לא רק בדרמסאלה: "בית יהודי" חדש הוקם בין נחלאות לרחביה

ברחוב בן מימון 39 בירושלים תוכלו למצוא "בית יהודי" ששעריו פתוחים בעיקר לחבר‘ה צעירים, שמגיעים כדי למצוא בו את מה שטעמו בטיוליהם בהודו או תאילנד. על הדרך, הם גם ינסו לשדך ביניכם

חדשות כיפה הילה מלמד, כיפה 08/09/13 19:15 ד בתשרי התשעד

לא רק בדרמסאלה: "בית יהודי" חדש הוקם בין נחלאות לרחביה
Google Street View, הבית היהודי ברחוב בן מיימון, צילום: Google Street View, הבית היהודי ברחוב בן מיימון

בפינה ירושלמית קסומה, בבית ברחוב בן מימון 39 שבין שכונת נחלאות לשכונת רחביה, בני הזוג איציק ורוית כהן עדיין פורקים ארגזים. איציק הוא נתורופת וראש החוג לתזונה וצמחי מרפא במכללת 'שלם', ורוית היא "בעיקר אמא" לשבעת ילדיהם. ממש לאחרונה הם עברו ממרחבעם שבנגב לעיר הגדולה, למרות שהם "אנשי כפר", כמו שרוית מכנה זאת. למעבר יש מטרה אחת: להקים בית בישראל, או ליתר דיוק: "בית יהודי" בישראל. ממש כמו הבית היהודי שפגשתם בהודו או בדרום אמריקה, אבל כאן ועכשיו.

"לפני עשור הקמנו את הבית היהודי בדרמסאלה וגואה", היא מספרת בראיון לכיפה, "ולפני שנתיים, כשגרנו במרחבעם, היינו שבת אחת בבית היהודי ליד אוניברסיטת באר שבע. ראינו שם חבר'ה דתיים שבאים לארוחות, מארגנים תפילות, היתה שם קבוצה שהתייחסה למקום הזה כמו לבית, למרות שהוא אמור להיות לחילונים. במהלך השבת הם דיברו על הצורך להיות שייך למשהו, כשהם לומדים במקום גדול כמו האוניברסיטה ולא מכירים, והבית נתן להם מסגרת.

"יצאנו מהשבת בתחושה קשה, שעושים בתים יהודיים בהודו, וזה גדול ומגניב, אבל יש פה חברה "מהמגזר", אחים ואחיות וחברים וחברות של כולנו, שנשארו קצת מאחור. לא עשינו עם זה כלום באותו זמן, אבל זה נשאר לנו בראש, והשנה החלטנו לעבור לירושלים ואמרנו - אולי אם אנחנו כבר עוברים לא סתם נגור בעיר? זה קצת משעמם בשבילנו. זו הזדמנות לגור במקום אטרקטיבי ולפתוח את הדלת לכל מי שיבוא. אנחנו כאן בפשטות, בלי שום יומרות ומטרות, כמו מה שעשינו בהודו".

למי הבית מיועד?

"כל מי שרוצה לבוא מוזמן, הבית פתוח, בשבתות ובראש השנה אנחנו כבר פה. כל מי שנמאס לו מהחבר'ה שלו או שרוצה לבוא יחד איתם, בין אם לקפה או רק לגשש או לאכול איתנו - בשמחה. מי שמכיר את הבית בבן מימון 39 יודע שזו פינה קסומה, כמו כפר בתוך העיר. יש חצר ענקית ומרפסת, זה בית מאוד מאפשר וכיפי. מה שאנחנו באים לעשות פה זה קודם כל להיות בית, על כל המשתמע מזה. מקום שמגיעים אליו לדבר, לאכול, פשוט להיות, במה שטוב בבית ומה שפחות. בית זה מהות".

אתם משתפים פעולה עם ארגון "ישפה", אז בעצם הבית מיועד יותר לרווקים או ליצירת שידוכים?

"אנחנו לא באים עם מטרות או אג'נדה, אנחנו באים באמת להיות בפשטות ממש, לכל מי שרוצה ומתאים לו. ואם יצא ובמקרה נצליח גם בתוך מה שיהיה להיות צינור שיחבר בין X ל-Y בטעות, זה רק על הדרך. היוזמה היתה שלנו ופנינו לישפה כדי שיעזרו לנו "ללדת" את הרעיון, להשכיר בית במיקום הזה זה מטורף. גילינו שם אנשים נדירים שכל השיח שלהם זה איך אנחנו רלוונטיים ועוזרים. הם נדלקו על הרעיון ומאז הם יד ביד איתנו. זה ארגון שקם במטרה לעזור בשידוכים אבל מאז הוא מאוד נפתח ויש גם מחלקת אירועים. השידוכים הם כבר תוצר עקיף, אי אפשר כבר להגיד שזו הכותרת".

נכון לעכשיו המשפחה עדיין מתמקמת בביתה החדש, אך בעתיד צפויים להיות בבית גם אירועים מיוחדים בסדרי גודל שונים - שווה להישאר מעודכנים.

למעוניינים ביצירת קשר עם רוית: 053-3398637