כך תעברו את החגים מבלי להיכנס למשבר כלכלי

תקופת החגים, היא תקופה מלחיצה שיש בה הרבה הוצאות כבדות וחריגות. ישראל ליבמן, מנכ"ל עמותת "מקימי" המסייעת למשפחות במצוקה כלכלית, מייעץ איך לעבור את התקופה הזו בשלום ולצמצם הוצאות מבלי לפגוע באווירת החג

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/13 10:31 יג באלול התשעג

כך תעברו את החגים מבלי להיכנס למשבר כלכלי
Andres Rueda-cc-by-nd, צילום: Andres Rueda-cc-by-nd

כולנו רוצים שסעודות החג יהיו מרשימות וחגיגיות, אבל אנשים לעיתים נלחצים מהאורחים ומהיקף הארוחות ואז הכמויות מטורפות וההוצאות בהתאם. מה עושים?

תכנון נכון - לא לקנות "מהבטן" אלא באופן חשיבתי, ריאלי ומתוכנן, רשימה מסודרת שנבנית מראש על פי מה שיש או אין בבית תעזור לכם לצמצם קניות מיותרות כשאתם מסתובבים בין המדפים של החנות.

לא קונים הכל ביום אחד - היום, בשונה מבעבר, רשתות השיווק פתוחות גם בחול המועד ובמהלך כל התקופה ויש אפשרות לקנות לפי הצורך גם בהמשך. הדבר מצמצם את הקניה לחג ועוזר לקנות לפי צורך אמיתי ולא לפי הרגשה.

מר"ה לר"ה - אנחנו חיים משנה לשנה וכדאי תכנן גם את השנה הבאה לכן תרשמו מה אתם קונים איזה דברים היו נחוצים לכם ואיזה פחות, מה היה מיותר ומה הכרחי, כך בשנה הבאה תוכלו לעשות קניות עם רשימה מוכנה ומסקנות מהשנה שעברה.

שונא מתנות יחיה- כולנו אוהבים לתת מתנות לחג ליקירנו. אבל לעיתים נכנסים להוצאות גבוהות מתוך רצון לפנק את הילדים או את ההורים. מאחר וקיימת תחרות סמויה של "כמה עלה", חשוב לזכור שלא עלות המתנה היא הקובעת את ערכה, אלא עצם הנתינה. יש היום שפע של מוצרים ומתנות נפלאות במחיר לא גבוה שיעשו את העבודה וישמחו את יקיריכם לחג באותה מידה.

האם לקחת הלוואת לחג?

הלוואה זו סכנה גדולה מאוד. כי בשונה מדברים לא צפויים, כמו פיטורים או מקרר שהתקלקל פתאום, שלאלה אנחנו צריכים "להמציא" כסף ללא הודעה מוקדמת, החגים לא מגיעים אלינו בהפתעה, אלא בתאריך קבוע כל שנה מחדש. לכן, כדאי כבר במהלך כל השנה להכין את החג ולשים מעט כסף בצד לתקופה זו.

ומה עושה מי שלא חסך כל השנה?

אם אין ברירה וחייבים את הכסף, התנאי ללקיחת הלוואה הוא שיש מהיכן להחזיר ומאיפה לקצץ.

מה לגביי קניות בתשלומים ?

קניה בתשלומים כמוה כהלוואה לכל דבר. היא טומנת בחובה אשליה שיש כסף כאשר אין.

מקובל לקנות בגדים חדשים לילדים לכבוד החג, ההוצאה עשויה להגיע לסכומים גבוהים מאוד. איך מסתדרים?

מספיק לחדש פריט לבוש אחד לכל ילד ולא את כל המלתחה בשביל לשמח אותו לחג.

כמו כן ניתן לנצל את העובדה שהחגים מגיעים על פי רוב לאחר מבצעי סוף העונה - וניתן לתכנן מראש את הקניה ולרכוש במבצע פריטי לבוש רב עונתיים שיתאימו לחג.

כמו כן זה המקום להזכיר שניתן לצאת ידי חובת "חידוש" ואף לברך שהחיינו! גם על בגד חדש שאינו ממותג.

שתהיה לכולנו שנה טובה עם רווחה כלכלית !

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן