מורי החמד יעסקו בסוגיית עמונה

אמפטיה למתיישבי עמונה, תפילה והקשר בין המדינה היהודית לדמוקרטית. נושאים אלו ונוספים יועלו בימים הקרובים על ידי אנשי החמ"ד במוסדות החינוך לבקשתו של יו"ר החמ"ד אברהם ליפשיץ שכתב באגרת מיוחדת:"המורכבות דורשת נתינת מקום לליבון סוגיות יסוד אלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/16 15:48 ו בכסלו התשעז

מורי החמד יעסקו בסוגיית עמונה
נתנאל לייפר, צילום: נתנאל לייפר

בעקבות ההתפלויות ביומיים האחרונים בנושא פינוי היישוב עמונה וחוק ההסדרה פנה היום יו"ר החמ"ד, אברהם ליפשיץ לאנשי ההוראה וביקש מהם לעסוק בנושא במהלך השיעורים בימים הקרובים: "אנחנו מבקשים לעסוק בקשר שלנו לארץ ישראל, בסוגיה מורכבת - פינוי עמונה. הדיון בנקודות שנעלה (וכמובן, יש עוד תתי נושאים נוספים שיש לתת עליהם את הדעת) הן פתח למחשבה בחדרי המורים, עם תלמידים והקהילה כולה.

אנחנו לא עוסקים בהעלאת הפתרונות המשפטיים שקשורים לשדה הפוליטי ולבית המשפט. נושא חוק ההסדרה או כיוונים אחרים המוצעים כפתרון למצב שנוצר- הם מעבר לגבולות השיח ויכולת ההשפעה שלנו. תפקידנו הוא לחינוך עצמנו ותלמידינו. חשוב לציין, שבחמ"ד לומדים תלמידים בעלי דעות מגוונות מבתים שונים. וראוי כתמיד, לעורר הנושאים, לחשיבה, להעמקה ולחינוך באהבה ובהקשבה הדדית ללא תלות וקשר לתוצאות המעשיות בעמונה".

ליפשיץ העלו באיגרת מספר נקודות שדרכן אפשר להתייחס לנושא: "חינוך לאהבת הארץ וחיזוק ההתיישבות- תושבי עמונה (ותשעת הבתים בעפרה גם עליהם מרחף איום ההריסה) הם חלוצים שבחיי היום יום עמלים באופן עמוק לחיזוק הקשר של עם ישראל ששב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות. הדיון בנושא, מחייב אותנו להמשיך לחזק בנו ובתלמידינו את טיב הקשר האלוקי הנצחי המיוחד שלנו עם ארצנו, ולחזק את אחינו המתיישבים בכל חלקי ארץ ישראל.

נושא שני הוא חיבוק התושבים והתלמידים מעמונה: "לתחושה שהאחיזה בעמונה, איננה נושא פרטי של אותן משפחות הגרות שם, אלא- של כולנו, יש לתת ביטוי. מי שנכון לו , ומבקש להרגיש חלק, יש אפשרויות שונות לבטא את החיבור. לחלק להם מרק חם ולהביע אהבה וחיבוק גדול בעת פקודה, לכתוב להם ולחזקם בכל צורה שנכונה לנו".

נושאים נוספים הם משמעות הקשר לארץ, בזיקה למחויבות לעם ישראל כולו, השילוב בין מדינה יהודית למדינה דמוקרטית ועניין התפילה.

ליפשיץ סיים את האיגרת במילים: "אהבת הארץ ובירור מעמיק על הקשר המיוחד שלנו לארצנו. בדיקה ולימוד המשמעות של אמונתנו במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הרצון לעשות ולסייע ככל שניתן למתיישבים בעמונה, ולהושיט יד אוהבת לאחים שבמצוקה. היכולת להתבונן במציאות המורכבת בעיניים של אמונה, ולראות את הטוב וההתקדמות הגדולה שתצמח גם מסיטואציה לא פשוטה זו. החינוך והצורך להתפלל עבור עמנו וערי אלוקינו לצד החינוך להקשיב לעם ישראל באופן כן ואמתי. המורכבות דורשת נתינת מקום לליבון סוגיות יסוד אלה. יש מקום, כתמיד, לשתף את ההורים והקהילה הרחבה של המוסד החינוכי".