לראשונה: הסטודנטים הדתיים מתאגדים לפורום ארצי

קבוצות סטודנטים ממספר מוסדות אקדמיים התאגדו לראשונה ל"פורום הסטודנטים הדתיים", אשר יפעל לרווחתם מול האוניברסיטאות השונות.

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 06/11/12 13:23 כא בחשון התשעג

הסטודנטים הדתיים מתאגדים: לראשונה הצליחו מספר קבוצות סטודנטים מטעם מספר מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ, להתאגד לראשונה ל"פורום הסטודנטים הדתיים". אם עד עכשיו הסטודנט הדתי היה מקבל הופעות מעורבות ומסיבות עם אוכל לא כשר בתמורה לכסף שהוא משלם לאגודת הסטודנטים במקום לימודיו - כעת מסתמנת אלטרנטיבה, שתוכיח את עצמה בשטח. כנס הייסוד של הפורום יתקיים מחר (ד') במלון רמדה, ירושלים.

"אחת מאגודות הסטודנטים בארץ הקצתה מופע מיוחד לסטודנטים הדתיים אך קיימה אותו בצום", מספר אהרון בן נאה, ראש בית המדרש החברתי בגבעת שאול וסטודנט. "פניתי לאגודת הסטודנטים שימנו נציג דתי אצלם אך סרבו. כששאלתי מדוע יש נציג ערבי באגודה הם ענו שהוא נציג של אגודת הסטודנטים הערבים ואז הבנתי, גם הדתיים צריכים אגודה משלהם", הוא אומר.

עוד טרם פתיחתו הרשמית של הפורום התקבלה פנייה מסטודנטית דתייה מאחת מהאוניברסיטאות בארץ בטענה כי לא מאפשרים לה להגיע עם עגלת התינוק ללימודים. "אלה הבעיות שכדאי שהפורום יטפל בהם", אומר בן נאה, "אם הפורום ישלח מכתב לדיקן הסטודנטית תקבל התייחסות אחרת".

"הבנו שקיים צורך להשמיע את הקול התרבותי והערכי שלנו שהוא שונה מהקול של הסטודנטים החילוניים", אומר אלקנה אורבאך, אחד מחברי הפורום. אך, מדוע להקים גוף נפרד? מדוע אגודות הסטודנטים הקיימות לא מסוגלות להתחשב בסטודנטים הדתיים? אורבאך מסביר כי הפורום החדש לא מתנגד לאגודות הקיימות: "אנחנו לא באים בתלונות לאף אחד ואנחנו בקשרים טובים עם שאר אגודות הסטודנטים אבל הם לא יכולים לתת מענה כי הם לא מכירים את הניואנסים למרות שהם באמת רוצים להיות שותפים. אצלנו לא יהיו מסיבות דיג'יי ואוכל לא כשר או אירועים בשלושת השבועות בספירת העומר. כל אלה מביאים קרקע נוחה לסטודנט הדתי".

מחר יקיים הפורום כנס סטודנטים דתיים ראשון ושם גם יוכרז על פתיחתו הרשמית של הפורום. הנואם המרכזי בכנס הוא הרב אריה שטרן, המועמד הציוני דתי לרבנות ירושלים ואחד מהתומכים המרכזיים בהקמתו. ההופעה של אהוד בנאי שתתקיים לאחר דבריו של הרב שטרן הוכרזה כנפרדת לסטודנטים וסטודנטיות - אך כוללת גם מתחם מעורב המיועד לזוגות נשואים. "אני צופה שזה יהיה הרבה יותר גדול ממה שאנו מצפים", מסכם אורבאך, "אנחנו שומעים את השטח ובתור אגודה דתית שאינה קשורה לאוניברסיטאות אנו יכולים לסייע לסטודנטים דתיים שכבר החלו לפנות אלינו".

לפניות לכתב - desk@kipa.co.il