יום עצמאות ירוק

ארגון "ירוק עכשיו" מגיש מדריך מזורז שיסייע לכולנו לשמור גם על הסביבה ביום העצמאות. הרי ציונות, נדמה לנו, קשורה גם היא לשמירה ואהבת הארץ

חדשות כיפה יעל ישראל 15/04/13 18:40 ה באייר התשעג

יום עצמאות ירוק
f-zivpu-by-sa, צילום: f-zivpu-by-sa

1. למי שיש - עדיף מנגל הפועל על גז או חשמל על פני מנגל מפחמים (תהליך היצור של כל הפחמים שאנחנו צורכים - מזיק ומסוכן, זה מפגע סביבתי ותברואתי שפוגע באיכות חייהם של מי שגרים באיזור המפחמות וגורם לירידה משמעותית בתוחלת החיים של עובדי הייצור.

אם בכל זאת קשה לכם בלי הנפנוף המסורתי, להלן מספר כללים להתנהלות בטבע:

נסו להימנע לשימוש במבעירים למיניהם, כמה זרדים וגפרור יכולים לעשות את העבודה. באם לא הצלחתם, אתם מוזמנים להשתמש במהדורת החג השמנה של העיתון או באריזת הקרטון של הגחלים ולהדליק אותם מתחת לגחלים כדי להניע את התהליך.

אנא - אל תקטפו ענפים כדי להדליק איתם. הענפים הירוקים לרוב רטובים ואינם נדלקים טוב ומעבר לכך אנו מעוניינים שהעצים יצמחו וילבלבו.

כמו כן, כדאי להימנע מדפי הכרום שגורמים לזיהום גדול יותר מנייר מודפס רגיל ומהמבעירים למיניהם: נוזל, קוביה, ספריי, המכילים נפט ורעלים שונים שמזיקים לסביבה ועלולים לפגוע בבריאות. ממש לא מומלץ לאכול מה שהתבשל מעליהם.

2. בשום אופן אל תזרקו מוצרי פלסטיק שונים לאש - לא שקיות, אריזות, מפות וכלים.

3. הקפידו להדליק את המנגל רק במקומות מותרים.(זהירות משריפות...)

4. זרקו את הפחמים לפחים שמיועדים לכך (פחים לגחלים). (כן, צריך לכבות אותם קודם במים)

5. וכמובן - אל תתעצלו, הכנתם הכל כל כך יפה לפני והשקעתם זמן במרינדות ובשיפודים, השקיעו גם אחרי ואספו הכל! קחו את הזבל לפח הקרוב, ושימו לב שיש בו מקום. אל תניחו ליד פח מלא. הלכלוך יכול להתפזר בקלות בעזרת הרוח או חיות בר שיגיעו אחרי שתלכו, אלה- עלולות להיחנק מהשקיות ולהיפצע מהשיפודים.

6. מחזרו - את בקבוקי הפלסטיק של השתיה הקלה, את בקבוקי הזכוכית של היין וכל מה שיש עליו פיקדון. מי שבאמת שומר על הסביבה יכול במעט מאמץ נוסף לאסוף את שאריות המזון - הפסולת האורגנית (לא כולל שאריות מן החי) בנפרד ולהעביר לערמת/פח הקומפוסט.

7. השתדלו להמעיט בשימוש בכלים חד פעמיים - מי שמסוגל לוותר עליהם - יבורך.