נעים להכיר: כפר תפוח - התפוח הגדול

חוגים לילדים, קהילה מתפתחת של זוגות צעירים יחד עם בני גיל הזהב, פעילויות חברתיות לשילוב תושבים חדשים וגם מרחק נסיעה קצרה מאונברסיטת אריאל. שווה לבוא

חדשות כיפה מערכת כיפה בשיתוף בתי אמנה 28/11/16 13:36 כז בחשון התשעז

נעים להכיר: כפר תפוח - התפוח הגדול

כפר תפוח נוסד בשנת 1978 על ידי מספר משפחות שהגיעו כגרעין מהמושב ברקת שבמרכז הארץ ועסקו בליטוש יהלומים. המקום הוא מחמשת היישובים הראשונים בשומרון. כיום מתגוררות בכפר תפוח כ-220 משפחות, רובן משפחות צעירות שהגיעו בעשור האחרון, התאהבו וקבעו ביישוב את מקומן.

אוכלוסייה

היישוב עבר בשנים האחרונות מתיחת פנים מוחלטת בעקבות תהליכי קליטה וגיוון שעברו על היישוב. בשש השנים האחרונות הוכפלה כמות התושבים במקום ורשימת ההמתנה למגורים מתארכת כל הזמן. השינוי בא לידי ביטוי גם במרקם החברתי, וכיום ניתן למצוא בישוב: קצינים בקבע בצבא ובמשטרה, עובדי מדינה, אנשי היי-טק, חקלאים ואברכים וגם כמה ילדי סלבס של ראשי המתיישבים ביו"ש (מי שמבין): בתה של דניאלה וייס, בתו של פנחס ולרשטיין, בנו של האלוף במיל' יפתח רונטל ועמם בנים של רבנים בולטים בציונות הדתית.

שורשי המהפך של כפר תפוח החלו להינטע כבר לפני כ-13 שנה. צעירי המקום שביקשו לפתח את הישוב קיבלו החלטה משותפת שלא לנטוש אותו, אלא להישאר ולבנות את בתיהם דווקא שם לאחר החתונה.

תהליך נוסף נעוץ בהחלטת הישוב למשוך אליו זוגות צעירים של סטודנטים מהמרכז האוניברסיטאי הסמוך באריאל. הסטודנטים קיבלו דיור מוזל ותמורתו נדרשו לתרום ארבע שעות שבועיות לפעילות חברתית. הצעד הזה הוכתר כהצלחה גדולה. מספר הזוגות הצעירים שהגיעו להתגורר בישוב עלה וגם השילוב והמעורבות הקהילתית שלהם גברה בהתאמה. התוצאה: בשש השנים האחרונות היישוב הכפיל את כמות תושביו ורשימת ההמתנה למגורים מתארכת והגיבוש הקהילתי התחזק.

|לידים|

מחירים

מחירי הדירות בפרויקט מגוונים. דירה 4 חדרים בתפוח תעלה לכם 978,000 ₪ ואם תרצו להתפנק עם דירה גדולה יותר, דירת 6 חדרים כבר תעלה 1,074,000 ₪ . חשוב להדגיש כי כל הדירות נהנות מסטנדרט הבנייה הגבוה ביותר וממפרט עשיר, מעודכן ומפנק.

אופי

בישוב מתגוררת אוכלוסייה במגוון רחב של עדות, אופי דתי וגילאים. בקיצור, תבשיל מגוון ומשובח: זוגות צעירים מתגוררים לצד בני גיל הזהב, תלמידי מכינות לצד בוגרי ישיבות גבוהות והסדר, אקדמאים, אנשי הוראה, עובדי מדינה וקצינים בקבע. כל אחד ואחת מוצאים את מקומם בקהילה מחבקת וחמה שמקבלת את כולם באהבה.

בתי כנסת וקהילה

ביישוב שלושה בתי כנסת עיקריים. בית כנסת מרכזי המאגד בתוכו בני עדות רבות שבחרו להתפלל יחד למרות הבדלי הנוסחים. בית כנסת ספרדי, ובית כנסת תימני המשמרים מסורת אבות.

חינוך

בתפוח פועל בית ספר 'קדם שומרון', בית ספר יסודי אזורי שהוקם לפני 3 שנים ומאחד בתוכו את תושבי תפוח, רחלים, נופי-נחמיה ומגדלים. בנוסף פועלים בישוב גם מעון מגיל 0 ו 4 גני ילדים - כך שלא תצטרכו לצאת לטרטר את הילדים מחוץ לישוב. בישוב שמים דגש על החינוך הבלתי פורמאלי ומשקיעים בתחום הנוער והילדים: סניף בני עקיבא, רכז ורכזת נוער, פעילויות שבועיות לילדים, משחקיה, בית תלמיד. לפני כשנה החלה לפעול ביישוב מדרשת 'דניאלי', לבניית עולמן הרוחני של נערות לפני השירות הלאומי, כחלק ממוסדות 'בני דוד' בעלי.

בנוסף, בוודאי תשמחו גם לגלות שביישוב מתקיימים חוגים במגוון תחומים: ג'ודו, כדורסל וקדרות ומעל הכול, תלמוד תורה למגוון גילאים. פנינה יקרה במיוחד קיימת בישוב בדמות בית הספר למוזיקה עם מורים מקצועיים שמלמדים את הילדים לנגן בכל הסגנונות: תופים, קלידים, נשיפה ומיתר.

הקהילה בתפוח הפכה לשם דבר בשומרון. וועדות היישוב פעילות ותורמות רבות לעשייה ולפעילות, מה שמאוד מקל על תושבים חדשים להתערות בקהילה הותיקה. הפעילויות הקבועות כוללות טיול יישובי מדי קיץ, חגיגות יום העצמאות ויום הולדת יישובי. בנוסף קיים בישוב ארגון חסד בשם 'ידידות' שדואג לכל מי שצריך עזרה בישוב.

תחבורה ציבורית

היישוב יושב מעל צומת תפוח, הצומת המרכזי של השומרון, ולמעשה מהווה נקודת יציאה למרכז הארץ, לירושלים, לבקעה ולגב ההר. בנוסף ביישוב תחנת אוטובוסים לכיוון אריאל וירושלים.

פינוקים נוספים

ביישוב הוקם גן שעשועים ענק, הגדול ביותר בשומרון המשרת את ילדי תפוח וגם תושבים מהיישובים השכנים. כמו כן נחנך ביישוב לפני כשנתיים אולם ספורט ותרבות המארח הופעות, הצגות ילדים וכמובן משחקים רשמיים של ליגת הכדורסל בשומרון. מקווה מפואר, סופר שכונתי שיש בו הכול ובעיקר ניתן למצוא בכפר תפוח קהילה חמה וחברית.

רוצים לדעת עוד? התקשרו אלינו: 054-9357376 הראל

|לידים|

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן