נוהל דייטים? תלמידי ישיבה הפיצו נוהל מזויף כבדיחת פורים

במסגרת בדיחת פורים הוציאו תלמידים בישיבת ההסדר בקרית שמונה מסמך רשמי למראה תחת הכותרת "נוהל יציאה לדייט". הישיבה: מתנצלים בפני מי שנפגע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/02/15 08:32 ז באדר התשעה

נוהל דייטים? תלמידי ישיבה הפיצו נוהל מזויף כבדיחת פורים
צילום אילוסטרציה: פלאש 90, צילום: צילום אילוסטרציה: פלאש 90

כמדי שנה, גם השנה נהלים והלצות שונות מתפרסמות סמוך לפורים, ובחסות קבוצות הוואטסאפ מקבלות תאוצה ונחשבות כפרסומים אמיתיים.

ביממה האחרונה מסתובב מסמך בקבוצות הוואטסאפ השונות תחת הכותרת "טופס יציאה לדייט". מדובר במסמך שנראה לכאורה כמסמך רשמי של מדור בייניש של צה"ל, כשבמסמך מפורטים נהלים ליציאה לדייט.

"בביקורת שערך המדור בישיבות עלה כי תלמידים נעדרים מהישיבה עקב יציאה ל'דייט' ואינם מדווחים על כך, עקב רצונם לשמור בצנעה את 'ענייניהם הרומנטיים' כלשונם'", כתבו תלמידים בישיבת ההסדר בקרית שמונה במסמך המזויף. "חמור מכך, ישנם תלמידים שביקשו אישור לצאת ל'דייט', אך יצאו לעבוד באותו הזמן".

"כדי להימנע מפרצות חמורות אלו הוחלט לשנות את הנהלים. היוצא ל'דייט' ימלא הטופס הרצ"ב וישלח למדור במייל/פקס. המדור יעשה ביקורות תוך איכון ואיתור מיקום הפלאפונים של התלמיד ובת זוגו. תלמיד שלא יפעל לפי הנוהל יוזמן לבירור במדור", המשיכו התלמידים וכתבו, וכן צירפו מסמך 'טופס יציאה לדייט'. על המכתב חתומים שני קצינים אמיתיים בצה"ל, המשרתים במדור בייניש, כפי הנראה מכיוון שכך היה במכתב המקורי.

מכיוון שעל פניו נראה המסמך כרציני ביותר, הוא הופץ בקבוצות הוואטסאפ השונות, תוך שהוא מעורר סערה קלה בקרב תלמידי ישיבות הסדר ברחבי הארץ, אך מבדיקת כיפה מול דובר צה"ל ומול איגוד ישיבות ההסדר עולה כי מדובר בבדיחה.

(צילום: צילום מסך)

(צילום: צילום מסך)



בעקבות הפצת המכתב שלח אליאב סמואל, סמנכ"ל ישיבת קרית שמונה, התנצלות למדור בייניש בצה"ל. "באווירת פורים הקיימת בעולם הישיבות נוהגים לעשות מעשי קונדס לקראת שבת זכור (הקודמת לפורים). עוד בתקופת קדם נהגו בכך עד כדי שפוסק השו"ע בהלכות פורים שאם הזיק אחד את חביר מכוח שמחת פורים פטור מלשם".

"גם בישיבתנו כבישיבות אחרות קבוצת תלמידים השתעשעה והשתמשה בשם של קצין המשרת בצבא (סא"ל אלון מצליח) ובמכתב של מדור בני"ש. יודגש שהמעשה היה לשם שעשוע ולא חלילה לפגיעה בו או במדור", כותב סמואל. "עם זאת, ולפנים משורת הדין, אנו מבינים את חומרת המעשה ואנו דואגים שהוא לא יישנה. אנו שבים ומבקשים את סליחת כל מי שנפגע שלא בכוונה".

(צילום: צילום מסך)