מרפאה חדשה תצמצם את הפער בין המרכז לפריפרייה

השר לפיתוח הנגב והגליל חנך היום בכפר הנוער עלה נגב של דורון אלמוג ואבי וורצמן, מרפאה חדשה שתאפשר שיקום קל יותר לתושבי הדרום

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/16 19:56 טו בשבט התשעו

מרפאה חדשה תצמצם את הפער בין המרכז לפריפרייה
באדיבות עלה נגב, צילום: באדיבות עלה נגב

הבוקר (שני) התקיים טקס חנוכת מרפאה חדשה בכפר השיקומי עלה נגב - נחלת ערן, בהשתתפות שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ח"כ אריה דרעי, יו"ר כפר עלה נגב האלוף (מיל') דורון אלמוג, מנכ"ל הכפר אבי וורצמן, ראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג', מנכ"לית שר הנגב והגליל סיגל שאלתיאל וזוג תורמי המרפאה יצחק וחנה יצחקי.

השר דרעי ציין בתחילת דבריו כי "בית החולים יאפשר פתרון לאלה המשתחררים מבתי חולים ונאלצו עד היום המשיך את השיקום במרכזים במרכז הארץ. בית החולים יאפשר לתושבי הדרום שיקום ליד הבית, ויצמצם בתחום הבריאות את הפערים בין הפריפריה למרכז. כשמגיעים לכאן ורואים את האנשים המופלאים עם הנתינה והלב הרחב אין ספק כי 'נצח ישראל לא ישקר'. המרפאה הזו קמה כדי להציל נפשות, ואנו מסתכלים קדימה בהרחבת המקום כדי לצרף לכאן אוכלוסיות נוספות שנזקקות לשירותי הכפר". עוד הדגיש השר כי "המפעל הזה כולו קידוש ה', תבורכו משמיים על פעילותכם הברוכה למען ישראל שזקוקים לכך. אין חינוך ותעצומות נפש שאפשר לקבל בחינוך פורמלי שמשתווה לחינוך ולחוזק שזוכים לו אלה הבאים לכאן להתנדב".

יו"ר "עלה נגב" אלוף (מיל') דורון אלמוג שבנו ערן ז"ל סבל מפיגור שכלי הדגיש כי "הציווי של המקום הינו לדעת לחזק את החלשים ביותר שבחברה. אנשים האלה לא חטאו ולא פגעו באף אחד. ההירתמות בחיזוק המקום והאוכלוסייה כאן אינה בדיבורים אלא במבחן המעשה, והצוואה היא לתת לאנשים כאן את איכות החיים הגבוהה ביותר. זהו פרויקט שמהווה תיקון עולם לכל ישראל ויש כאן צוות סיוע שמאגד בתוכו יהודים, מוסלמים ונוצרים כשפה אין מחלוקות אלא שותפות לדרך כחלק מהפרויקט המופלא הזה".

(צילום: באדיבות עלה נגב)

הרב יהודה מרמורשטיין: "אני נרגש ומבקש להביע את הכרת הטוב לכל מי שעזר ועוזר בצמיחת המפעל החשוב הזה - לשר דרעי ולמשרד הנגב והגליל ולצוות הלשכה שדואגים שלא רק נזכור מאיפה באנו והתחלנו, אלא גם לאיפה נמשיך בעז"ה להתקדם, וכמובן למשפחת יצחקי ולכלל התורמים למפעל החברתי 'עלה'".

מנכ"ל "עלה נגב" אבי וורצמן: "עלה נגב הוא מקום שדואג לאנשים החלשים בחברה, ומהווה חלק ממערכת תיקון עולם המעצימה את החברה, ועושה אנשים בחברה לטובים יותר. אני מודה לשר דרעי ולמנכ"לית סיגל שאלתיאל, כמו גם למשפחת יצחקי על התרומה הגדולה לטובת הילדים והאנשים הנפלאים כאן". כמו כן התייחס וורצמן בדבריו למיזם החינוכי חברתי "תיקון עולם" שהעמותה מקדמת בימים אלה לשינוי חברתי בתפיסה לחריג והשונה שבו עתידים לקחת חלק עשרות אלפי צעירים בחברה הישראלית.