לפני אחרי: וילה במרכז

מעצבת הפנים מירב בן ארי מציגה פרויקט עיצוב של וילה באזור המרכז בה מתגוררים סבא וסבתא שגם רוצים לארח את הנכדים הרבים

חדשות כיפה מירב בן ארי 25/05/16 11:27 יז באייר התשעו

לפני אחרי: וילה במרכז
איה אפרים, צילום: איה אפרים

פרויקט עיצוב של וילה לזוג בני 60 באזור המרכז. הבקשה שלהם, בשל העובדה שהם כבר סבא וסבתא, הייתה בלתי שגרתית: הם ביקשו עיצוב יוקרתי בצבעי לבן ושמנת, והרבה. זה נדיר שאנשים, שמארחים את ילדיהם ונכדיהם רבות, מבקשים גוונים שילדים נוטים ללכלך. חלומם של בני הזוג היה לקבל בית שיתאים גם לנכדים אבל שלא יפגע בעיצוב.

מדובר בשטח מדהים- גדול ורחב דיו לשחק בו עיצובית כיד הדמיון. הבעל איש עסקים עצמאי, כריזמטי וצעיר בנפשו, האישה ניהלה גן ילדים בבית והחליטה שעבדה קשה מספיק שנים והיא סוגרת את הגן ומעצבת את הבית שלה לה ולבן זוגה.

לפני (צילום: איה אפרים)

לפני (צילום: איה אפרים)

הטעם של הזוג הוא מודרני ומינימליסטי, השתמשנו בחומרים יקרים בלי פשרות. בקומת המגורים חיברתי שני חדרים יחדיו ליצור חדר שינה מפנק וגדול שצופה את נוף כפרי מדהים ופסטורלי. השקעתי מאד בחדר השינה הענק שנוצר ובאמבטיה הצמודה לחדר. הלקוחה ביקשה שיהיה לה אמבט להירגע איתו. אז בחרתי באמבטיה לבנה פרי-סטנדינג ובצבעים בהירים ומרגיעים. במקביל תיכננתי גם אמבטיה נוספת באותה קומה שהיא משרתת יותר את בן הזוג.

האריחים באמבט יוצרים פסיפס מרהיב על הרצפה. כל אריח שונה מהשני. חדר נוסף בקומת החדרים הוקצה לטובת חדר ארונות. למעשה, אין חדר אורחים בבית, כשהמטרה ברורה לעין: זה בית לזוג.

(צילום: איה אפרים)

(צילום: איה אפרים)


בקומת הכניסה דאגתי למטבח רחב ידיים שישרת את האישה, שלמדה קונדיטוריה ונחשבת אלופה בתחום. במטבח עוצב אי משיש עם תאורה מובנית בתוכו. כל המטבח מזכוכית עם דלתות ומגירות חשמליות. מאד חדשני ומודרני.

בסלון ביקש הזוג עיצוב נקי בצבע לבן צחור. נגיעת הצבע היחידה הייתה בכורסאות חרדל בסלון, כדי לשמור, בכל זאת, על אווירה חמימה ונעימה בבית. במגמת אווירה זו, הצבתי במרכז החלל קמין שיחמם את הבית וייתן תחושה רומנטית וכפרית. זה שבר במעט את הלובן, אבל לא יותר מדיי, שיתאים לבקשת הזוג.

לצד הגוונים הלבנים, עשיתי שימוש בעץ- טרנד אלמותי בעיצוב בתים. כיסאות עם רגלי עץ, ופרקט שהוצמד לחלל בקומה העליונה והתחבר למדרגות העץ בהרמוניה.

חשוב להדגיש כי מדובר בזוג חם ואוהב שמאוד מחובר לילדים ולנכדים שלו. הם מארחים בכל סוף שבוע ובימי הקיץ את כל הנכדים, ולכן, חלק מהעיצוב הוקדש גם במחשבה על בני המשפחה. את חדר האוכל הפרדנו במתחם משלו, כדי שישמש מקום שבו המשפחה יכולה להתכנס ולדבר בארוחות המשותפות. בנוסף, בני הזוג ביקשו אזור מזמין גם לנכדים, אז השקענו מאד בחצר הבית- בנינו מטבח ברביקיו, ג'קוזי, בריכת שחיה וחדר שירותים חיצוני שישמש את הנכדים והילדים.

הכותבת היא מעצבת הפנים מירב בן ארי (42), בעלת סטודיו לעיצוב פנים, בוגרת המכללה לעיצוב פנים של "בניין ודיור" ובעלת ניסיון בעיצוב בתים ועיצוב מסחרי.

(צילום: איה אפרים)