סקר: שליש מהישראלים יכנסו למינוס עקב הוצאות החג

מהסקר שיזם ארגון "פעמונים" עולה כי 20% מהציבור מעוניין לקבל עזרה כלכלית לקראת פסח וכי 69% מהציבור מתכוון לצמצם השנה בהיקף הקניות וההוצאות לחג

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 21/03/13 15:17 י בניסן התשעג

סקר: שליש מהישראלים יכנסו למינוס עקב הוצאות החג
Simon Shek-cc-by, צילום: Simon Shek-cc-by

מסקר שערך ארגון ”פעמונים“ לקראת פסח עולה כי כשליש מהישראלים דיווחו על הרעה במצבם הכלכלי לעומת פסח אשתקד ו-69% מתכננים לחסוך בהוצאות החג. עוד עולה מהסקר כי יותר ישראלים מעדיפים הדרכה כלכלית מקבלת סלי מזון.

הסקר נערך באמצעות מכון המחקר ”כלים שלובים“ באמצעות פאנל פרויקט המדגם. הסקר, בו השתתפו 503 משיבים, גילה כי 20% מעוניינים לקבל עזרה כלכלית. 65% מהמשיבים לא מעוניינים בשום סוג של סיוע כלכלי, ו-13% מעוניינים לקבל סלי מזון. מנתוני הסקר עולה כי כחמישית מהישראלים דיווחו כי הם נמצאים באוברדראפט תמידי, והחג לא ישנה זאת ורק שליש ציינו כי הם אינם נמצאים בחריגת יתר, וגם כאן החג לא ישנה זאת.

שליש מהישראלים חשים הרעה במצבם הכלכלי בפסח הנוכחי, ו-69% מעידים על כוונה לצמצם השנה בהיקף הקניות וההוצאות לחג ורבע מהמשיבים ענו שיצמצמו את הקניות בסעיפי המזון השונים לקראת ליל הסדר. כמחצית מהמשיבים לא מרגישים שחל שינוי במצבם הכלכלי לעומת הפסח הקודם, אולם רק כחמישית חשים שמצבם הכלכלי השתפר.

אוריאל לדרברג, מנכ"ל "פעמונים" (צילום: יחצ)

מנכ"ל ”פעמונים“, אוריאל לדרברג, אומר כי "מדאיג מאוד שמצבן הכלכלי של משפחות רבות החמיר מהפסח הקודם ושרבים דיווחו כי יכנסו למינוס עקב הוצאות החג. אולם ההבנה שיש פתרון מעודדת: יותר אנשים העדיפו לקבל הכוונה וליווי כלכליים מאשר סלי מזון לחג. בפעמונים מאמינים בפתרון לטווח הארוך. במיגור העוני ולא בשימורו. אנחנו פועלים על ידי למעלה מ-2,500 מתנדבים בכל הארץ כדי שבחג הבא הנתונים האלה ישתנו לטובה".

ב“פעמונים“ קוראים לציבור לארגן רשימת קניות לחג ולא להתפתות לקנות דברים מיותרים רק בגלל מחירם הזול או מפני שהם במבצע ש'אי אפשר לפספס'. ”כדאי לזכור שלא תמיד מה שמשפיע על הכיס הוא היכן קונים, אלא מה וכמה קונים. ולבסוף, גם בנושא התשלום בקופה, הצרכנות הנכונה אינה משעבדת את העתיד בשביל הכאן ועכשיו ונמנעת מלשלם על הקנייה בסופר בתשלומים. זה משעבד לטווח הארוך ופשוט לא נכון כלכלית. לא כדאי לאבד את החירות בזול", אומר לדרברג.