ספקי האינטרנט יציעו סינון ללא תשלום

על פי הצעת החוק יתחייבו ספקי האינטרנט לסנן ללא תשלום "אתרים פוגעניים", הן בהדרכת לקוחות והן באמצעות אמצעים טכנולוגיים לסינון אתרים או תכנים פוגעניים

חדשות כיפה אורי פולק 30/05/11 14:35 כו באייר התשעא

ספקי האינטרנט יציעו סינון ללא תשלום
Tanya Ryno-cc-by, צילום: Tanya Ryno-cc-by

הכנסת אישרה אתמול בקריאה שלישית את הצעת החוק הקובעת כי ספקיות האינטרנט יידרשו לספק ללקוחותיהן שירותי סינון אתרים ללא תשלום נוסף וליידע את לקוחותיהן אודות "אתרים פוגעניים" המכילים תוכן הקשור במין, גזענות, אלימות והימורים ועל דרכים להתגונן מפניהם, לרבות אמצעים טכנולוגיים המיועדים לסינון אתרים או תכנים פוגעניים.

מדובר למעשה בתיקון מספר 49 לחוק התקשורת, אותו הציע חבר הכנסת אלכס מילר. על פי ההצעה, ספקיות האינטרנט יידרשו ליידע את לקוחותיהם על הצעת השירות בחינם, הן בפנייה ישירה באמצעות הדואר והדוא"ל והן במסגרת ציון המידע בחידוש הסכם ההתקשרות עם הלקוחות.

עוד קובע התיקון לחוק כי "ספק גישה לאינטרנט יציע למנוייו בדרך שקבע השר בתקנות או ברישיון, ויספק למנוי שביקש זאת, שירות יעיל של סינון של אתרים פוגעניים ותכנים פוגעניים באינטרנט, בשים לב למקובל בתחום; בעד שירות סינון הניתן לפי סעיף קטן זה לא יגבה ספק גישה לאינטרנט מהמנוי תשלום נוסף על התשלום שהוא גובה ממנו בעד שירות הגישה לאינטרנט".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן