מהשוק האפור לשמלת הכלה הלבנה

מ‘, צעירה דתייה מהקריות, לקחה הלוואה מהשוק האפור כדי לסייע לבני משפחתה - ומצאה עצמה מסתבכת בחובות כבדים. עמותת "מקימי" הצליחה להקים אותה על הרגליים ולהביא אותה, השבוע, אל החופה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 06/02/13 14:42 כו בשבט התשעג

מהשוק האפור לשמלת הכלה הלבנה
אלנתן גוטוירט, צילום: אלנתן גוטוירט

מ‘, בחורה דתייה שהייתה שקועה עד צוואר בחובות לשוק האפור, וכתבה על מצוקתה באתר ”חברים מקשיבים“, נישאה השבוע בזכות פעילות תנועת ”מקימי“.

אביה של מ‘, המתגוררת בקריות, חלה בסרטן לפני מספר שנים ובעקבות כך הפסיק את עבודתו. בתוך מספר חודשים המשפחה נקלעה למצוקה כלכלית וקרסה תחת הנטל. מ', בחורה צעירה, תמימה וחסרת נסיון, התפתתה להצעה הקורצת שהופיעה בעיתון - "הלוואה ללא ערבים". כך, בקלות רבה, נפלה לחובות כלפי השוק האפור שהתקשתה לצאת מהם.

מה שהתחיל בחוב של אלפיים שקל תפח תוך חודשים לעשרות אלפי שקלים. אנשי השוק האפור החלו למרר את חייה ומ' ביקשה את נפשה למות. מכתב נוגע ללב שנשלח לצוות האתר "חברים מקשיבים" הוביל לחיבור בין מ' לישראל ליבמן, מנכ"ל ”מקימי“.

ליבמן מצידו נרתם למשימה וסייע למ' קודם כל לצאת מהחובות ובהמשך גם הנחה אותה תקופה ארוכה כיצד לא להקלע אליהם מלכתחילה. גם כשפגשה מ' את מי שהפך לבעלה השבוע, חששה מאוד שאנשי העולם התחתון ינסו לחבל בחתונה וכן התקשתה לגייס את הסכומים הדרושים.

"אם ניתן היה להחזיר את הגלגל לאחור, לא הייתי עושה את הטעות המרה הזאת“, היא אומרת היום, ”בתמימותי נפלתי קורבן לשוק האפור ולסכנות הטמונות בו. אני רוצה להזהיר את הציבור שלא להתפתות להצעות מפוקפקות שנראות כפתרון קל ובהזדמנות זו אני מודה לישראל ולכל צוות "מקימי" שעזרו לי לאורך הדרך ועודדו אותי להתחתן ולא לוותר על אהבת חיי“.

ליבמן, שהודה לאנשיו על הפעילות, אמר כי הוא מקווה שמ‘ ”תקים בית נאמן ויציב שידע לנהל את התקציב שלו בריאליות ותוך שליטה במצב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן