חמש אפליקציות לשמירה על כושר

חנוכה ידוע כבר שנים כחג השמן, הסופגניות והלביבות, והמשקל עולה בהתאם. לכבוד חג האורים החלטנו לפתוח ב'שבוע בריאות' ב'כיפה'. בהצלחה

חדשות כיפה יסכה אלפרוביץ, כיפה 17/12/14 17:28 כה בכסלו התשעה

חמש אפליקציות לשמירה על כושר
Shutterstock, צילום: Shutterstock

מאז שהסמארטפון הפך לידידו הטוב של האדם, אין כמו אפליקציות נוחות וחינמיות כדי לשדרג את החיים. וכשמדובר על מטרה נעלה כשמירה על הכושר, אין כמו אלו שנועדו להקל עלינו את השמירה על בריאותינו. לכבוד חג החנוכה, שלאחריו בהחלט נצטרך כולנו קצת ספורט, הכנו לכם מקבץ של אלה שבאמת הופכים את החיים לקלים יותר ובתקווה שגם בריאים יותר.

Moves

זו לא אפליקציית כושר קלאסית, אך זו גדולתה. היא עוקבת אחריכם לכל אורך היממה ומתעדת כל תזוזה שלכם תחת שלוש קטגוריות: הליכה, ריצה, ורכיבה על אופניים. המערכת מתעדת את כל המקומות בהם הייתם במשך היום ואת האופן בו הגעתם אליהם, ללא התערבותכם כל עוד הנייד דולק ונמצא צמוד אליכם. היישום יסכם עבורכם את מספר הקלוריות ששרפתם במהלך היום.

זמין באייפון ובאנדרואיד. חינמי ומומלץ.

Endomondo

אפליקציית כושר חברתית. היתרון בה הוא שאפשר לאתגר אחד את השני או להשתתף בתחרויות עם מספר משתמשים אחרים. מי שמצליח להשיג את מספר הקילומטרים הגבוה ביותר בתום הזמן הנקוב (בדרך כלל ימים), מנצח. היא מתבססת על מדידת מרחקים, זמן וקלוריות ש'נשרפו', ויש בה מגוון פעילויות לבחירה כך שגם אם הפעילות האהובה עליכם היא אגרוף, טיפוס הרים או גולף היא תתעד את קצב הפעילות שלכם בהתאם. אם אתם אנשים שאוהבים לשתף אנשים בהישגים שלכם, או נהנים לאתגר אחד את השני -זו האפליקציה בשבילכם.

זמין באייפון ובאנדרואיד, חינם

Bmi calculator

מחשבון BMI מאפשר לכם לברר מהו ה-BMI שלכם. מדד מסת הגוף (Body Mass Index) הוא מדד המודד את היחס בין משקל הגוף לגובה. התוצאה מלמדת על היחס (פרופורציה) בין הגובה למשקל של הנבדק. מדד זה משמש כלי למדידת עודף ותת-משקל ועל ידי כך לאבחן התפתחות בעיות בריאות הקשורות לעודף משקל.

בעידן הסמרטפון ברור לחלוטין שהדרך לבדוק את המערכת לחישוב המשקל האידאלי שלכם, שנובע מתוצאה משילוב משקל וגובה, מין וגיל, הוא באמצעים דיגיטליים שמגיעים בהושטת יד בלבד. המערכת מאתרת את המידע ומחשבת עבור המשתמש את טווח המקל התקין לטווח שהוזן.

זמין באנדרואיד, חינם.

(צילום: Shutterstock)

קלוריות-יומן מזון משקל וכושר

אפליקציה פשוטה מבחינה עיצובית אך קל להפליא לשימוש. היא מאפשרת לכם לתעד את כמות הקלוריות שצרכתם ביום מסוים, לחפש מוצר מזון ולקבל את ערכו הקלורי, ולעדכן את הפעילות הגופנית שעשיתם ביום מסוים.

בחישוב ערכו התזונתי של מוצר מזון מסוים המערכת תפרק אותו לרכיבים על פי שומנים פחמימות וחלבונים. מאחר וזו אפליקציה 'דוברת עברית' סגנונה מותאם לצרכן הישראלי ויש בה ניתוח תזונתי למזונות ישראלים מובהקים כגבינת קוטג' ושלל סוגי ירקות ופירות.

זמין באייפון ובאנדרואיד, חינם.

Water your body

רבות כבר נכתב ונאמר על חשיבות שתית מים, בעיקר בדיאטה בה יש ערך רב לתחושת שובע. האפליקציה הזו תעזור לכם לחשב את כמות המים שעליכם לשתות בכל יום על פי משקלכם, ובמשך היום, בכל שעה עגולה, תזכיר לכם לשתות.

בסיום תוכלו לתעד את כמות המים ששתיתם ולצפות בכמות הליטרים שנותרו לכם לסיים עד סוף היום.

ניתן לשנות את מועדי התזכורת בהתאם לפעילות במשך היום, וכן להשתיק את הצלצול במידה ועליכם להשתיק את הטלפון.

זמין באייפון ובאנדרואיד, חינם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן