נעים להכיר: עתניאל

אם איכות חיים וחינוך הנוער שלכם, חשוב לכם, זה המקום בשבילכם. 150 משפחות שמחכות לקלוט משפחות נוספות לקהילה חמה ומלוכדת

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף היישוב עתניאל 28/11/16 11:58 כז בחשון התשעז

נעים להכיר: עתניאל
עתניאל, צילום: עתניאל

הסיפור על עתניאל מתחיל באהבה ומלחמה. הישוב קרוי על שמו של עתניאל בן קנז, שהיה לשופט הראשון לאחר יהושע בן נון בתקופת התנ"ך. אישיות לא פחות מפורסמת וחשובה באותה תקופה וקשורה בסיפור חייו הוא כלב בן יפונה, אחיו (מצד אימו), שהכריז שהאדם שיצליח לכבוש את קריית ספר מידי הכנענים יקבל את עכסה בִתו לאישה. עתניאל בן קנז היה האיש שהצליח לעשות זאת וכמובן, זכה באהבת חייו עכסה וסיפור נישואיהם אף קיבל גם פרסום עולמי בין פסוקי התנ"ך והתלמוד: וַיִּלְכְּדָהּ עָתְנִיאֵל בֶּן-קְנַז, אֲחִי כָלֵב הַקָּטֹן מִמֶּנּוּ; וַיִּתֶּן-לוֹ אֶת-עַכְסָה בִתּוֹ, לְאִשָּׁה (שופטים פרק א', י"ג); ממול לישוב אף נמצאות גולות מים המיוחסות לסיפור המקראי (בגמרא מסכת תמורה, דף ט"ז ע"א).

אוכלוסיה
הישוב בזמננו הוקם בשנת 1983 ומתגוררות בו כיום כ- 150 משפחות מכל גווני הקשת החברתית, בעלי עיסוקים שונים (אנשי עסקים, רבנים, מהנדסים, רופאים, מורים, עו"סים ועוד ועוד) היוצרים יחד קהילה מגוונת, תוססת ומתחדשת וחברים בה בני כל הגילאים, מפעוטות ועד לדור גיל הזהב. היישוב עתניאל הוא מהיישובים הגדולים במועצה האזורית הר חברון.

(צילום: 350וידאו יוחאי הלל)

אופי הישוב
עתניאל הוא יישוב קהילתי דתי ומגוון בו לכל תושב יש את היכולת לבחור את רמת המעורבות והשותפות שלו בחיי הקהילה. אבל גולת הכותרת של הישוב, אין ספק, היא הנוער של עתניאל. או כמו שאחד התושבים הגדיר זאת היטב: "הם נקראים נוער, כי הם מנערים אותנו- המבוגרים". בשנים האחרונות בני ובנות הנוער של עתניאל עמלו, צבעו ועדרו שביל "סובב עתניאל", פרויקט הנדסי של ממש שנועד להגביר את זרם המבקרים והתיירות למקום. הם כרו מעיין עם מים צלולים, הוסיפו פרגולה והשלימו עם פינת חמד וזו רק ההתחלה. השלב הבא שלהם הוא הקמת מצפה על שמה של דפנה מאיר ז"ל שנקטפה בידי בן עוולה. לשם כך פתחו בני הנוער של הישוב פרויקט בהדסטארט לגיוס תקציב לפרויקט, הצליחו לגייס את הסכום, ותאמינו לנו- הם לא ינוחו ולא ישקטו עד לחנוכה חגיגית של המקום.

|לידים|

מחירים
היישוב נמצא בתנופת בניה משמעותית, הכוללת בנייה פרטית במגרשים של כחצי דונם, מדורגים- פרויקט של חברת "בנייני בר אמנה" המציעה בתים פרטיים למכירה, זאת בנוסף ליחידות דיור ובתים המוצעים להשכרה.

בתים לקניה:
בית 3-4 חדרים: 650,000 - 950,000 ₪ , בית 5-6 חדרים: 1,500,000 -1,100,000 ₪

מחירי השכרה:
קרוון: 850 ₪, בית 3-4 חדרים: 1800-2500 ₪, בית 5-6 חדרים: 3000- 4000 ₪

בתי כנסת
ביישוב ארבע בתי כנסת פעילים. בית הכנסת המרכזי משמש את כלל התושבים ונוסח התפילה נקבע על ידי החזן, בימי חול ובשבת. בנוסף יש גם בית כנסת ספרדי. בראש השנה וביום כיפור מתקיימות במקביל תפילות בישיבת ההסדר ביישוב ומגיעים להשתתף בהן מאות רבות של מתפללים ומתפללות מכל רחבי הארץ.

חינוך
ביישוב קיימת מערכת חינוך רב- גילאית ענפה וברמה הטובה ביותר: פעוטון, גנים, בית הספר, ישיבה תיכונית וישיבת הסדר גדולה. קיים גם מערך הסעות בכל יום לחטיבת הביניים ולאולפנות בסביבה.

בריאות
ביישוב קיימת מרפאה הנותנת את מגוון השירותים הנצרכים לתושבי היישוב- כולל טיפת חלב ורופא.

קהילה

הקהילה בעתניאל היא קהילה פעילה ומאפשרת. בישוב ממונה רכזת קהילה שאחראית ימים כלילות על הפעילות החברתית והתרבותית למען התושבים לכל אורך השנה ובעיקר בימי החופשות. בנוסף, בישוב מתקיים מערך נרחב של חוגים לכל שכבות הגיל בתחומים רבים כגון: בלט, מוזיקה, ציור, ריקוד, שחיה, מוטוריקה, אומנויות לחימה, כדור סל, כדור רגל ועוד. בישוב תוקם בקרוב ספריה גדולה ומפוארת (שתשדרג את הספריה הקיימת היום) ובנוסף, אם לא מעל הכול, מתקיימים בישוב גם חוגי תלמוד תורה לבנים ובנות ומערכת עשירה של שיעורי תורה לנשים ולגברים.

תחבורה

התחבורה הציבורית מתבססת על האוטובוסים של אגד ושל החברה לפיתוח הר חברון. בנוסף קיים וואטסאפ יישובי לטובת טרמפים לכל רחבי הארץ, ללא ספק שדרוג משמעותי לכל מי שאין לו רכב.

פינוקים מיוחדים

ביישוב בריכה הפתוחה בימות הקיץ, פיצריה, מכולת גדולה, ספריה, מועדון נוער, מועדון אמצע החיים, מועדון חברים. שביל טיול סובב היישוב הכולל פרגולות, פינות ישיבה ומעיין שכשוך מפנק, את הפרויקט ייזמו ובנו נוער היישוב בזמנם הפנוי לזכר שלושת הנערים החטופים. בנוסף, מדי שנה מתקיימים גם אירועי גיבוש וחיבור חברתי - טיולי גבריםנשים ליומיים מפנקים במיוחד, טיולי משפחות בחגים, אירועי קיץ ועוד.

רוצים לדעת עוד? התקשרו אלינו: 054-9341757 גילת

|לידים|

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן