עובדות סוציאליות ילוו את הקומונריות של "בני עקיבא"

פרסום ראשון: בתנועה בוחנים ליווי מקצועי הדוק לקומונריות מטעם "בני עקיבא", זאת כמענה לאתגרים חברתיים העומדים לפתחן בקרב החניכים ובני משפחותיהם

חדשות כיפה אורי פולק 11/03/12 13:56 יז באדר התשעב

עובדות סוציאליות ילוו את הקומונריות של "בני עקיבא"
יחסי ציבור, צילום: יחסי ציבור

תנועת הנוער "בני עקיבא" בוחנת הקמת צוותים חינוכיים שיורכבו מעובדות סוציאליות, אשר יכשירו את הקומונריות הפועלות בכלל הסניפים ברחבי הארץ, זאת על מנת להשביח את פעילותן החינוכית ולהקנות בידיהן כלים מעשיים להתמודדות מול חניכים והורים.

המהלך, שנמצא בבחינה בימים אלו, מבקש לפתור בעיות חברתיות רבות בהן נתקלות הקומונריות בשנים האחרונות, אשר בתום הכשרה מזורזת מוצאות את עצמן מתמודדות עם סוגיות חברתיות מורכבות. נכון להיום, הקומונריות נכנסות לתפקידן במסגרת התנדבות לשירות הלאומי ובתום הכשרה המועברת על ידי מחלקת ההדרכה של התנועה, שעיקרה ניהול כוח אדם והעברת תכנים - ולא טיפול בבעיות חברתיות.

גורם בתנועה הסביר לכיפה כי ב"בני עקיבא" הבינו כי בשנים האחרונות מוצאים חניכים רבים מענה דווקא בקרב המדריכים והקומונריות של התנועה, כשהם פונים אליהם במצוקות חברתיות וכלכליות הדורשות מענה. ואולם, הקומונריות בדרך כלל מתייעצות עם גורמי רווחה ומנסות לאלתר פתרונות ברמת הסניף, מבלי לדעת אילו פתרונות מסודרים עומדים לרשותן.

כאמור, המהלך נבחן בימים אלה והחלטה בנושא צפויה להתקבל בשבועות הקרובים. ב"בני עקיבא" אישרו את הפרטים וטענו כי "המהלך אכן קורם עור וגידים ואנו תקווה כי החלטות מסודרות יתקבלו בעתיד הקרוב".