נעים להכיר: פרוייקט שילת-דניאל בחריש

חולמים על העיר העתיד, כנראה שאתם צריכים לגור בחריש. סוף סוף המדינה מתכננת עיר בסטנדרטים של שנות האלפיים. שטחים ירוקים, תחבורה ציבורית, נגישות - חלום. מחפשים איפה לגור? מדור חדש בכיפה בדיוק בשבילכם

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף שילת דניאל 16/11/15 11:26 ד בכסלו התשעו

נעים להכיר: פרוייקט שילת-דניאל בחריש

המועצה המקומית ערכה לאחרונה סקר בין הרוכשים המתכננים לעבור לעיר בשנתיים הקרובות. מהסקר עולה כי האוכלוסיה שתתגורר בעיר צפויה להיות צעירה ומשכילה -78% מהרוכשים הם זוגות עד גיל 44. 65% מהתושבים העתידיים אקדמאים (גבוה במידה ניכרת מהממוצע הארצי - 46%) כאשר מתוכם לכ20% יש תואר שני לפחות. לא פלא אם כן, שרבים משווים את חריש לעיר האחרונה שהוקמה בישראל, מודיעין. פילוח מגזרי מעלה כי כ45% מבין התושבים העתידיים של העיר ישתייכו לציבור הדתי (בנוסף ל10% המשתייכים למגזר החרדי).

(הדמיה)

מחירים

בפרויקט שילת דניאל בחריש נותרו דירות אחרונות - פנטהאוז בשטח של 131 מ"ר עם מרפסות בשטח 66 מ"ר עולה 1.14- 1.16 מיליון ₪. דירות עם גינה ענקית הממוקמות מול חורשה ירוקה שנמצאת מחוץ לשטח המיועד לבינוי עולות בין 1.17 - 1.2 מיליון ₪.

אופי השכונה

פרויקט שילת דניאל ממקום ב'שכונת הפרסה' שמרבית מושביה צפויים להשתייך לציבור הדתי לאומי. בפרויקט עצמו, 75% מהרוכשים משתייכים לציבור הדתי לאומי, 15% חסידי חב"ד והיתר - חרדים עובדים.

בתי כנסת וקהילה

בשנתיים הקרובות צפויים להיבנות לפחות עשרה בתי כנסת בשכונה. בנוסף למקווה הקיים כבר במקום, נבנים כעת בחריש מקווה גברים ומקווה נוסף לנשים ובהמשך ייבנה מקווה נשים שלישי.

תחבורה

חריש יושבת ממש על כביש 6. כיום הגישה לעיר היא ממחלף עירון. לקראת התחלת האכלוס, ערך ראש הממשלה בשבוע שעבר סיור ביחד עם שר הבינוי, שר התחבורה ושרים נוספים, במטרה לעמוד על הצרכים הייחודיים של העיר. במהלך הסיור הבטיח ראש הממשלה לזרז את חיבורה הישיר של העיר לכביש 6 כך ש"ייקח 30 שניות בלבד להגיע מהעיר לכביש 6".
במקביל, משרד החבורה שוקד בימים אלו על תכנון התחבורה הציבורית שתחבר את חריש עם כל הערים הגדולות. העיר תוכננה מראש כך שתתאפשר בתוכה תנועה מיטבית של תחבורה ציבורית נגישה מכל מקום בעיר.
תחנת הרכבת הקרובה ביותר נמצאת בפרדס חנה (20 דק' נסיעה). בטווח הרחוק יותר מתוכנן חיבור של העיר לתוואי מסילת הרכבת המזרחי, תוך הקמת תחנת רכבת בסמיכות לעיר.

(הדמיה)

חינוך

כבר היום פועלים במקום מוסדות חינוך דתיים לאומיים ואלו עתידים לצמוח באופן דרמטי עם הגעתם של אלפי משפחות דתיות לאומיות לעיר. משרד החינוך תקצב לאחרונה את בנייתן של 400 כיתות לימוד, בנוסף על 114 כיתות שכבר נבנו ונחנכו בחודשים האחרונים. בהתאם להיקף הנרחב ולחלקו של הציבור הדתי לאומי באוכלוסיית העיר, צפויים לקום בו מספר בתי ספר ממ"דים מה שיאפשר לענות על רצונות שונים של ההורים.

בריאות

כרגע קיימת במקום מרפאה של שירותי בריאות כללית. כל קופות החולים האחרות צפויות לבנות מרפאות בחריש בשנה-שנתיים הקרובות.

פינוקים נוספים

העיר חריש תוכננה תוך הקצאה נדיבה במיוחד של שטחים לפארקים ומבני ציבור. הצפיפות הצפויה בעיר נמוכה באופן חריג מההנחיות התכנוניות של משרד הפנים. בהתאם לכך ייהנו התושבים ממאות דונמים של פארקים ומעשרות גינות הפזורות ברחבי העיר. בעיר תיפרס רשת של שבילי אופניים (17 ק"מ).
עוד יתרון משמעותי הוא תכנונה של העיר כעיר חכמה. בעיר נפרסת תשתית סיבים אופטית, וניהול העיר יסתייע במידה רבה באמצעים דיגיטליים (שילוט עירוני, שילוב מצלמות אבטחה, מוני מים ועוד שיאפשרו לעיריה לתת שירות יעיל לתושבים וזול יותר). ענקי טכנולוגיה בינלאומיים פונים אל המועצה המקומית על מנת שתאפשר להם להטמיע ולנסות בעיר טכנולגיות ניהול 'עיר חכמה' שפותחו על ידיהן.

רוצים לדעת עוד על הפרוייקט? לחצו כאן