים שמופיעים פה או שאתם עדיין בקורס מאקרו כלכלה אנו מאחלים לכם בהצלחה ושנת לימודים פורה ומבורכת.

(צילום: Philip Bird LRPS CPAGB / Shutterstock.com)