"סנהדרין" לענייני חינוך בעיר יבנה

בעיריית יבנה ועמותת יסודות משתמשים בעקרונות של בירור וליבון בנושאי חינוך. אנשי החינוך בעיר מתכנסים במפגש הנקרא ´סנהדרין´ כדי לעסוק בסוגיות חינוכיות המעסיקות אותם

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/04/17 16:17 ז בניסן התשעז

"סנהדרין" לענייני חינוך בעיר יבנה
דוברות, צילום: דוברות

האם להנכיח את הפערים הכלכליים במרחב הבית-ספרי? האם לחץ חברתי הוא תמיד שלילי? ולבסוף, מה מקומם של המסכים השונים בחיינו - הרשתות החברתיות והזירה המשפחתית. בשאלות אלו ועוד עסקו במפגש הנקרא 'סנהדרין' בו משתתפים נציגים מכל בתי הספר בעיר יבנה, מנהלי בתי הספר ורכזים.

את המפגש יזמה וארגנה יחד עם העירייה עמותת יסודות המכון לליבון ענייני תורה ומדינה שבמכללת הרצוג. מפגש הסנהדרין מתקיים בשלושה מחזורים ובהם שישה מושבים ומטרתו לקיים שיח עם הקהילה בעיר יבנה וליצור קהילה בעלת הון חברתי, עם ערכים משותפים, אמון בחברים האחרים ובעלת מחויבות ואחריות קהילתית.

מושבי הסנהדרין לא צמחו מן הריק. קדמו להם מפגשי הכנה עם צוות ההיגוי של מנהלי בתי הספר בעיר, מפגש עם הרכזים ולבסוף מערכי שיעור תוצרת יסודות שהועברו בבתי הספר המשתתפים במהלך העירוני.

במושב האחרון שהתקיים, במרכז החינוכי ע"ש רייך, במעמד ראש העיר ובשיתוף נציגות הורים מרחבי העיר, דנו בדילמות הנוגעות באופן ישיר לחיי התלמידים:

ראש העיר יבנה, צבי גוב-ארי, בירך את באי המושב ואמר כי "מערכת החינוך בעיר עוסקת בבניית מרחב חינוכי תוך יצירת שותפויות והבנות של כלל המעורבים בחינוך, במטרה ליצור חברה בריאה, חברה היודעת לכבד את האחר וכזו הנלחמת על זכותו להביע עמדות אחרות."

השיח החברתי משלב ידיים עם מושגים ממקורות ישראל, והשניים מייצרים דיון מסוג אחר אשר תורם לבניית דור צעיר בעל ערכים, תורם וכשיר להתמודד עם האתגרים העומדים בפניו כפרט וככל, עצם היותו שייך לעם ישראל.

רוחמה גבל-רדמן, מנהלת עמותת יסודות אומרת: "אנו ביסודות מאמינים כי עקרונות הדיון בסנהדרין הקדום ובבית המדרש תקפים גם היום, במדינת ישראל היהודית ודמוקרטית, ונותנים לנו כלי עבודה אמיתיים בניהול דיון קונפליקטואלי לכן אנו מפגישים את עקרונות הדיון הבית מדרשי עם אתגרי החברה הישראלית כיום ומנסים לחלץ דרכם את האפשרות לקבל החלטה משותפת בין אנשים שחושבים אחרת. זה מה שנעשה בפועל בפרויקט "סנהדרין חינוכי" בעיר יבנה. פרויקט מדהים שעובד על כל שדרת החינוך בעיר: עירייה, מנהלים, רכזים חברתיים, תלמידים והורים. מבחינתנו, בשורה חינוכית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן