נעים להכיר: מעלה לבונה

אם תשאלו זוגות צעירים ממעלה לבונה למה בחרו לגור בישוב, כמעט כולם יגידו שבאו לגור פה בגלל שזה קרוב ללימודים, או קרוב לאמא, אבל נשארו כאן בגלל החברים. מעלה לבונה- ישוב עם קהילה שהיא כמו משפחה. כל השאר- זה רק בונוס!

חדשות כיפה חברת אמנה בשיתוף כיפה 22/05/16 20:20 יד באייר התשעו

נעים להכיר: מעלה לבונה
יחצ, צילום: יחצ

אוכלוסיה

האוכלוסייה במעלה לבונה מורכבת מתושבים מכל הקשת הדתית, אוכלוסיה הטרוגנית וססגונית בה כל אחד יוכל למצוא את מקומו, להיות משמעותי ולהשפיע על החברה והקהילה. משפחות וותיקות, משפחות בגילאי הביניים, ובשנים האחרונות נקלטים בישוב זוגות צעירים רבים, שנהנים מהקרבה לאוניברסיטה באריאל, ומגורים בשכונה צעירה ותוססת.

אופי השכונה

לפני שבועיים חגגה מעלה לבונה ל"ב שנים להיווסדה, אפשר למצוא בה תושבים ותיקים שעלו לקרקע בשנת 1984, משפחות ביניים, וגם זוגות צעירים רבים שהגיעו ליישוב בשנים האחרונות. במעלה לבונה בולט מאוד הגיוון, כאן הקשרים החברתיים חוצים סגנונות , וכולם חברים של כולם, ללא הבדל מראה או גיל. האוכלוסייה המתחדשת מתאפיינת כאמור בעיקר בזוגות צעירים, סטודנטים, שזה עתה נישאו, וזוגות בתחילת דרכם עם ילדים קטנים. ביישוב תוכלו למצוא שלל בעלי מקצועות חופשיים בניהם בעלי עסקים, מנכלי"ם, מדריכי טיולים ואומנים.

נוף

היישוב מעלה לבונה נישא לגובה של 790 מ'. ניתן להשקיף ממנו על כל גוש שילה, ועמק שילה בצד מזרח, ועל יישובי גוש דן ממערב. לא פעם, ניתן לראות את החרמון המושלג. מזג האוויר בקיץ - מושלם והשקיעות הוורודות על ההרים הסמוכים לא יכולות להשאיר אף אחד אדיש.

(צילום: הדמיה)

קרבה

מרחק של 13 דקות מאריאל. 40 דקות - ואתם בירושלים, ואם תפנו לכיוון השני- תוך 40 דקות אתם בפתח תקווה.

|לידים|

בתי כנסת

ביישוב שני בתי כנסת, הממוקמים בתוך מבנה גדול ומרשים הנשקף מכל נקודה בישוב, וכן מקוואות טהרה לגברים ונשים, העובר בימים אלה תהליך של שיפוץ והרחבה. מלבד התפילות שמתקיימות בבית הכנסת, במקום מתקיימים גם שיעורים תורניים מידי יום, לכל שכבות הגיל, מגיל גן- כיתה ח', וכן שיעורים למבוגרים, החל מלימוד הדף היומי וכלה בשיעורי הלכה, אמונה וחסידות- למי שמעוניין.

חינוך

במעלה לבונה ישנו מעון לטף מטופח ומקסים, שזכה לאחרונה במקום הראשון בשביעות רצון תושבים מבין יישובי בנימין. קיימים שני גני ילדים לגילאי 3-6. צוות הגננות מנוסות, חמות ואוהבות. את שנות לימודי היסודי והחטיבה מעבירים הילדים בבית הספר אהל שילה - (2 בתי ספר נפרדים לבנים ובנות) או בישוב עלי (בתי ספר לבנים ובנות בסגנון תלמוד תורה- פרטיים). במעלה לבונה קיימת כבר 18 שנה אולפנה חסידית ייחודית לבנות, המגיעות מכל רחבי הארץ. ו"מכלול" -מכללה להנדסאים לבוגרי שמינית- במתכונת של 4.5 שנים הכוללות תואר הנדסאי בשילוב שירות צבאי.

שירותי רפואה

ביישוב מרפאה של קופת חולים לאומית, עם רופאים, שירותי אחיות ומזכירה רפואית. במרפאה קיים חדר תרופות וניתן גם לקבל שירות של טיפת חלב, רופא נשים ודיאטנית.

תחבורה ציבורית

ישנה תחבורה ציבורית לירושלים ולאריאל, ומאריאל תחבורה מפותחת מאוד למרכז. 15 דקות מאריאל, 40 דקות לפתח תקווה והסביבה.

(צילום: )

פנינת החי

במעלה לבונה פינת חי יפהפייה ומושקעת. חיות משק לצד עופות שונים, זוחלים ומכרסמים. פינת החי פתוחה להנאת כל התושבים. במהלך השנה מתקיים בה חוג "חיות וחוויות" קבוע לילדי הגיל הרך, ובחודשי הקיץ יש שעות פעילות מיוחדות במקום, המספקות תעסוקה מהנה ואיכותית לילדי הישוב.

פינוקים נוספים

במעלה לבונה מספר גדול של גני שעשועים, מתחם מתקני כושר ומצפורים ירוקים ונעימים. משחקייה הפועלת חינם לטובת התושבים, ספרייה עשירה ומגוונת, מערך חוגים שנתי -לילדים ונשים. פעילות חברתית וקהילתית תוססת ואיכותית לאורך כל השנה, ולכל שכבות האוכלוסייה. תנועת נוער לילדים מכיתה ג' - ט', ורכזי נוער האחראים על שכבות ט'-י"ב.

ממש בימים אלו,מתארגן הישוב לאירוע "חגיגת ראשית הגז" המסורתי הנחגג מזה כ-25 שנים בישוב, בפינת החי. יום מלא אטרקציות, פעילויות בפינת החי, סדנאות צמר, יצירה ומחזור דוכנים ותחרות משפחות נושאת פרסים. זו ההזדמנות שלכם לבוא ולהכיר את הישוב הפורח, הקהילה החמה ואת פרויקט "נופי דן". אולי יהיה זה הבית הבא שלכם. "חג הגז"- יום שני, אסרו חג שבועות (13/6/16) החל מהשעה 16:00.

מחירים

בימים אלה אנו נמצאים בעיצומה של בניית שכונה חדשה "נופי דן" המשקיפה על ערי גוש דן ועד הים. 20 יחידות. דירות 4 חד' צמודות קרקע במחיר האטרקטיבי ביותר באזור עלי-שילה-אריאל. אופציות להרחבה מיידית או עתידית. נוף בראשית מטריף מעל נחל שילה וגוש דן באופק. קרקע מוסדרת עם היתרים. אחריות יזמית מלאה של חברת "אמנה". מפרט טכני איכותי ועשיר. החל מ- 748,000 ₪ בלבד!

רוצים לדעת עוד? התקשרו אלינו 0549341905

|לידים|

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן