כך תתמודדו כלכלית עם חנוכה

חופשת חנוכה כוללת לא מעט הוצאות "כבדות" על כיסם של הישראלים. איך מתמודדים עם "הקנס" הקבוע? בארגון "פעמונים" גיבשו הצעות מעשיות לפתרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/12/12 13:30 כו בכסלו התשעג

כך תתמודדו כלכלית עם חנוכה
yanec-cc-by-nd, צילום: yanec-cc-by-nd

חופש חנוכה הגיע ואיתו "הקנס" הקבוע. חופשים במהלך השנה עלולים ליצור בור בתקציב המשפחתי אלא אם כן נערכים אליהם מראש. נזכיר כי בחודשים יולי-אוגוסט משפחה מוציאה 8000 ש"ח יותר מחודש ממוצע. גם אם חופש חנוכה לא מגיע לסכום כזה כדאי לגעת בשלוש טעויות מרכזיות שלנו במהלך החופש והפתרונות שארגון "פעמונים" מציע.

טעויות מרכזיות:

1. משפחות לא מתכננות נכון קדימה. כמו רוטינה מגיע עוד חופש ושוב אנחנו מופתעים לראות בסופו את השורה הכואבת בבנק. עכשיו אנחנו בחנוכה וכמובן לא הגענו לחג עם סכום שהוקצב לכך מראש, אבל שימו לב - החופש הגדול מתחיל עכשיו! אם תבינו בזמן שהחופש מביא איתו הוצאות רבות יותר - תוכלו להיערך ולחסוך וכשיגיע תוכלו גם ליהנות וגם לעבור אותו בלי כאב בכיס.

2. אנחנו נגררים ללחץ מהילדים ויוצאים איתם לכל ההופעות הכי יקרות (פסטיבלים פסטיגלים) רק כדי שירדו לנו מהגב. אין שום סיבה לשלם מאות שקלים על כרטיס ועוד לא התחלנו לדבר על כל ההוצאות הנלוות לבילוי זה. למה שערב - מהנה ככל שיהיה - יגיע להוצאה של כמעט אלף ש"ח? מיותר וגם לא קידם אתכם הרבה במיצוי הזמן בחופש.

3. משפחות רבות רואות בבילוי בקניון דרך טובה להפגת השעמום. בקיץ בורחים אליו למזגן ובחורף נעים בו יותר משיטוטים ברחובות. זה פשוט אסון תקציבי. אין פסול בקנייה בקניון אבל אחת כזו שאתם יודעים בדיוק מה מטרתה, באים וקונים בצורה הכי עניינית ולא נגררים לשיטוט לא נודע ברחבי הקניון.

פתרונות:

1. אנחנו בפעמונים מאמינים שתכנון נכון הוא השורש לכל הבעיות הכלכליות בבית. אף פעם לא מאוחר לתכנן קדימה. נסו זאת שנה אחת ותראו איך כלכלת הבית שלכם מתאזנת ומתייצבת.

2. ניתן לשנות את משחק התפקידים, להעביר חלק מהאחריות על ניצול הזמן והפגת השעמום גם לילדים. איך עושים את זה? מעודדים אותם לגלות אחריות. נלמד ונרגיל את הילדים לכך שאת השאלה "מה אני אעשה?" יפנו עצמם, אנו ההורים נסייע להם להתארגן מבחינת סדר יום, תכנון החופש וסיפוק האמצעים הנצרכים במסגרת תקציב סבירה. עוד לפני תחילת החופש נשב עם הילדים, נסביר להם לקראת מה אנו הולכים, כל ילד יכין לעצמו רשימה של כל הדברים שהוא רוצה לעשות במשך החופש: ללכת לחברים, לספריה, לבריכה, לדודים, לעשות עבודות יצירה, תנועת נוער, טיול, ועוד. כל ילד יכין או יוריד מהמחשב לוח חופש ויתחיל בצעדים ראשונים של תכנון, אנו ההורים נלווה את התהליך נסייע במתן עצות אך נשדר תמיד: "אנחנו בשותפות מלאה בנושא האחריות על התעסוקה שלך בחופש".

3. למה לשלם מאות שקלים לבילויים ראוותניים (ומפוקפקים)? יש היום המון פעילויות חינמיות ברחבי הארץ. בשיטוט קל באינטרנט תוכלו למצוא אילו הופעות, הצגות, פסטיבלים, תערוכות וכד' יש באזורכם. גם בילוי איכותי יותר בדרך כלל וגם לא כואב בכיס.

4. תמיד להגדיר ולהתכונן מה עושים ומה לא. יוצאים להופעה? זה לא אומר שיוצאים גם לאכול. אפשר בהחלט להכין מראש אוכל ולקחת החוצה לכל בילוי. יוצאים לאכול? זה לא אומר שצריך גם לראות סרט על הדרך. יוצאים לסרט? עבר חוק שמאפשר להכניס שתייה ואוכל לאולמות וחבל להכפיל את הוצאת הבילוי עם קניית פופקורן ושתייה במחירים מופקעים. תביאו מהבית.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן