כסא הגלגלים יחכה לבעליו מחוץ לשק השינה

חניכי שבט יובל, חניכים עם צרכים מיוחדים בתנועת בני עקיבא יצאו ביום שלישי למחנה הקיץ ככל חניכי התנועה והוכיחו כי הם לא שונים מכל אחד אחר

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/13 13:26 ב באלול התשעג

כסא הגלגלים יחכה לבעליו מחוץ לשק השינה

השבוע, בימי שלישי ורביעי יצאו חניכי שבט יובל, חניכים עם צרכים מיוחדים בתנועת בני עקיבא למחנה הקיץ המסורתי של התנעה. החניכים יצאו ביום שלישי ליער עופר בו הם חוו את מחנה הקיץ, פעילותיו ותנאי השטח במלואם. החניכים הכינו אוכל על גזיות, השתתפו ביום כייף אתגרי, ישנו בשקי שינה והכי חשוב, הרגישו כמו כל חניכי התנועה.

המחנה התקיים ביער עופר שלמרגלות הכרמל. המחנה, יוצא הדופן מותאם לילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים. הילדים והנוער הם חניכים בבני עקיבא במסגרת "שבטי יובל". כמו כל חניך אחר וביחד עם שאר חניכי התנועה גם הם יוצאים למחנה קיץ וזוכים בכל החוויות הבלתי נשכחות של תנועת בני עקיבא.

90 החניכים שחולקו לרובעים, כשלכל רובע יש שם וצבע. ביום הראשון התקיימה פעילות פתיחה והיכרות, משחק תחנות- בהתאם לשלבים השונים של העלייה לארץ, וביום השני, אחרי פעילויות הבוקר ברובעים ואחרי מפקד בוקר עם מעפילים, החניכים נכנסו למתחמי פעילות חופשית, שכוללים מתקני מתנפחים שונים, פינת ליטוף, ומעגל מתופפים. אחר הצהריים הגיעו עובדי חברת אבנט, שתומכת בשלושה שבטי יובל ברחבי הארץ במשך כל השנה, והגיעו למחנה לעזור בתפעול, לוגיסטיקה והפעלות במחנה.

לקראת ההתפזרות הביתה, התכנסו החניכים ברובעים לפעילות מפקד סיום כללי וחלוקת תעודות לכל המשתתפים במחנה. למחנה הגיע גם דני הירשברג, מזכ"ל תנועת בני עקיבא אשר השתתף בפעילויות עם החניכים, עזר למדריכים בהקמת המבנים וניהול האופרציה וחילק לחניכים תעודות השתתפות בתום המחנה.

שבטי יובל, לפני ארבע עשר שנים החליטו בבני עקיבא לשנות את התפיסה ביחס לשונה. לא עוד השארתו בבית ובמסגרות מיוחדות, אלא מענה רגיל, כלשאר בני גילו, ולשם כך הקימו את שבטי יובל.

בישראל לומדים כ-200,000 ילדים בעלי צרכים ומוגבלויות במסגרות החינוך המיוחד ובמסגרות משלבות. גם מי שזכה להשתלב במערכת החינוך הרגילה עדיין נותר בודד חברתית בשעות אחר הצהריים ולמעשה לא מתאפשרים לו תנאי חיים ושיוויון הזדמנויות כשאר בני גילו.