למה פרסמתם את שיעורו של הרב אלון?

בית משפט עשה לנו סדר: הרב אלון הוא עבריין מין מורשע. פורום תקנה עשה לנו סדר: לא רק חיבוק ונישוק, יותר מזה. תמר וודקה, עובדת סוציאלית, טוענת כי אין לתת מקום לשיעוריו של הרב אלון

חדשות כיפה תמר וודקה 12/08/13 17:45 ו באלול התשעג

למה פרסמתם את שיעורו של הרב אלון?
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

ראיתי את הפרסום בכיפה שהביא את שיעורו המלא של הרב מוטי אלון לאחר הרשעתו, בבית מדרשו במגדל. לכל מטבע שני צדדים, ובחברה דמוקרטית - כשאדם מורשע, מותר לו להגיב. כן, אבל...

חברים, כשמדובר בפגיעות מיניות, כל התיאוריות בהם אנו חיים, קורסות. פתאום, האיש הטוב הוא האיש הרע. הפוגע הוא הרב הנערץ. דברי התורה, הניגונים, מתקיימים בצד רגע מכוער ושפל שבו מישהו נפל לתהומות שאיננו יכולים לשער. העומד מהצד לא מסוגל לחבר. שני צדדים כל כך הפוכים. באותו אדם. כן. באותו אדם.

לאחר הרשעה בפגיעה מינית, אין אפשרות לדיון ציבורי "מאוזן" (כותרת ב"מקור ראשון": "הרב אלון, החסידים והמתנגדים"). מתן הבמה למורשע בפגיעה מינית, מספק בידיו את כלי הנשק העיקרי בו משתמשים עברייני מין בעלי סמכות מדורי דורות: האדרת הלגיטימציה הציבורית שלהם, ודחיקת החשיבות של התלונה לשוליים, תוך ערעור מתמיד של אמינותה. אגב, זהו בדיוק אותו נשק בו השתמשו כשפגעו: המעמד הרם והסמכות מערפלים את העובדה שמדובר בפגיעה, מערבבים את הטוב והרע, מנטרלים, לפחות זמנית, את תחושותיו של הנפגע ואת יכולת השיפוט שלו.

השמעת קולו של אדם שתקף מינית נותן הרבה שקט לפוגע הבא, שיודע- הם לא יאמינו. לכן, לא לכל אחד בכל מצב יש זכות להגיב בציבור.

למה באתר כיפה לא הובאה תגובתם המלומדת או הרוחנית או הניגונית של אלפי פושעים אחרים, ואילו זו של הרב אלון פורסמה? כי הערבוב בין טוב לרע לא מתקבל על הדעת, ואנחנו נדחפים פעם אחר פעם לנסות להבין אותו.

בית משפט עשה לנו סדר: הרב אלון הוא עבריין מין מורשע. פורום תקנה עשה לנו סדר: לא רק חיבוק ונישוק, יותר מזה. ואידך זיל גמור.

הרב אלון, יסתגר עם משפחתו, עם כאביו, עם ריבונו של עולם. ואנחנו עם כאבנו.

איך נדע לשמור על ילדנו ועל עצמנו פעם הבאה? אם נפריד: עבריין מין מורשע לא מדבר אלינו, גם לא במילים יפות. גם לא בניגונים, גם לא עם ציטוטים. אנחנו נתכנס. איש עם ילדיו, עם תלמידיו, עם עצמו. יש לנו כל כך הרבה על מה לחשוב עכשיו. לברור את הטוב מהרע, את האור מהחושך.

לא לכל חושך ניתן במה, גם אם הוא באמת יפה תואר.

והנפגע שהתלונן הוא נסיך אדם, אמיץ ויפה, גיבור ונערץ. אנחנו לא מכירים את דברי התורה שלו, לא את ניגוניו, לא את יפי דיבורו. הוא סיפר לנו סיפור אמיץ אחד: איך מתקנים עולם במלכות שדי.

הכותבת הינה עובדת סוציאלית בכפר ילדים, תושבת אור עקיבא

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן