לראשונה בשירות האזרחי-לאומי: כנס לבחינת ההגדרות לליווי נוער בסיכון

מטרת המפגש נועדה להכיר ולבנות תשתיות של אמון הדדי בין נציגי השותפים, לבחון את הפתיחות לצרכים וההשקפות השונות בין הגופים, להפיק לקחים ראשוניים ולהעריך את המשך העבודה המשותפת

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/13 17:01 כא באב התשעג

לראשונה בשירות האזרחי-לאומי: כנס לבחינת ההגדרות לליווי נוער בסיכון
קרן הזדמנות, צילום: קרן הזדמנות

ביום רביעי האחרון נערך במרכז הכנסים של המועצה לישראל יפה בת"א, יום למידה בנושא מעטפת לטיפול באוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בשירות האזרחי לאומי. מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, מינה ועדה בראשות מנחם וגשל, מנכ"ל משרד הרווחה לשעבר, שבחנה את הנושא. באירוע השתתפו כ-60 נציגים של הארגונים השותפים: מנהלת השרות האזרחי-לאומי, הנהלת קרן הזדמנות, נציגי משרדי הממשלה: משרד הרווחה הבריאות והחינוך, נציגי הגופים המוכרים ונציגי עמותות המעטפת.

מטרת המפגש נועדה להכיר ולבנות תשתיות של אמון הדדי בין נציגי השותפים; לבחון את הפתיחות לצרכים וההשקפות השונות בין הגופים; להפיק לקחים ראשוניים ולהעריך את המשך העבודה המשותפת.

הכנס נפתח בברכתם של יו"ר הועד המנהל של קרן הזדמנות ד"ר רונית עמית, מנהלת תחום ההתנדבות משרד הרווחה והשירותים החברתיים גלית שאול, ושר שלום ג'רבי מנכ"ל מנהלת השרות האזרחי לאומי. בהמשך נערכו הרצאות מפי: פרופ' גלי צינמון בנושא "השירות האזרחי לאומי- חולייה חשובה בתהליכי התפתחות הקריירה של צעירים".

חלקו השני של היום הוקדש לפעילות בשולחנות עגולים. במהלך הפעילות נערכה היכרות בין המשתתפים לצד דיון ברצוי והמצוי באיתור דרך המלך האופטימלית וניתוח סוגיות מרכזיות בנושא.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר שלום ג'רבי: "זהו יום היסטורי בו נבחנו ונקבעו ע"י המנהלת ההגדרות לקביעת מעטפות הליווי הנדרשות לנוער בסיכון ולבעלי צרכים מיוחדים ומי יכול לתת אותה. יום זה מציין את התנופה האדירה אותה הצלחנו להוביל בסיוע לאוכלוסיות אלו, בשיתוף משרד הרווחה, משרד הבריאות, עמותות השירות הלאומי והקרנות התומכות. אני מודה למר מנחם וגשל וחברי הוועדה שנענו לבקשתי והרכיבו את הועדה לבחינת הנושא, ועשו זאת בהצלחה מרובה" .